Most dől el, tényleg adómentes volt-e a lakáscafeteria

2015. április 15. szerda - 09:35 / piacesprofit.hu
  •    

A lakáscélú támogatás megvalósításáról szóló rendelet alapján április 15-ig meg kell kapnia minden munkáltatónak a munkavállalóitól a támogatás adómentességéhez szükséges dokumentumokat.

Kép: Freedigitalphotos/adamr

Aki még nem adta le, nem gyűjtötte be ezeket, érdemes nekilátnia, mert hamarosan kifuthat a végső határidőből is. Ahhoz, hogy a 2014-ben adott lakáshitel támogatás valóban adómentes legyen, általában az alábbi dokumentumokkal kell rendelkeznie a munkáltatónak (egyedi esetekben eltérés adódhat).

A vissza nem térítendő lakáscélú hiteltámogatás mint új juttatási forma egyrészt fontos könnyítés lehet a hiteltörlesztésekhez, másrészt adminisztrációs kihívás elé állítja a munkáltatót.

Hogy pontosan milyen adminisztrációval jár, arról részletesebben itt olvashat!

Elvileg a juttatást indító bank már január 31-ig megküldte a rajta keresztül bonyolított támogatásról az igazolást a munkáltatónak. A megfelelő, támogatható hitelhez kapcsolódó hitelszerződés másolatára is szükség lesz. Elengedhetetlen egy olyan dokumentum, melyből megállapítható a munkavállaló tulajdonosi státusza a lakáshoz kapcsolódóan.

Szükséges egy dolgozói nyilatkozat arról, hogy milyen számlára küldje a munkáltató a támogatást. Mivel a munkáltató a juttatás megvalósításához személyes adatokat ad át a bankjának, ezért ehhez be kell szereznie egy hozzájárulást a munkavállalójától.

A lakás méretének vizsgálata a munkavállalói a lakás lakószobáiról nyilatkozata alapján történik. Mivel a lakás méltányolható méretének vizsgálatakor figyelembe kell venni a lakásban lakók számát, így szükséges lesz a lakcímkártyák másolatok a lakásban lakó megfelelő személyektől (vagy egyéb erről szóló igazolások).

Így tűnhet el a pénz a SZÉP Kártyáról
Aki kapott 2013-ban Széchenyi Pihenő Kártyára juttatást, annak érdemes az elkövetkezendő napokban utánanézni, hogy felhasználta-e már ezt az összeget. Május végén ugyanis ezt a pénzt visszautalják a munkáltatónak.

Az adómentesség értékhatárához vizsgálni kell az elmúlt öt évben mástól kapott ilyen támogatás értékét. E célra a korábbi munkaviszony megszűnéséhez kapcsolódó igazolás és a munkavállaló nyilatkozata lesz alkalmas.

A támogatás maximális értéke a vásárlás vagy építés költségének 30 százalékáig terjedhet, melyet az adásvételi szerződés, építéshez kapcsolódó költségvetés vagy a megfelelő számlák alapján állapítja meg a munkáltató. Amennyiben a dolgozó folyószámlájára utalta a cég a támogatást, úgy szükség lesz a hitel törlesztésének igazolására is. Persze akinél nem teljes ez a lista, még nem lesz nagy bajban.

„A rendelet szerint ugyanis a munkáltató saját döntése alapján május 31-ig is összegyűjtheti ezeket a dokumentumokat” – hívja fel a figyelmet Fata László cafeteria szakértő.

Ha azonban május 31-ig nem áll rendelkezésre minden szükséges igazolás a munkáltatónál, akkor bizony a cégnek a juttatás 120 százaléka, mint jövedelem után meg kell állapítania és be kell fizetnie az adót.

Feliratkozom a(z) Adózás téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek