Két keréken is lehet biztonságosan

Hollandiában a kerékpárosoknak csak 1 százaléka hord sisakot, mégis igen kevés a baleset. Az ok: szinte mindenki jár kerékpáron, általában lassan – és kiváló, leválasztott utakon.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Napjainkban ugyan a legtöbb fejlett országban ismét divatba jött a kerékpár, de új hívei elsősorban sportra, testedzésre használják. Következésképp gyorsan hajtanak, amivel veszélyt jelentenek a közlekedésben. Erre az igényre összpontosít a kerékpár-kereskedelem is.

Kép: Pixabay

Hollandiában még a nyelvben is megkülönböztetik a két keréken edzőket azoktól, akik bringájukat „csak” arra használják, hogy egyik pontról eljussanak a másikra, hogy gyereket, vagy akár terhet szállítsanak – ők is viszonylag gyorsan és egyszerűen.

Sokan azt sem ismerték még fel, milyen fontos ez a jármű rengeteg idős ember, nyugdíjas számára, akik állapotuk miatt már nem vezethetnek – de gond nélkül ülhetnek kerékpárra. Csak ez biztosíthatja, hogy továbbra is saját, megszokott környezetükben mozogjanak, elérjék boltjaikat, látogathassák ismerőseiket. Nem is beszélve arról, milyen fontos, hogy ezzel testüket is edzik.

Beszavazták a kerékpározást az alkotmányba
A svájciak háromnegyede népszavazáson úgy döntött, hogy vegyék fel a kerékpározást és annak infrastruktúráját az ország alkotmányába.

Akárcsak a holland gyerek, aki általában bicaján megy iskolába és mégsem kell félteni. Az utak, amelyeken halad, jól el van választva az autóforgalomtól. Az utóbbi (a zsúfoltság miatt is) általában lassú – de mivel általános a kerékpározás, mindenki természetesnek tartja, hogy előnyt adjon nekik.

Egyébként a hollandok túlnyomó többsége nem manapság divatos, könnyű fitnesz-kerékpáron jár, hanem a hagyományos, masszív gépeken, amelyeken egyenesen ülve, kényelmesen tekernek – és így is idejében, méghozzá biztonságosan célba érnek. A holland városok közlekedésének sikere azon is nyugszik, hogy összekapcsolják (bringautakkal, nagy parkolókkal) a kerékpáros közlekedést a tömegközlekedéssel, így nyugodtan nélkülözhető az autó.

(Forrás: The Atlantic)

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.
Nagyot fordultak Trump hívei Ukrajna ügyében

Nagyot fordultak Trump hívei Ukrajna ügyében 

Orbán Viktor ukránellenes politikája számára rossz hír érkezett.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo