Önbizalomban nincs hiány a magyar munkavállalónál

A magyarok többsége a munkahelyi terhek növekedése ellenére is úgy gondolja, hogy minden feladatot el tud majd végezni időre, ezzel mi vagyunk a legmagabiztosabb nemzet a Randstad Workmonitor kutatásban szereplő 32 országból. A készség alapú munkavégzésben azonban rosszul állunk.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

We can do it! – Kép: Pixabay

A magyar munkavállalók többsége arról számolt be, hogy a munkahelyén nőtt a terhelés az elmúlt öt évben, és 77 százalék gondolja úgy, hogy ez a továbbiakban is folytatódni fog. Ennek ellenére hatból öt magyar biztos abban, hogy a jövőben is minden feladatát el tudja majd végezni, ami a legmagasabb arány a Randstad Workmonitor 32 országra kiterjedő, 2013 nyarán készített felmérése szerint. (Nyolc módszer az önbizalom további növelésére!)

„Jellemzően az ázsiai országokban aggódnak leginkább a munkavállalók amiatt, hogy meg tudnak-e felelni a növekvő elvárásoknak. A magyar értékek azonban a hagyományosan magabiztos amerikaiakhoz képest is kiugróak, mivel még ott is 27 százalék tart attól, hogy nem tudja majd ellátni a munkáját” – mondta Baja Sándor, a Randstad Hungary ügyvezető igazgatója. Bár a közép-európai régióra az adatok szerint kevésbé jellemző az aggodalmaskodás, a lengyelek 32 százaléka, a válság által jobban érintett olaszok és spanyolok több mint 40 százaléka kételkedik abban, hogy bírni fogja a növekedő nyomást.

A magabiztosságunk ellenére hazánkban állították leghatározottabban a megkérdezettek, hogy mindent megtesznek azért, hogy a jövőben is megfeleljenek az elvárásoknak. „Érdekes a magyar adatokat összehasonlítani a maximalista japánok válaszaival, ahol csak 57 százalék vállalta válaszában, hogy bármit elkövet a feladatok teljesítéséért, viszont 60 százalék aggódik amiatt, hogy mégsem lesz képes minden feladatot elvégezni” – tette hozzá Baja Sándor. (Egy évvel korábban éppen ellenkező kép rajzolódott ki a magyar munkavállalókról egy másik felmérésből.)

Sokszor nem a kompetenciák alapján döntenek

„Úgy tűnik, hogy hazánkban a kompetenciákra mind a munkavállalók, mind a munkaadók kevesebb hangsúlyt fektetnek a globális trendeknél” – mondta az ügyvezető. Míg világszerte a megkérdezettek 86 százaléka mondta, hogy a cégvezetők egyre több készségszintű ismeret – például szociális vagy digitális tudás – alkalmazását követelik meg a mindennapokban, addig a magyar válaszadók szerint ez csak a munkáltatók 66 százalékára igaz, ami a világon a legalacsonyabb arány. A magyarok többsége szerint például a szociális képességek jelentősége egyáltalán nem nőtt az elmúlt öt évben, miközben globálisan csak 27 százalék vélekedik így.

Ezzel együtt Magyarországon az átlagnál jóval kevesebben számítanak arra is, hogy a készségszintű ismeretek jelentősége növekedni fog a munkájukban. A globális átlaghoz hasonló mértékben egyedül a munkatapasztalat fontosságának növekedését várjuk, de például a digitális ismeretekre csak a magyarok 65 százaléka szerint lesz nagyobb szükség 5 év múlva, miközben világszerte 80 százalék gondolja így.

Mentoring: a vezetés emberi oldala
A mentor szemléletű vezetés olyan szervezeti kultúra, üzenet átadása, melynek révén az alkalmazottak kiteljesedhetnek, érezve a szervezetben betöltött szerepük fontosságát, ugyanakkor értékeli a hatékonyságot és teljesítményt. Szakértőnk, Skonda Mária segít áttekinteni a lényeget.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo