A minőség kárára megy a túlzott költségcsökkentés

Az IHS Automotive éves, a gyártó-beszállító kapcsolatokat vizsgáló felmérése (Supplier Relations - SuRe) a költségcsökkentést nevezte meg a gyártók és beszállítóik közötti kapcsolat megromlásának egyik fő okának.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: Pixabay

Az IHS Automotive minden évben megjelenő, beszállítói kapcsolatokat vizsgáló jelentése szerint a gyártók és a beszállítók közötti kapcsolat megromlásának egyik fő oka a költségek túlzott csökkentése. A felmérésből az is látszik, hogy az autógyártók nem mindig hajlandók együttműködő módon megosztani a beszállítókkal a költségcsökkentésből származó többletbevételeket. A beszállítók a gyártókkal való együttműködés profitlehetőségeivel kapcsolatos aggályait főként a kiterjesztett termékfelelősség, illetve a visszahívásokkal járó anyagi teher okozza.

Hogyan válhat Ön is beszállítóvá? Kemény feltételeknek kell megfelelni, de megéri!

Néhány gyártó kivételével a legjobban teljesítők mindegyike szigorúbb lett a költségek irányításának területén. A gyártók ennek eredményeként egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a beszállítóikkal szembeni agresszív egyezkedési stratégiák kihasználására. Még a lista élén szereplő, a legnagyobb profitlehetőségeket kínáló Jaguar Land Rover profit potenciál indexe is közel 2 százalékkal csökkent a tavalyi évhez képest.

Számos beszállító kiemelte, hogy visszatérni látszik néhány nem szívesen látott gyakorlat, például az éves költségcsökkentési célok, amelyek szerintük tarthatatlanok. Míg az iparra jellemző általános költségcsökkentési ráta 2-3 százalék között mozog évente, az autógyártók gyakran 5 százalékos, sőt szélsőségesebb esetekben akár 10 százalékos költségcsökkenést várnak el a beszállítóktól. Úgy tűnik, a beszállítók belátták, hogy a költségek leszorítása érdekében innovatív módszerekhez kell folyamodniuk, ám mindez rendkívül nehéz a gyártók támogatása nélkül. A támogatás hiánya pedig  gyakran a gyártó és a beszállító közötti kapcsolat megromlásához vezet – írta az Autopro.hu portál.

Tipikus hibák a beszállítói szerződésekben – segítünk elkerülni!
Nem csak elnyerni nehéz a beszállítói szerződéseket, hanem sokszor a szükséges jogszabályok dzsungelében is nehezen igazodnak el a cégek. Mire ügyeljünk, mielőtt aláírunk egyet? Erre keresték a választ a szakemberek a Piac&Profit konferenciáján.
Szervezés és távlati kilátások

A beszállítói kapcsolatok értékelésében tapasztalt zuhanásához hozzájárult a távlati kilátások romlása néhány gyártóval kapcsolatban, illetve a beszállítói kapcsolatokért felelős szervezetektől érkező segítség hiánya. A beszállítók egyre jobban kételkednek a Hyundai, valamint a VW-csoporttal kötött együttműködések kibővítésének profitlehetőségeiben. Az IHS jelentése arra enged következtetni, hogy a két konszern a 2009 és 2013 közötti időszakot jellemző eredménye a 2014-2018 közötti időszakban jelentősen csökken, előre jelezve a beszállítóik gazdasági fellendülésének végét.

Az idei évet jellemző visszahívások úgy tűnik, hogy nem eredményeztek nagyobb odafigyelést a beérkező termékek minőségellenőrzésében, miután a beszállítók kiemelték, hogy a Subaru és néhány kínai autógyártó kivételével minden egyes gyártó elnézőbb lett a minőséggel, a teszteléssel és a termék-, valamint folyamatellenőrzés területén. Még a kategóriájában legjobbnak számító BMW is alacsonyabb eredményt ért el a minőségi elvárások terén az előző évhez képest.

A megkérdezett beszállítók szerint a költségcsökkentés is jelentős hatással van a minőségre. A nagy mennyiségben gyártó vállalatok, mint például a VW, a Fiat, a Chrysler, a Ford, a General Motors és a Renault számára a kiadások leszorítása egyre jobban felülírja a minőségbeli elvárásokat, ám az eredmények beszerzési területtől függően változnak.

 A cikk teljes terjedelemben itt olvasható!

MI KELL AHHOZ, HOGY BESZÁLLÍTÓK LEGYÜNK? PÉNZ!
Akármilyen jó termékkel vagy szolgáltatással rendelkezik egy kkv, ha finanszírozási oldalon gyenge, akkor esélye sincs, hogy beszállítóvá váljon – vagy az maradjon, hiszen a beszállítói láncban a vevők jellemzően kiugróan hosszú fizetési határidőkkel dolgoznak és beszállítóvá válni sem olcsó mulatság.

Véleményvezér

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo