Top-beszállító lett a családi vállalkozás

Új üzemcsarnokot avatott Sopronban a HIRSCHLER-GLAS Kft. Az Európa három visszapillantó-gyártó nagyvállalata között szereplő magyar családi vállalat a több mint 413 milliós befektetéssel megvalósuló beruházás révén tovább tudja bővíteni gyártókapacitását, s immár 85 főnek ad stabil munkahelyet.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kormány kiemelten támogatja a hazai kis- és közepes vállalkozásokat, ezért indult el az Ipar 4.0, az Irinyi-terv és a Beszállító-fejlesztési program – mondta az Innovációs és Technológiai Minisztérium parlamenti államtitkára a Hirschler Glas Kft. új üzemcsarnokainak avatási ünnepségén Sopronban. 

Cseresnyés Péter hangoztatta, a kormány célja az, hogy a hazai mikro, kis- és közepes vállalkozások megerősödjenek, hogy a bruttó hazai termék harminc százalékát ezek a vállalkozások adják annak érdekében, hogy az ország nemzetközi versenyképessége tovább növekedjen – mondta.

A Hirschler Glas tüköripari vállalkozás 413,3 millió forintos beruházását 195,6 millió forinttal támogatta a kormány az Irinyi-terven keresztül. A 119 éves, visszapillantó tükröket gyártó cég magyar tulajdonú, s a fejlesztései révén sikerült az európai autóipar első körös beszállítói közé kerülnie. Jelenleg 13 ország 26 autógyártójának szállítja termékeit.

Pénzt érhet egy jó családi sikersztori
Az előttünk álló években a családi vállalatok legégetőbb kihívása a generációváltás lehet, ami közvetlen hatással lesz a gazdaságra. A jó példák felkarolására és elismerésére a K&H idén is meghirdeti a "Családi vállalatok kiválósági díjat", amely a családi cégek hosszú távú fenntartható működését, valamint társadalmi felelősségvállalását is értékeli.
A cég hajdani alapítója, Hirschler Rudolf még képkeretezéssel, ablaküvegezéssel, fazettázással foglalkozott. 1970-ben profilváltás történt, s elkezdtek visszapillantó tükröt gyártani. Hamar a soproni társaság lett az IKARUS és az AFIT egyedüli beszállítója. A komoly hazai pozíció idővel lehetővé tette a fejlesztést és a társaság megkezdhette exporttevékenységét is, amely a rendszerváltás után kiteljesedett, 97 százalékban exportra termel, s ma már Európa-szerte ismert a soproni székhelyű vállalkozás.

Hirschler Judit tájékoztatása szerint a társaság jelenleg 13 ország 26 gyártójának szállít visszapillantókat. A tavalyi évben árbevételét 44 százalékkal, 660 millió forintra emelte a cég, s a beruházás finanszírozása mellett 37,2 millió forintos adózott nyereséget ért el. A vállalkozás előtt további fejlesztési lehetőségek nyílnak meg. Az új üzemmel a gyártócég pályázik több vezető külföldi járműgyártó beszállítói pozíciójára.

Az elképzelések szerint új, automatizált gyártó és összeszerelő sorok üzembe helyezése mellett további 50 százalékos munkaerő-fejlesztéssel járna a megvalósítás. 

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.
 

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo