Mit ér a kampány, ha ki sem tudjuk kerülni az édességeket

Mit sem érnek az elhízás elleni kampányok, ha az áruházaktól a benzinkutakig mindenütt édességeket és cukrozott italokat látnak az orruk előtt az emberek, figyelmeztet az Oxford Egyetem táplálkozástudományi professzora.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Susan Webb arról beszélt a brit parlament egészségügyi bizottsága előtt, hogy semmi nem érnek az élelmiszergyártók ígéretei, miszerint önkéntesen korlátozzák az elhízáshoz vezető termékeik reklámját.

Kép: Pixabay

Az ígéretekkel ellentétben az egészségtelen, édes ételek és italok szinte mindenütt ott vannak az emberek szeme előtt, a legkülönbözőbb áruházak, nemkülönben a benzinkutak kasszáinál.

Most akkor fogyózzunk vagy ne? A szakértők is vitatkoznak…
A felnőtt németeknek több, mint a fele túlsúlyos, vagy elhízott. Miközben az orvosok, a kutatók mind hevesebben vitatkoznak: valóban oly veszélyes-e némi túlsúly, amint gondoljuk - vagy talán mégsem kell feltétlenül fogyózni...?

Webb szerint el kellene tiltani, hogy ezeket a termékeket éppen a kasszáknál is elhelyezzék, vásárlásra ösztönözve a várakozó vevőket. Azt tanácsolja az autósoknak: fizessenek, ha lehet, a kútnál, és ne menjenek be a boltba, ahol akkor is megvesznek egy eléjük kirakott édességet vagy agyoncukrozott üdítőt, ha ezt addig nem is tervezték.

A kutató véleménye szerint a kormányoknak a túlzott, egészségtelen táplálkozás elleni kampányai értelmetlen, amíg az ilyen termékek reklámja változatlanul igen erős, egyebek mellett a közösségi portálokon is.

(Forrás: The Times)

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo