Aki hirdetett, annak egy talicska pénzt hozott a Jézuska

Az elmúlt évek legjobb karácsonyi forgalmát könyvelhették el a kis- és közepes vállalkozások múlt év decemberében. A vállalkozások több mint felének nőtt a forgalma. Legjobban azoknak akik többet reklámoztak. Ennek ellenére a többség makacsul kitart az ingyenes marketing eszközök mellett – derül ki a Marketing Commando kutatásából.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:Budai Egészségközpont

A válaszadók több mint felének (54%) nőtt a 2016-os karácsonyi forgalma a 2015-öshöz képest. 35% forgalma nem volt változott és mindössze 11%-nak volt rosszabb a 2016-os szezonja, mint az azt megelőző.

„Ez a 2009 óta mért eddigi legjobb eredmény. A kedvező eredményekben valószínűleg szerepet játszik a javuló gazdasági környezet. Ez olyan, mint a kedvező széljárás, amire minden vállalkozó vár. Most nem szabad hátradőlni, ki kell bontani a vitorlákat és gyorsabban haladni” – mondta Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő.

Az idei évre is csupa szépet jósolnak a kereskedőknek!

Több reklám=több bevétel

Szignifikáns az összefüggés a reklámozás és a forgalom között: minél többet reklámozott 2016-ban egy cég, annál jobban emelkedett az árbevétele. A lényegesen többet reklámozó cégek háromegyedének (75%) emelkedett az árbevétele, 16% stagnált és mindössze 7% csökkent. Ezzel szemben akik nem reklámoztak egyik évben sem, azoknak a 36%-a növelte a forgalmát, fele (52%) stagnált és 12%-uk csökkent.

A válaszadók harmada (33%) többet reklámozott 2016. karácsonyi időszakában, mint az előző év ugyanezen szakaszában. Közel egyharmad (30%) azoknak a száma is, akik mindkét vizsgált évben, tehát 2015-ben és 2016-ban is ugyanolyan intenzíven reklámoztak. Majdnem ugyanennyien (27%) egyik évben sem reklámoztak karácsony körül. Jóval kevesebben (11%), reklámoztak kevesebbet karácsony előtt 2016-ban az egy évvel korábbihoz képest.

Jól járt, aki rágyúrt a Fekete Péntekre
Az eNET kutatása szerint idén közel 2,1 millió felnőtt internetező vásárolt a Fekete Pénteken. Nemcsak az online, hanem az offline, hagyományos üzletekben hirdetett akciók is népszerűek voltak. Elsősorban játékokat, ruhát, számítástechnikai eszközöket és konyhai termékeket vettek az akciókat kedvelők. A netezők 30%-a ma már tudatosan készül erre a napra. Minden ellenérzés dacára idehaza is hagyománnyá válik a Black Friday.
A szolgáltató szektor azonban „átaludta” az ünnepeket, 33%-uk nem reklámozott karácsonykor, míg a termékeket értékesítőknél ugyan ez az arány 19%. Azt, hogy ezt az időszakot a terméket értékesítők fontosabbnak tartják, mint a szolgáltatók, abból is egyértelműen kiderül, hogy a szolgáltatóknak 29%-a reklámozott idén többet, mint tavaly, a terméket értékesítőknek pedig 38%-a.

Wolf Gábor szerint ez óriási lehetőség a szolgáltatóknak: egy innovatív karácsonyi kampánnyal egy szolgáltató cég is bearanyozhatja az év végét. A legegyszerűbb ha ad egy kedvezményt, de kidolgozhat például egy csomagajánlatot, amikor a termék mellé valamilyen egy izgalmas ajándékot ad.

Nincs (sokáig) ingyen ebéd

A felmérés eredménye hozta a papírformát: a leghatékonyabb kkv marketing eszközök a Facebook, az AdWords valamint az ajánlás lett. Azonban jobban megvizsgálva kiderül, hogy nagyon sokan a Facebook ingyenes szolgálatáait használják. Ha pedig ebből az szempontból nézzük, akkor a legtöbben valamilyen ingyenes eszközt használnak. Márpedig ez pedig veszélyes – vélekedik Wolf Gábor.

A szakértő álláspontja szerint az ingyenes eszközök nem fenntarthatók, nem kiszámíthatók, nem tervezhetők és ritkán képesek táplálni intenzív növekedést, vagy ha igen, akkor is hamar kiapadnak. Ráadásul a tapasztalatok szerint azoknak akiknek valamilyen ingyenes módszer a legjobb marketing eszközük, azoknak általában az az egyetlen is. Ez pedig vállalhatatlan kockázatot jelent. Ebből a szempontból az ajánlás, az ingyenes Facebook kommunikáció egyformán nem elég.

„Ezenfelül, akik ingyenes eszközökkel eredményeket érnek el, vajon mire lennének képesek hatékonyabb marketing eszközökkel, mint a Facebook és AdWords hirdetés, direkt marketing kampányok, médiahirdetések” – mondta Wolf Gábor.

6+1 marketing trend 2017-re
A minden területen végbemenő digitalizáció, a valós konverziókkal lenyűgöző Big Data-ra épülő megoldások és az élet minden területén tetten érhető „mobileszköz-hegemónia” kihívásokat tartogat a megbízók számára is.

Véleményvezér

Sok nagy okos már világháborút lát

Sok nagy okos már világháborút lát 

Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat

Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat 

A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo