Lengyelország komplett GDP-je tűnhet el középszinten

2016. szeptember 14. szerda - 17:10 / piacesprofit.hu
  •    

Az európai közepes vállalatok éves árbevételükből akár 4,8 millió fontot (5,7 millió eurót ) is elveszíthetnek a növekedésüket gátló akadályok miatt egy friss felmérés szerint. A túl sok szabály, a toborzási nehézségek és a technológia a fő buktatók.

Az európai közepes vállalatok éves árbevételükből akár 4,8 millió fontot (5,7 millió eurót) is elveszíthetnek a növekedésüket gátló akadályok miatt. Európa 75 000 középméretű vállalkozásában a teljes potenciális elveszített árbevétel elérheti akár a 364 milliárd font (433 milliárd euró) összeget – ami közel annyi, mint Lengyelország éves GDP-je – ez derül ki a Ricoh Europe megbízásából készült kutatásból. Mindezek ellenére Európa középpiaca jelentős növekedést tűzött ki céljául. A vállalkozások közel 40%-a tervezi, hogy a közeljövőben részvényeket fog kínálni a tőzsdén. További 21%-uk versenyelőnyük növelése céljából felvásárlásokat, vagy vállalat egyesítéseket tervez.

Komoly ambícióik ellenére a középméretű vállalatok 93%-a szerint olyan akadályokkal kell szembenézniük, melyek meggátolják lehetőségeik kiaknázását. A növekedés három legfőbb buktatója a komplex és költséges előírásoknak való megfelelés, a tehetséges munkaerő bevonzása, illetve a megfelelő technológiai megoldások felkutatása, megvásárlása és bevezetése.

ló átugrat egy akadályt

Kép:Wikipedia

„Az európai középméretű vállalkozások országuktól és szektoruktól függetlenül igen hasonló kihívásokkal szembesülnek. Ezek között olyan, főbb strukturális és üzleti-magatartási feladatok is vannak, amiket az egyes vállalatok és az országok üzletpolitikájának szintjén egyaránt kezelni kell” – mondta Jyoti Banerjee, a középvállalkozásokat képviselő kutatóközpont, az M-Institute társalapítója. „Ünnepelnünk kellene az európai középvállalkozások elért eredményeit. Folyamatosan növekednek és munkahelyeket teremtenek. De azt is fel kell ismernünk, hogy ha több támogatás érkezne a kormánytól és az egyes iparágakon belülről, az fontos változásokat idézne elő e számottevő, ám gyakran figyelmen kívül hagyott vállalatok teljesítményében.”

Jön a NAV legújabb csodafegyvere
Ha minden igaz, egy év múlva már minden 100.00 forint feletti áfa tartalmú számla adatait látja majd a NAV. Bár egyelőre még a rendelet tervezete sem született meg, nem árt felkészülni!

A kutatás szerint a közepes vállalatok 30%-ának még be kell vezetnie olyan digitális megoldásokat, amelyek hatékonyan támogatják a vállalatnövekedést és elősegítik a márkanév erősítését – ez döntő fontosságú az éves szinten elveszített lehetséges árbevételek megtartása szempontjából.

A cég növekedését számos fronton kell tudatosan menedzselni ahhoz, hogy a kicsiből valóban nagy legyen. A Piac & Profit következő konferenciáján szakértők segítenek, mit és hogyan kéne tenni!

„A legtöbb kormányzati támogatás a kisvállalkozásokat helyezi előtérbe, miközben a nagyvállalatok, gazdasági helyzetüknek köszönhetően általában képesek gondoskodni magukról. A középméretű vállalkozások gyakran úgy érzik, ők az európai üzleti világ elhanyagolt gyermekei” – mondta David Mills, a Ricoh Europe ügyvezetője.

„A hiányzó 364 milliárd font megdöbbentő szám a középméretű vállalkozások és az egész európai gazdaság számára. Az olyan digitális megoldások, mint az e-számlázás (ld. keretes írásunkat) és az irodai automatizálás, támogatják a növekedést azáltal, hogy olcsóbbá és hatékonyabbá teszik a cash flow kezelését, illetve a számlázási és az ügyfelekkel történő kommunikációs folyamatokat. Úgy véljük, elérkezett az idő, hogy a középpiac az innovációt helyezze előtérbe, valamint biztosítsa, hogy üzleti modellje valóban adaptálható legyen. A legkönnyebb módszer erre a folyamatok ésszerűsítése, így válik lehetségessé számos kihívás leküzdése.”