Ha száz érdeklődőből jó esetben csak húsz lesz vevő, azért ne mondjuk a „megmaradt” 80-ra, hogy „Na és?!” Ez a nyolcvan ember ugyanis valahogy eljutott hozzánk. Ezt a nyolcvan embert érdekli a kínálatunk, szolgáltatásunk. Ennek a nyolcvan embernek a fejében ott van a gondolat, hogy szívesen vásárolna tőlünk. De ez a nyolcvan ember valami miatt mégsem nyitja ki a tárcáját.
Vajon mi lehet ennek az oka?
Azt hiszem, nem túlzok, ha azt mondom, hogy ez a válasz bizony milliókat ér. A megoldáshoz viszont szükségünk lesz néhány kreatív ötletre, pár forradalmi grafikai megoldásra, és néhány ügyes nyomdai technikára.
Adj választ a felmerülő igényre!
Egyre több cég teszi félre a sablonos, „Miben segíthetek?” megszólításokat, az üdvözöljük a weblapunkon köszöntéseket. Erre a legtöbbször úgyis ez a válasz érkezik: „Csak nézelődöm.”
Ha virágboltod van inkább ezt kérdezd: „Kinek szeretne virágot?”, ha konyhabútort árulsz, akkor a „Mekkora a konyha alapterülete, ahová bútort keres?”, a te nyerő kérdésed, ha pedig a panziódba szeretnél vendégeket csábítani, mesélja kényelmi szolgáltatásokról. Ezután avasd be az érdeklődőt a termékeid vagy szolgáltatásaid előnyeiről és segíts neki a választásban.
Ha még ezután sem vásárol az ügyfél, akkor se engedjük el üres kézzel. Az ügyes cégek kreatív fiókjából előkerül ilyenkor például egy katalógus (weblapon egy ingyenes hírlevél-sorozat), és az értékesítő az ingyenes ajándékért cserébe udvariasan elkéri az érdeklődő elérhetőségeit, mondván szeretné majd tájékoztatni az újdonságokról, sőt, még szakmai tanácsokat is adna a választáshoz. És így lesz az érdeklődőből vevő, a vevőből pedig visszatérő vevő.
Küldj egy kupont!
Alakíts ki egy csomagot több termékből (pl.: festék+ecset+fém szobalétra), szolgáltatásból (romantikus egyágyas szoba + gyertyafényes vacsora + feltöltő masszázs)
De remekül mutat bármilyen apró ajándék a kínálat mellett (bútorokhoz mondjuk lakberendezési tanácsadás, vagy 3D-s szobaterv), szolgáltatásokhoz („3 kedvenc filmjét megtalálja a lakosztálya dvd lejátszójánál… sőt kijelentkezéskor haza is viheti őket”)
Ügyelj a reklámanyagodra!
Ma már egy-egy reklámanyag sokszor túl unalmas a célközönségednek. De néhány kreatív nyomdai technika bevetésével egy pillanat alatt kirángathatjuk potenciális vevőinket a közöny markából. Az emberek szeretik az új dolgokat. Ezért a megszokottól eltérő grafikai megoldásokkal „harcba induló” reklámanyagok nem csak kiemelnek a versenytársaid közül, de az érdeklődőid figyelmét is felkeltik.
Egy a sablonokat nélkülöző illusztráció;
- szokatlan tördelési megoldásokkal operál;
- letisztult és átlátható megjelenésű és;
- egyedi betűtípust használ.
Hidd el, ezek a fifikás kis praktikák remekül működnek ipar- és üzletágaktól függetlenül. Olyan potenciális vevőket, ügyfeleket, vendégeket is rávehetnek a vásárlásra, akik egyébként a konkurensnél kötnének ki.
A jövő héten újra jelentkezem…
Szerző:
Kocsis Zoltán
Kreatív Ügynökségi igazgató