Céges Instagram: néhány statisztika, amit jó, ha tudsz

Az Instagram mára megkerülhetetlen lett a cégek számára. Akár B2C, akár B2B iparágban vagy, ha érted a márkaépítés hosszú távú elkerülhetetlenségét, ugyanakkor átlátod a reménytelenbe vesző költségeit, akkor azonnal ráugrasz a még mindig rendkívül olcsónak számító Instázásra.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Ha esetleg kételyeid támadnának afelől, hogy a céges márkaépítés tényleg működik-e az Instagramon, netán kíváncsi vagy, milyen lehetőségeid vannak 2018-ban, akkor akkor érdemes elolvasnod Marko Lilian bejegyzését a céges Instagram profilokról, amelyből most mi is bemutatunk néhány statisztikát és hasznos tudnivalót, ami megvillantja, hogy mekkora potenciál is rejlik a csatornában a céged számára.

Palvin Barbi, celebek és céges profilok uralják a magyar instagramot
Palvin Barbara a legnépszerűbb, egyre több képet nézünk, de egyre kevesebbet osztunk meg – elkészült az idei magyar Instagram-körkép.
Aki számít, az nem (csak) regisztrál

Ezzel a megállapítással nehéz is lenne vitatkozni, a számok magukért beszélnek:

  • +500 M NAPI FELHASZNÁLÓ
  • +25 M ÜZLETI PROFIL
  • +2 M HIRDETŐ
Míg a Facebook rendszeres napi felhasználóinak száma csökken, addig az Instagram csúcsokat döntöget. Az arányokat jól érzékelteti, hogy rengeteg céges Instagram-profil fut versenyt a követőkért – nem meglepő azonban, hogy itt is a minőség nyer; már nem elég csak csinálgatni. Regisztrálni és hetente villantani egy stock fotót a hírfolyamon – ez ma már édeskevés. Naponta kell egyedi, minőségi tartalmat generálni, és egyúttal kihozni a maximumot az Instagram adta eszközökből. A regisztrált üzleti oldalak közül csupán 8 százalék hirdet a felületen, az online marketingesek túlnyomó része még mindig csak Facebookban gondolkodik.

Kép: Pexels.com

Nem félünk az új algoritmustól

2018 elején Mark Zuckerberg új ötlettel állt elő: Bring the world closer together, elárasztva a Facebook-hírfolyamot ismerősöktől származó posztokkal, és korlátozva a céges posztok megjelenését. Azt pedig már mondani sem kell, ha a Facebook újít, akkor az Instagram is, hiszen a két platform algoritmusa ugyanazokon az alapokon nyugszik.

A változtatás után sokan nehezményezték, hogy az algoritmus a céges Instagram-posztok organikus elérését átlagosan 60 százalékkal csökkentette. A folyamat kaszkádszerűen nullázza le a userek posztok alatti aktivitását:  (pl. megtekintés, kedvelés, komment és megosztás), így a jövőbeli tartalmak magasabb elérésére, vagy a követőbázis gyors növekedésére sem lehet már számítani. Mielőtt azonban befagyasztanád az Instagram-profilodat, nem árt más szemszögből is megvizsgálni a dolgokat…

Gary Vaynerchuk még mindig a naposabb oldalról szemléli a történteket:

„Lehet siránkozni azon, hogy az algortimus korlátozza az organikus eléréseket a közösségi felületeken, de ne felejtsd el a legfontosabbat: még mindig INGYEN tudod tömegekhez eljuttatni a termékedet!”
Instagram-marketing – mi legyen a profilomon?
Az Instagram az egyik legnépszerűbb, ugyanakkor még mindig alulértékelt marketingeszköz – ha jól tudjuk használni. Farkas Zsolt közösségi marketingszakértő segítségével most bemutatjuk, hogyan használjuk megfelelően ezt a csatornát.
Céges, vagy személyes profil?

