Az olasz katasztrófa után egyből fontos lett a hidak biztonsága

Az olasz tragédia visszhangja: Németországban is hamarább elhasználódnak az autópálya- és egyéb hidak, mert a régebbieket nem a kamionok miatt óriásira nőtt terhelésre tervezték. Szigorú vizsgálatok és sokmilliárdos beruházások szükségesek.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egyetlen 40 tonnás kamion akkora terhelést jelent útnak vagy hídnak, mintha azon 60 ezer személyautó ment volna végig. Ehhez járul még a savas esők és ködök hatása.

Kép: rainews.it

Éppen a genovai autópálya-híd leomlása előtt néhány nappal hozták nyilvánosságra a a német építőipar szakmai szervezetének tanulmányát, amely a fokozott ellenőrzés és a javítások fontosságát hangsúlyozta, miután már több nagy autópálya-hidat kellett alkalmanként lezárni a kamionforgalom elől.

A hidakat az előírások szerint hatévenként vizsgálják át alaposan, de van emellett kontroll háromévenként, sőt „megfigyelés” évente.

A tapasztalatok nem éppen biztatók:

2000 óta kevesebb, mint a felére csökkent azoknak a hidaknak a száma, amelyeknek az ellenőrök „nagyon jó” vagy „jó” minősítést adtak, ugyanakkor csaknem a duplájára nőtt azoké, amelyeket még éppen elfogadhatónak találtak.

Ami azt jelenti, hogy a következő kontrollnál az utóbbiakat már le kellhet zárni, mert sürgős javítás szükséges akár statikai okokból is. Az előjeleket az autósok máris tapasztalhatják, amikor bizonyos útszakaszokon drasztikusan csökkentik a sebességet vagy az útvonalat, hidat csapadék esetén lezárják a kamionok elől.

Becslések szerint 2030-ig évi 630 millió eurós beruházásokra lesz szükség a német közúti hidak szanálásához. Hozzászámítva a veszélyessé vált hídidomok cseréjét, ez az összeg évi 930 millióra, összesen 16 milliárdra nő.

Kedden az olaszországi Genova közelében több tucat ember vesztette életét, amikor az autópálya-híd 200 méteres szakasza a mélybe zuhant.

(Forrás: Die Welt)

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo