Vállalkozásunk van és tudjuk, hogy az online jelenlét nélkülözhetetlen, ezért eldöntöttük, hogy létrehozunk egy saját honlapot és tudjuk, mire lesz hozzá szükségünk.
Kiválasztottuk a megfelelő domain nevet és be is regisztráltuk, sőt már a webtárhely szolgáltatás lehetőségeivel is tisztában vagyunk, kiválasztottuk a szolgáltatót, és tudjuk, körülbelül mekkora tárhelyre lesz szükségünk.
Most jön a lényeg, elkezdhetjük pontosan megtervezni és felépíteni a honlapunkat, hiszen már minden feltétel adott hozzá.
Gondoljuk végig a lehetőségeinket!
Nem árt tisztában lennünk vele, hogy mennyi erőforrásunk –anyagi és humán–, valamint időnk van a honlap elkészítésére, továbbá mennyire vagyunk jártasak ebben a világban, rendelkezünk-e legalább alapszintű informatikai ismeretekkel. Ezenkívül az sem elhanyagolható szempont, hogy mi a célunk, mennyire bonyolult oldalt tervezünk létrehozni.
Két út áll előttünk:
- Profira bízzuk
- Magunk készítjük
Tervezzük meg!
Akármelyik utat is választjuk, tudnunk kell, hogy pontosan mit is szeretnénk!
- Bemutató oldalt tervezünk, vagy elektronikus kereskedelemre is nyújtunk lehetőséget az oldalon?
- Mi a célunk vele? Közölhetünk információkat, szórakoztathatjuk közönségünket, építhetjük a márkánkat, felhívhatjuk a figyelmet vagy értékesíthetünk, rajtunk áll.
- Egyáltalán kik a célcsoportunk? Érdemes olyan stílust választani mind kinézetben, mind tartalomban és szövegezésben, ami a célközönségünkhöz leginkább passzol.
- Mit akarunk magunkról közvetíteni?
- Hogyan tervezzük a felépítést? Tudnunk kell, milyen aloldalakat akarunk létrehozni, mennyi és milyen jellegű információt szeretnénk megosztani és mindezt milyen stílusban.
A honlap tulajdonképpen ezek együtteséből áll. Fontos, hogy mindkettő legyen a fentiek alapján meghatározott céloknak megfelelő és egymással is legyenek összhangban. A tartalom és design szempontok egy külön cikk témáját adhatják, most csak az általános jellemzőket foglaljuk össze.
Van néhány alapvető tartalmi elem, melyeknek szinte minden jó weboldalon meg kell jelenniük. Ilyenek többek között:
- A cég, tevékenység, –esetleg munkatársak– bemutatása
- A vállalkozás szempontjából fontos elérhetőségek feltüntetése
- Kínált termékek, szolgáltatások bemutatása
- Előnyök
- Egyéb platformok – blog, közösségi média – elérhetősége, ahol a cég jelen van
- Vélemények megosztása (vevői-, szakértői vélemények, cikkek, elismerések)
- Adatvédelmi irányelvek
Ne felejtsük el!
Talán a két legfontosabb követelmény a jó weboldallal szemben, hogy legyen gyors és reszponzív. A gyorsaság ugyanannyira lényeges a felhasználók számára, mint a Google rangsorolásához. Ha gyors az oldalunk, nem csak a látogatók lesznek elégedettebbek, hanem előrébb is kerülhetünk a keresőben.
Valamint ne felejtsük el mérni az eredményeket, és még az indulás előtt elhelyezni a követőkódot az oldalunkon, mely a későbbiekben nagy segítségünkre lesz.
Sok sikert!
Szerző:
Csapó Gergely
a Rackhost Zrt. alapítója és vezérigazgatója