Természetesen az új algoritmus kijátszása sokak fejében megfordult, és üzleti profiljukat személyes profillá változtatták. Ez a taktika ideig-óráig működőképes, mert a követőbázis és az aktivitás növelése nem egyszerű feladat, és ehhez mind a 4 beépített funkciót be kell vetni, ami csak egy üzleti profil eszköztárában található meg:

  • INSIGHTS
Világítsd át az aktív felhasználókat (korcsoport, nem, lokáció, aktivitás).
  • PROMÓCIÓ
Futtasd újra már meglévő posztjaidat releváns célcsoportoknak.
  • SZPONZORÁLT TARTALOM
Vesd be az Ads Managert Instagramon is.
  • PRODUCT TAG
Címkézd fel webshop termékeidet Instagramon.
Farkas Zsolt: így válassz hashtaget, hogy mindenki téged nézzen
A hashtag olyan, mint egy összekötő kapocs. A közösségi médián posztolt tartalmainkat egy kalap alá fogja és megjeleníti hasonló tematikus tartalmakkal egy hírfolyamban. Ha okosan hashtagelünk, széles körben lesz látható a közlendőnk.
Amit a felhasználó lát….

Tény, hogy az Instagram-felhasználók szívesebben követnek be személyes profilokat, mégis 80 százalékuk követ céges Instagram-oldalakat is. Arra azonban, hogy a user organikusan egy cégtől származó poszttal találkozzon a hírfolyamon, az esély majdnem egyenlő a nullával.

Akkor mégis hogyan lehetséges, hogy a userek 60 százaléka napi rendszerességgel lát új termékeket, márkákat a hírfolyamon? A válasz: „branded content”. Ezek olyan posztok, amiben influencerek vagy ismerősök jelölnek meg márkát, vagy márkanevet használnak hashtagként. A hírfolyamon pedig 10-ből 7 poszt branded tartalomként jelenik meg. A legtöbb user így botlik bele új termékekbe – még akkor is, ha nem követi a céget, vagy a poszt nem közvetlenül a cégtől származik. A felhasználók 83 százaléka vallotta, hogy vásárláskor befolyásoló erővel hat rá az Instagramon látott branded tartalom.

… és amit az algoritmus kedvel

Az Instagram algoritmusa azokat a tartalmakat preferálja, amelyekkel kapcsolatban magas useraktivitás mutatkozik. Ezeket automatikusan minőségi posztoknak értelmezi, és magasabb organikus elérést biztosít számukra. Ilyenek például a videós tartalmak:

Szabad-e felhasználni Instagram-képet?
A fenti kérdés sokakban felmerül, amikor honlapjukon, blogjukon képeket, híreket osztanak meg. A legtöbben erre azt válaszolják, hogy ha nyilvánosságra hozták a képeket, akkor miért ne lehetne őket szabadon átvenni? Az Instagram szolgáltatásának felhasználási feltételei – melyeket, valljuk be, sokunk különösebb elolvasással való bajlódás nélkül elfogad magára nézve kötelezőként – azonban egy kevéssé ismert buktatót hordoznak az Instagram-os képek megosztására vonatkozóan. Ezt a kérdést jártuk körül dr. Beraczkai Dávid, a Sár és Társai Ügyvédi Iroda szerzői és webjoggal foglalkozó jogásza segítségével.
Az Instagram algoritmusa előnyben részesíti azokat a posztokat, amiken a felhasználók több időt töltenek, mint például a videó.

Így nem meglepő, hogy azok a céges profilok, amelyek követik a trendeket, egyre több videós posztot és hirdetést használnak a menedzselés során. A statisztikák szerint az üzleti oldalak megosztott tartalmainak már 25 százaléla videós poszt, és ez a szám folyamatosan növekszik.

Ugyanakkor a képes tartalmak átlagosan 36 százalékkal több kedvelést kapnak, ami azzal magyarázható, hogy a felhasználó a videók megtekintése után elfelejt a kedvelés gombra nyomni. Ellenben a videós posztok alatt sokkal több kommentet osztanak meg a felhasználók:

„A kommentet erősebb elköteleződésként értelmezi az Instagram algoritmusa, mint a kedvelést.”
Működik az Instagram shopping

Bíztató adat, hogy a felhasználók már több mint 30 százaléka vásárolt olyan terméket, amit Instagramon látott először. Ebből pedig 15 százalékuk közvetlenül kattintott is a bio-ban található linkre, és navigált az adott cég weboldalára vagy webshopjára. Az Instagramról érkezett látogatók 192 másodperces „time-on-site”-tal rendelkeznek, ami magasabb, mint bármelyik közösségi platformról érkező látogatók böngészéssel eltöltött ideje.

Szerző:

Marko Lilian

Instagram marketing specialista

7Digits

 

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo