Öt módszer a spórolásra, amire senki sem gondolna

2014. december 04. csütörtök - 18:30 / piacesprofit.hu
  •    

Habár a gazdaság jelenleg pörög és a kkv-k is vidámabbak, sosem árt megtakarítani a költségeinken. Ezért mutatunk néhány olyan tippet, amelyek segítségével meglepően sokat takaríthatunk meg a cég napi működésén.

Kép: SXC

Ha webshopunk van, pillantsunk rá a csomagküldés költségeire!

Amennyiben webshopot üzemeltetünk, az egyik legnagyobb költségtétel a működésünkben a csomagküldés. Érdemes rendszeresen átnéznük a szolgáltatók ajánlatait, hiszen lehet, hogy előnyösebb feltételekkel tudunk új szerződést kötni. Ezen kívül azonban nem feltétlenül csak az alacsonyabb csomagszállítási díjak adhatnak lehetőséget a költségkímélésre, hanem az egyes munkafolyamatok (pl. csomagolás, csomagolóanyag beszerzés, ütemezés) kiszervezése, illetve a küldemény típusának optimális megválasztása is.

Kiszervezési tippek igazi cégvezetőktől!

Használjunk természetes fényt az irodában!

A legolcsóbb energia az, amit fel sem használunk. Felesleges égetni a lámpákat az irodában, amikor a kintről beáradó természetes fényben a legtöbb munkafolyamatot minden gond nélkül el lehet végezni. Ehhez azonban ellenőriznünk kell az irodai bútorok elrendezését, hogy a lehető legtöbb beeső fényt tudjuk hasznosítani!  Többször esnek olyan hibába az irodák avatatlan lakberendezői , hogy az irodai összképének megfelelve a természetes fény takarásába kerülnek a dolgozók asztalai. Ez helytelen, hiszen így már idő előtt villanyt kell kapcsolni ahhoz, hogy a munkavállaló el tudja végezni a feladatait. További tippeket az irodai energiaköltségek leszorítására itt olvashat!

Nézzük át a kiadásainkat!

Fontos, hogy a kiadásainkat rendszeres kontroll alatt tartsuk: a kiadásokat – akár negyedévente, akár havonta – visszanézve gyakran feltűnik egy-két olyan tétel, ami vagy irracionálisan nagy, vagy szükségtelen volt. Ez az egyszerű kontroll lehetőséget ad arra, hogy átgondoljuk a ikiadásokat, esetleg új szolgáltató, iroda, vagy beszállító után nézzünk.

Partnert válasszunk, ne forgalmazót

A hagyományos eszközbeszerzés helyett válasszunk rugalmas partnert, akinek segítségével nagyobb beruházás nélkül optimalizált megoldásokhoz juthatunk. A szolgáltató pontosan feltérképezi a vállalat üzletmenetét, felméri, hogy milyen eszközökre van leginkább szükség, és részletes vizsgálatot készít – az irodatechnikai eszközök leltárjától kezdve a környezeti hatások tanulmányozásáig -, melyek nélkülözhetetlenek a legoptimálisabb megoldás megtalálásához.

Küldjük haza a dolgozót!

A távmunka mindenkinek jó: ez nem üres frázis, hiszen a dolgozók időt takarítanak meg a bejárással, barátságos otthoni környezetben tudnak dolgozni és ez növeli a motivációjukat, a cég iránti elkötelezettségüket. A távmunkás alkalmazása mindemellett költséghatékony is: az adott munkakörtől, a munkavégzéshez szükséges programoktól, eszközöktől, tárgyi feltételektől függően munkavállalóként akár 20-30 százalékot is spórolhat egy-egy cég a távmunkával. (Sok munkáltató ennek ellenére nem rajong a távmunkáért.)

Három trendi spórolós tipp
Érdemes a legújabb trendeket is figyelembe venni, ha olcsón akarjuk üzemeltetni a vállalkozásunkat: így ugyanis nem csak spórolunk, de a partnereink szemében innovatívak és céltudatosak leszünk. Ezért most adunk három trendi költségcsökkentő tippet.

Feliratkozom a(z) Költségkímélés téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek