Palvin Barbi, celebek és céges profilok uralják a magyar instagramot

2018. május 07. hétfő - 19:00 / piacesprofit.hu
  •    

Palvin Barbara a legnépszerűbb, egyre több képet nézünk, de egyre kevesebbet osztunk meg – elkészült az idei magyar Instagram-körkép.

Az Instagram saját adatai szerint több a női felhasználó a magyarok között: 940 ezer a nők és 800 ezer a férfiak száma. A korosztályi eloszlást tekintve a legtöbb Instagram-használó Magyarországon a felmérés szerint jelenleg a 25-44 évesek köréből kerül ki: 750 ezren tartoznak ide, de alig marad le a 13-24 évesek csoportja 740 ezer fővel.

A CRANE több mint ötezer felhasználót érintő felmérése szerint a  márkák, ismert emberek kikerülhetetlen tényezővé váltak a magyar Instagram térképén, a válaszadók fele követ legalább egy magyar hírességet, influencert. Óriási nemzetközi népszerűsége miatt Palvin Barbara magasan vezet a magyar hírességek között a követők számát tekintve (7,8 M), őt a divatblogger Csinger Andy (486.000) és a modell, Lévai Adrienn követik (452.000). A magyar férfiak közül az Instán Istenes Bence (366.000) és a YouTube-sztár Dancsó Péter (265.000) a legnépszerűbbek. A Magyar Instagram Körkép készítője, a CRANE egyébként havonta frissíti honlapján a magyar szereplők toplistáját, a https://www.crane.hu/top10/ címen.

Szabad-e felhasználni Instagram képet?
A fenti kérdés sokakban felmerül, amikor honlapjukon, blogjukon képeket, híreket osztanak meg. A legtöbben erre azt válaszolják, hogy ha nyilvánosságra hozták a képeket, akkor miért ne lehetne őket szabadon átvenni? Az Instagram szolgáltatásának felhasználási feltételei – melyet valljuk be, sokunk különösebb elolvasással való bajlódás nélkül elfogad magára nézve kötelezőként – azonban egy kevéssé ismert buktatót hordoznak az Instagram-os képek megosztására vonatkozóan. Ezt a kérdést jártuk körül dr. Beraczkai Dávid, a Sár és Társai Ügyvédi Iroda szerzői és webjoggal foglalkozó jogásza segítségével.

A celebek mellett a márkák is egyre népszerűbbek Instagramon

A márkák számára az Instagram kiemelten fontos kommunikációs eszközzé vált az elmúlt években. Ezt jól mutatja az is, hogy mára a felmérésben részt vevő magyar instázók majdnem fele (49 százalék) követ valamilyen márka- vagy céges profilt is. A válaszadók közel 60 százaléka szerint egy márka Instagram-oldala is lehet olyan érdekes, mint egy személyé, 70 százalék konkrétan rákeres egy adott márkára vagy cégre. Ugyanakkor 85 százalék rányomott már legalább egyszer az unfollow gombra, ha nem tetszett neki, amit látott.

Havonta töltünk fel, de naponta nézünk rá

Bár a válaszadók háromnegyede naponta többször is megnézi az Instát, egyre ritkábban posztolnak: az elmúlt három évben fokozatosan csökkent a feltöltések gyakorisága, és a legtöbben már csak havonta osztanak meg képet vagy videót. A 13-24 év közöttiek még mindig a legaktívabbak, illetve a nők gyakrabban posztolnak az Instagramra: minden harmadik nő hetente, a 45 év felettiek 13 százaléka pedig naponta.

#hashtag: kevesebb a magyar szó

A különösen az Instagram elterjedése óta népszerű címkézés, a hashtagek használata csökkent, a magyarok 27 százaléka a kutatás szerint egyáltalán nem használja, akik viszont igen, egyre kevésbé írnak magyar szavakat a # jel után (13 százalék, 2016:16 százalék).

A kulturális intézmények is használják

A kutatást készítő CRANE a kulturális intézmények kommunikációjában is szakértő, ők biztosítják például a Müpa és a Budapesti Fesztiválzenekar közönségkapcsolati rendszerét, így azt is elemezték, milyen kulturális intézményeket követünk az Instagramon. Magyarországon jelenleg 10400-nál is több követővel az A38 vezet, a dobogóra a Müpa (7700+) és a Ludwig Múzeum (5300+) fér még fel, őket a Vígszínház (5700+) és a Magyar Nemzeti Galéria (2670+) követi

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek