Egyedül nem megy: társulnak a vetélytársak

BMW és Mercedes, a két nagy vetélytárs együtt kíván működni, különben nem bírnák az önvezető – és az elektromos autók fejlesztésének milliárdos költségeit. Közös platformon készülhet majd a BMW 1-es és a Mercedes A-típusa is.

A két luxusautó-gyártó több évtizede tartó versengését most az együttműködésre való törekvés váltja fel. Csökkennek az eladások, a cégek részvényeinek árfolyama évek óta alacsonyan jár és meg akarják osztani az óriási fejlesztési költségeket.

Kép: Pixabay

Elsősorban az önvezető kocsiknál: szó van közös gyártásról alkatrészeknél, hajtóműveknél, sőt, még szabadalmak cseréjéről is. Tárgya lehet a kooperációnak a villanyautók akkumulátora: a kínai CATL cég a BMW megbízásából nagy akku-üzemet épít Türingiában. Emellett lehetségesnek tűnik kisautók közös gyártása is, így

a BMW 1-es típusa és a Mercedes A kocsija egy platformra épülne, ami magában milliárdos megtakarításokat jelentene.
Az ide vezető út mindenesetre még hosszú, közös kocsik 2025 előtt nem kerülhetnek ki – ha egyáltalán, hiszen mindkét
Belebukott a mohóságba a zseniális cégmentő
Carlos Ghosn a Renault és a Nissan, majd a Mitsubishi páratlan, sikeres együttműködésének megszervezője volt. A világhírű menedzser azonban anyagiakban túl mohónak bizonyult, így most tokiói börtönben várja perét – miközben a franciák ártatlannak vélik.
cégénél féltik önállóságukat a fejlesztők. Ugyanakkor a kartell-törvény is gátat szabhat egyes törekvéseknek.

Az elektromos autóknál a BMW az Intel céggel és annak leányvállalatával, a Mobileye-jal működik együtt. München közelében több, mint ezer mérnök dolgozik az „iNext”, a 2021-re szánt villany SUV fejlesztésén, amely már – legalábbis futópályán – vezető nélkül tud közlekedni. A jónak bizonyult rendszerhez a FiatChrysler is csatlakozott. A Mercedes erős partnere e területen a Bosch: azok támogatásával készül az új S-osztály, amelynek kocsijai ugyancsak tudnak majd önműködően haladni.

Párhuzamosan ugyancsak kooperál a világ első számú autógyártója, a Volkswagen konszern és a negyedik, a Ford, szintén a robot- és az elektromos kocsik területén. Náluk az együttműködés még sokkal nagyobb megtakarításokat jelenthet: bár a BMW és a Mercedes többet keres egy autón, a piacvezetők mellett eltörpülnek: a VW 12 márkájának kocsijaiból kétszer annyit adnak el, mint a BMW és Mercedes összesen.

(Forrás: Handelsblatt)

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo