Alapvetően a sikeres vállalkozások nem csak abból épülnek fel, hogy sok pénzt keresnek. Vannak olyan alkotóelemei is, mint például, hogy a munkatárs hogyan érzi magát, a piacon lévő munkaerő mit gondol a cégről, a többi cég mit gondol a cégről és még sorolhatnám.
A siker relatív lehet, viszont itt arról a sikerről beszélünk, mikor ténylegesen a köztudat szerint valamelyik cég ”mindenki szerint sikeres”.
Néhány pontot szeretnék Neked kiemelni, ami valóban fontos ahhoz, hogy egy cég sikeres legyen.
ELSŐ KÖZÖS PONT:
A sikeres vállalkozók folyamatosan és a végtelenségig dicsérik a munkatársakat. Nyilván megvan arra a módszer, ha valami el lett rontva, de alapvetően azon vannak, hogy dicsérjenek, ne szidjanak.
Ezzel a folyamatos elismeréssel, pedig motiválják a munkatársakat, hozzá is segítik őket a saját egyéni céljaik eléréséhez, illetve a munkavállalók körében az fog elterjedni, hogy jó itt dolgozni ennél a cégnél, aminek az eredménye, hogy gyerekjáték jó munkatársat találni.
MÁSODIK KÖZÖS PONT:
Mindig is többre jutott és jobban dolgozott az, akinek több volt a tudása - így van ez a cégvezetéssel is. Aki többet fejleszti magát, annak sokkal sikeresebb a vállalkozása.
Az egyik legjobb közös pont az ez, hiszen tudnak egymástól is tanulni, nem csak trénerektől, konzultánsoktól.
Nézzük példának a Michelin-t. Heti rendszerességgel van munkatársi képzés, de hát nem is olyan kicsi cég.
HARMADIK KÖZÖS PONT:
A harmadik, hogy akinél látjuk, hogy valóban sikeresek, azoknál a vezető nem nyúl bele a munkába. Nem végig csinálja, hanem végig követi a feladatokat, ameddig azok kész nincsenek.
Ezzel az történik a cégekben, hogy a vezetőnek marad szabadideje, illetve a cége nagyon stabil lesz. Úgymond magától működik a cég, stabilan. Persze a szabadidőt lehet sokféleképpen érteni. Lehet úgy is, hogy folyamatosan nyaral a vezető és sose dolgozik, lehet úgy is érteni, hogy már tud lenni egy kicsit többet a családjával. Több fokozat van nyilván, de kinek-mi tetszik jobban.
Olvasd tovább: https://www.dma.hu/kozos-a-sikeres-vallalkozasokban