Ügyes megoldások, hogy az érdeklődőkből vevő legyen

Számos cég elengedi az érdeklődőket, akik csak nézelődni tévednek az online felületre, vagy a boltba. Pedig ezek az ügyfelek már eljutottak hozzá és vásárolnának is. Szakértőnk ad néhány tippet, hogyan faraghatunk vásárlót az érdeklődőből.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ha száz érdeklődőből jó esetben csak húsz lesz vevő, azért ne mondjuk a „megmaradt” 80-ra, hogy „Na és?!” Ez a nyolcvan ember ugyanis valahogy eljutott hozzánk. Ezt a nyolcvan embert érdekli a kínálatunk, szolgáltatásunk. Ennek a nyolcvan embernek a fejében ott van a gondolat, hogy szívesen vásárolna tőlünk. De ez a nyolcvan ember valami miatt mégsem nyitja ki a tárcáját.

Vajon mi lehet ennek az oka?

Azt hiszem, nem túlzok, ha azt mondom, hogy ez a válasz bizony milliókat ér. A megoldáshoz viszont szükségünk lesz néhány kreatív ötletre, pár forradalmi grafikai megoldásra, és néhány ügyes nyomdai technikára.

Kép: Fotolia

Adj választ a felmerülő igényre!

Egyre több cég teszi félre a sablonos, „Miben segíthetek?” megszólításokat, az üdvözöljük a weblapunkon köszöntéseket. Erre a legtöbbször úgyis ez a válasz érkezik: „Csak nézelődöm.”

Ha virágboltod van inkább ezt kérdezd: „Kinek szeretne virágot?”, ha konyhabútort árulsz, akkor a „Mekkora a konyha alapterülete, ahová bútort keres?”, a te nyerő kérdésed, ha pedig a panziódba szeretnél vendégeket csábítani, mesélja kényelmi szolgáltatásokról. Ezután avasd be az érdeklődőt a termékeid vagy szolgáltatásaid előnyeiről és segíts neki a választásban.

Ha még ezután sem vásárol az ügyfél, akkor se engedjük el üres kézzel. Az ügyes cégek kreatív fiókjából előkerül ilyenkor például egy katalógus (weblapon egy ingyenes hírlevél-sorozat), és az értékesítő az ingyenes ajándékért cserébe udvariasan elkéri az érdeklődő elérhetőségeit, mondván szeretné majd tájékoztatni az újdonságokról, sőt, még szakmai tanácsokat is adna a választáshoz. És így lesz az érdeklődőből vevő, a vevőből pedig visszatérő vevő.

Szerzőnkről:
Kocsis Zoltan több mint 30 éve foglalkozik nyomdai grafikai kivitelezéssel. Pályafutása során több mint 1200 cégnek volt segítségére, arculati elemeiknek megalkotásával. Legnagyobb szakmai elismerését 2013-ban kapta, amikor Ferenc pápa megválasztása alkalmából a Köztársasági elnök az általa tervezett, bőrkötéses Szent Pál levelei könyvet adta át ajándékul a katolikus egyházfőnek. Grafikusként hiszi, hogy a jó grafikai kivitelezésnek üzletteremtő ereje van. Elhivatott, hogy a hazai kkv-k eljussanak arra a szintre, amikor a brandjüknek megfelelő arculatot építhetnek fel. Vevőszerző szóróanyagokat, katalógusokat alkothassanak.
Az a cég, amelyik szeretne célpiaca fejében ragadni, minden hónapban tető alá hoz egy izgalmas ajánlatot.

Küldj egy kupont!

Alakíts ki egy csomagot több termékből (pl.: festék+ecset+fém szobalétra), szolgáltatásból (romantikus egyágyas szoba + gyertyafényes vacsora + feltöltő masszázs)

De remekül mutat bármilyen apró ajándék a kínálat mellett (bútorokhoz mondjuk lakberendezési tanácsadás, vagy 3D-s szobaterv), szolgáltatásokhoz („3 kedvenc filmjét megtalálja a lakosztálya dvd lejátszójánál… sőt kijelentkezéskor haza is viheti őket”)

Ügyelj a reklámanyagodra!

Ma már egy-egy reklámanyag sokszor túl unalmas a célközönségednek. De néhány kreatív nyomdai technika bevetésével egy pillanat alatt kirángathatjuk potenciális vevőinket a közöny markából. Az emberek szeretik az új dolgokat. Ezért a megszokottól eltérő grafikai megoldásokkal „harcba induló” reklámanyagok nem csak kiemelnek a versenytársaid közül, de az érdeklődőid figyelmét is felkeltik.

Egy a sablonokat nélkülöző illusztráció;

  • szokatlan tördelési megoldásokkal operál;
  • letisztult és átlátható megjelenésű és;
  • egyedi betűtípust használ.
Kiadványban legyél maximalista
A kiadványok, prospektusok még ma is a leghatékonyabb marketingeszközök közé tartoznak, de csak akkor tudod eljuttatni a célközönségedhez az üzenetedet, csak akkor lesznek elkészült kiadványaid vevőszerző kiadványok, ha jól kommunikálható és figyelemfelkeltő képek és tipográfiai elemek jelennek meg benne – figyelmeztet szakértőnk, Kocsis Zoltán, aki öt plusz egy tippet ad a vállalkozásoknak, hogy mire ügyeljenek nyomtatványaik megálmodásánál.
A megszokott könyvformától eltérő szórólap vagy katalógus, jobb minőségű papírra; dombornyomások használatával készül

Hidd el, ezek a fifikás kis praktikák remekül működnek ipar- és üzletágaktól függetlenül. Olyan potenciális vevőket, ügyfeleket, vendégeket is rávehetnek a vásárlásra, akik egyébként a konkurensnél kötnének ki.

A jövő héten újra jelentkezem…

Szerző:

Kocsis Zoltán

Kreatív Ügynökségi igazgató

Idea Fontana Kft.

 

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo