Az olasz katasztrófa után egyből fontos lett a hidak biztonsága

Az olasz tragédia visszhangja: Németországban is hamarább elhasználódnak az autópálya- és egyéb hidak, mert a régebbieket nem a kamionok miatt óriásira nőtt terhelésre tervezték. Szigorú vizsgálatok és sokmilliárdos beruházások szükségesek.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egyetlen 40 tonnás kamion akkora terhelést jelent útnak vagy hídnak, mintha azon 60 ezer személyautó ment volna végig. Ehhez járul még a savas esők és ködök hatása.

Kép: rainews.it

Éppen a genovai autópálya-híd leomlása előtt néhány nappal hozták nyilvánosságra a a német építőipar szakmai szervezetének tanulmányát, amely a fokozott ellenőrzés és a javítások fontosságát hangsúlyozta, miután már több nagy autópálya-hidat kellett alkalmanként lezárni a kamionforgalom elől.

A hidakat az előírások szerint hatévenként vizsgálják át alaposan, de van emellett kontroll háromévenként, sőt „megfigyelés” évente.

A tapasztalatok nem éppen biztatók:

2000 óta kevesebb, mint a felére csökkent azoknak a hidaknak a száma, amelyeknek az ellenőrök „nagyon jó” vagy „jó” minősítést adtak, ugyanakkor csaknem a duplájára nőtt azoké, amelyeket még éppen elfogadhatónak találtak.

Ami azt jelenti, hogy a következő kontrollnál az utóbbiakat már le kellhet zárni, mert sürgős javítás szükséges akár statikai okokból is. Az előjeleket az autósok máris tapasztalhatják, amikor bizonyos útszakaszokon drasztikusan csökkentik a sebességet vagy az útvonalat, hidat csapadék esetén lezárják a kamionok elől.

Becslések szerint 2030-ig évi 630 millió eurós beruházásokra lesz szükség a német közúti hidak szanálásához. Hozzászámítva a veszélyessé vált hídidomok cseréjét, ez az összeg évi 930 millióra, összesen 16 milliárdra nő.

Kedden az olaszországi Genova közelében több tucat ember vesztette életét, amikor az autópálya-híd 200 méteres szakasza a mélybe zuhant.

(Forrás: Die Welt)

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo