Nagy siker lehet az új Honda Civic

A tizedik generációs Civic sorozatgyártását a Honda történetének legnagyobb szabású fejlesztési programja előzte meg, melynek során a négyajtós szedánt is felújították. A modell a lépcsős hátú autókat kedvelő országokban, így nálunk is nagy siker lehet, méreteivel az Accordot is kiváltja.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A négyajtós modellt az ötajtós ferdehátúval párhuzamosan fejlesztették a Hondánál, de a két autó teljesen eltérő karakter. A kifejező orr-rész megegyezik rajtuk, a szedán azonban ettől eltekintve más képet fest. Ez hosszabb és laposabb, és inkább az elegáns, nyújtott vonalvezetés a jellemző rá. Az ötajtós Civic az egyik legnagyobb kompakt ferdehátú a piacon a maga 4518 milliméteres hosszúságával, a szedán azonban 13 centiméterrel túlnyúlik rajta, tetővonala pedig 2 centiméterrel alacsonyabban húzódik. 465 centijével alaposan kilóg az alsó-középkategóriából, akárcsak a Škoda Octavia, s csupán 10 centiméterrel rövidebb az Európában már nem forgalmazott Accordnál. Belső helykínálata is legalább akkora, de erről majd később.

Feltűnő, rendhagyó formatervezés

Kanyarodjunk kicsit vissza a külalakhoz, ami a Civic esetében meghatározó tényező! A japán kortárs formatervezés tipikus példája, feltűnő, rendhagyó, s bizony kissé megosztó. Az ötajtós modell leleplezésekor nagy felhördülést keltett a kissé túlbonyolított formaterv, a sok kamu légbeömlő és rács alkalmazása sokakból ellenérzéseket váltott ki. Leginkább az autó hátulját érték kritikák. Nos, a Civic szedán vonalait már nem olyan bátran húzták meg a dizájnerek, formája fogyaszthatóbb, többeknek tetszhet. Frontrésze kifejezetten impozáns; kidolgozott, diódás csíklámpái szinte fenyegetőek, sportos lökhárítója és tekintélyes szélessége mély hatást gyakorolnak. Az autó nyújtott sziluettje kupés jellegű, rövid csomagtérajtóban végződik, a bumeráng alakú hátsó lámpák pedig tipikus módon felnyúlnak az ebből kialakított légterelőig.

Puha anyagok és tágas belső tér

A Civic szedán lenyűgözően tágas utas- és csomagteret kínál, amely a középkategóriában is megállná a helyét. S az ember jól is érzi magát benne, ami a magas minőségi színvonalnak és a puha tapintású anyagoknak köszönhető. Gondosan formázottak, oldalirányban is tartanak, és nagyon kényelmesek az ülések, s a második sorban sem kell a térdeket felhúzva ülni, ahogy az egyes kompakt modelleknél előfordulhat. Elöl az alacsony szélvédő miatt a sofőrnek magasabbra kell emelnie az ülést, hogy kilásson, a napfénytetővel szerelt autókban ilyenkor már közel van a plafon. A fejtérre egyébként szintén nem lehet panasz.

Klasszikus műszerfal

A tizedik generációs Civic műszerfala az előddel összevetve hagyományosabb felépítésű és átláthatóbb. A pult közepét kimélyítették, a középkonzolból 7 colos érintőkijelző nő ki, a sofőr pedig hármas osztású műszercsoportot lát maga előtt, középen a fordulatszámmérővel. Újdonság, hogy a hagyományos kézifékkart elektromosra cserélték, s a klíma vezérlését részben az infotainment rendszer menüjébe tették át. Lenne igény egy forgó/tekerőgombra, itt azonban nem áll rendelkezésre ilyen. Bármit is szeretnénk állítani, azt érintéssel tehetjük meg, ami elvonja a figyelmet az útról. A kormányról hullámsávot válthatunk, és a beállított adók között navigálhatunk, valamint a telefon menüjét görgethetjük. (A rendszer sokszor nem tudta letölteni a híváslistát). A Honda Connect infotainment és szórakoztató rendszer mindent tud, ami ma elvárható, sajátos menüszerkezete azonban megszokást igényel.

Honda Civic 1.5 VTEC Turbo Executive CVT
Méretek (h., sz., m., ttáv): 4648/1799/1416/2698 mm
Hengerűrtartalom: 1498 cm3
Teljesítmény: 134 kW/182 LE 6000 ford./percnél
Nyomaték: 220 Nm 1700–5500 ford./percnél
Gyorsulás 0-ról 100 km/órára: 8,2 mp
Csúcssebesség: 200 km/óra
Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 7,8/4,7/5,8 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7 l/100 km
Csomagtér: 519 liter
Üzemanyag: 46 liter
Menetkész tömeg: 1348 kg
Alapár: 8 589 000 forint
Tesztautó ára: 8 729 000 forint
A négyajtós Civicet az elérhető legmagasabb felszereltséggel és csúcsmotorizáltsággal kaptuk meg. Ez azt jelentette, hogy az erősebbik, 1,5 literes turbófeltöltős, négyhengeres blokkhoz folyamatosan változó áttételű automatikus váltót társítottak. A CVT váltót sokan nem kedvelik, mi is fenntartásokkal fogadtuk, azonban végül meggyőzött minket. Kifinomultan, gyorsan kapcsolt, és remekül használta a turbós benzinmotor nagy nyomatékát. A fordulatszámot legtöbbször 2000 alatt tartotta, de autópálya-tempónál sem engedte a főtengelyfordulatot 2500 fölé. Csak sport fokozatban, padlógáznál bújt elő az erőforrás intenzív, búgó hangja, a Civic egyébként mindenhol csendesen közlekedett, szinte csak a gumik gördülési zaját lehetett hallani.

Erős és takarékos

A Honda friss fejlesztésű, 182 lóerős és 240 newtonméter (CVT-váltóval 220 newtonméter) forgatónyomatékú benzinmotorja zseniális darab, erős és takarékos egyszerre. Nagyon húz, alkalomadtán 8,2 másodperc alatt gyorsítja százra az autót, miközben 7 liter körül fogyaszt, de országúton nem nagy kunszt ez alá is bemenni. Tehát bár a négyajtós Civic alaptermészete egy nyugodt, komfortos utazóautóé, képes kikelni magából, és valódi vezetési élményt nyújtani. Kényelemre hangolt, igényes (hátul is több lengőkaros) felfüggesztése ugyanis stabil kanyarvételt biztosít, kormányzása pedig pontos és érzékletes.

A négy- és ötajtós Honda Civic ugyanannyiba kerül, az Executive csúcsfelszereltségű szedánért pedig csaknem 8,6 millió forintot kérnek. Ez csak első olvasatra sok, az autóban ugyanis minden elérhető extra benne van.

 

Véleményvezér

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo