Bátorság nélkül nem leszel véleményvezér

Bloggerek, YouTuberek, vloggersztárok, véleményvezérek alakítják ízléseinket és hatnak a vásárlásainkra. Vavrek Balázs, a Piac & Profit marketingkonferenciáinak karakán "megmondóembere" beszélt arról, hogyan válhat valaki véleményvezérré és mi jó származik ebből egy-egy márkának.

"A marketingesek azt kommunikálják, akik lenni szeretnének. De ne azt mondd, hogy milyenné akarsz válni, hanem az eredményeiddel mutasd meg, hogy ki vagy", javasolta Vavrek Balázs, a Kreatív Kontroll Kft. marketingvezetője. Nem árt, ha ezt mindig pragmatikus kontextusban poentírozza az ember. "Esettanulmányokat írsz arról, problémákat hogyan oldottál meg." A cégvezető is kovácsolhat ismertséget magának, ehhez azonban markáns ideológiával, világlátással kell rendelkeznie, s emögé valamit muszáj leraknia. Kiváló terméket, minőségi szolgáltatást. Ez azonban nem elég.

(Az influencereknek most jött el a Facebook-kánaán!)

Vavrek Balázs

Túl kell lépni a közhelyeken. "Cégünk minőségi szolgáltatásban érdekelt. Vagy ügyfélelégedettségben érdekelt. De hát ki az, aki úgy kel fel reggel, tönkretegye az ügyfél életét? Ne egy rohadt prospektus nyelvén írj. Azokat senki sem olvassa otthon." "Nem csinálhatod azt, mint a többiek. Legyen véleményed. Egy Elon Musk, egy Steve Jobs, egy Gary Vaynerchuk nem úgy viselkednek, ahogy a piacukon szokás. Nem a nagy átlagot követik, hanem felforgatják azt, ahogy egyes iparágakban történnek a dolgok."

Vavrek Balázs: egy értékesítési hírlevél felépítése nulláról
Lépésről lépésre megtanulhatod, hogyan juss el a fehér laptól egy átlag feletti megnyitási és átkattintási arányokat hozó (és jól értékesítő) hírlevélig, ami az ügyfeleidnek valódi értéket ad, neked pedig tervezhető bevételt hoz.
A véleményvezérséghez is kell egy jó adag merészség. "Legyen véleményed, ne tartsd meg az irodában. Kommunikáld. A Facebook-posztnál remegni fog a kezed, hogy elküldjed-e, félsz, hogy mit reagálnak rá. Lehet, hogy B2B vagy, de mindenki látja."

Hol lő az ember túl a célon? Vavrek azt tanácsolja, "amikor úgy érzed, visszavennél belőle, akkor engedd. Attól lesz ütős." Képesnek kell lenni kifejezni, ha "valami nem tetszik a szakmában. Mindig ideákat támadunk, nem embereket", hangsúlyozta Vavrek. Ez nem a személyeskedésről szól, hanem ügyekről. Ügyek betámadásáról, megvédéséről, felvállalásáról.

Ennek része a konfrontáció, a veszekedés -érvek ütköztetése mentén- és a vitából leszűrt konklúzió. "Attitűdöt akarsz megváltoztatni, hatást akarsz elérni a piacon. Ez csak akkor megy, ha egyértelmű arculatod és stílusod van. A véleményvezér nem azt jelenti, hogy holnaptól bölcs vagyok és coelhós idézeteket nyomok", mondta Vavrek.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo