Mit ér a kampány, ha ki sem tudjuk kerülni az édességeket

Mit sem érnek az elhízás elleni kampányok, ha az áruházaktól a benzinkutakig mindenütt édességeket és cukrozott italokat látnak az orruk előtt az emberek, figyelmeztet az Oxford Egyetem táplálkozástudományi professzora.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Susan Webb arról beszélt a brit parlament egészségügyi bizottsága előtt, hogy semmi nem érnek az élelmiszergyártók ígéretei, miszerint önkéntesen korlátozzák az elhízáshoz vezető termékeik reklámját.

Kép: Pixabay

Az ígéretekkel ellentétben az egészségtelen, édes ételek és italok szinte mindenütt ott vannak az emberek szeme előtt, a legkülönbözőbb áruházak, nemkülönben a benzinkutak kasszáinál.

Most akkor fogyózzunk vagy ne? A szakértők is vitatkoznak…
A felnőtt németeknek több, mint a fele túlsúlyos, vagy elhízott. Miközben az orvosok, a kutatók mind hevesebben vitatkoznak: valóban oly veszélyes-e némi túlsúly, amint gondoljuk - vagy talán mégsem kell feltétlenül fogyózni...?

Webb szerint el kellene tiltani, hogy ezeket a termékeket éppen a kasszáknál is elhelyezzék, vásárlásra ösztönözve a várakozó vevőket. Azt tanácsolja az autósoknak: fizessenek, ha lehet, a kútnál, és ne menjenek be a boltba, ahol akkor is megvesznek egy eléjük kirakott édességet vagy agyoncukrozott üdítőt, ha ezt addig nem is tervezték.

A kutató véleménye szerint a kormányoknak a túlzott, egészségtelen táplálkozás elleni kampányai értelmetlen, amíg az ilyen termékek reklámja változatlanul igen erős, egyebek mellett a közösségi portálokon is.

(Forrás: The Times)

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo