A magyar kisvállalkozások még mindig nem használják ki az online lehetőségeket

2019. március 19. kedd - 14:14 / piacesprofit.hu
  •    

A kis- és középvállalkozások az Európai Unió összes vállalatának 99%-át teszik ki, a munkahelyek 2/3-át biztosítják, ezzel a régió gazdaságának hajtóerejének tekinthetők. Az online tevékenységet is végző cégek hétszer gyorsabban nőnek, mint lemaradó offline vállalkozások, értékestésük 1/3-a az Európai Unión kívüli országokban történik.

A PayPal Kisvállalkozások növekedése Európában című fehér könyve az Európai Unió 28 tagállamában bejegyzett 157.636 olyan kisvállalkozás adatait elemzi, amelyek a cégen keresztül fogadnak digitális fizetéseket.online_marketing_pixabay

Magyarországon – miközben az e-kereskedelem globálisan évente 27%-kal bővül, és a várakozások szerint 2020-ra összértéke meghaladja majd az 1 billió dollárt – 13%-kal a 28 EU tagállam 17%-os átlaga alatt marad azoknak a kis- és középvállalkozásoknak az aránya, amelyek élnek a termékek és szolgáltatások online értékesítésének lehetőségével.

A digitális kereskedelem lehetővé teszi a helyi vállalkozások számára, hogy kiterjesszék tevékenységüket az Európai Unió országaira, vagy akár további piacokra is. Azok a cégek, amelyek élnek a lehetőséggekkel, jelentős bővüléssel számolhatnak. A kis- és középvállalkozások sikere fontos a gazdaság számára hiszen mind Magyarországon, mind az EU-ban ezek teszik ki az összes vállalkozás 99%-át, és a munkaerő kétharmadát foglalkoztatják.

Az elmúlt öt évben az európai kis- és középvállalkozások hozták létre az új munkahelyek mintegy 85%-át.

Az online eszközök alkalmazásával a globális terjeszkedés minden üzleti vállalkozás számára elérhető, ennek megfelelően a magyar kis- és középvállalkozások is folyamatosan terjeszkednek:  a magyar KKV szektor az európai országok középmezőnyéhez tartozik: bár megelőzzük Franciaországot (36,2%), vagy Németországot (34,4%), még távol vagyunk attól, hogy utolérjük az EU-n kívüli export három vezető országát, az Egyesült Királyságot (59%), Norvégiát (57,1%) vagy Csehországot (53%).

„A kisvállalkozások mindig a magyar és az európai gazdaság szíve és motorja voltak. Az EU-ban a

Ha nem képes gyorsan reagálni, megeszik a „felforgatók”
Az új technológiák kínálta lehetőségek kihasználása, a működést támogató infrastruktúra folyamatos fejlesztése és a stratégiai gondolkodás – ez az a három fő terület, amelyekre a Deloitte elemzése szerint kiemelt figyelmet kell fordítaniuk a magántulajdonú vállalkozásoknak ahhoz, hogy az üzleti világ gyors változásainak nyertesei lehessenek.

kis- és középvállalkozások adják a növekedés gerincét, a teljes unióban létrehozott hozzáadott érték 57%-át állítják elő, és a nagyobb KKV szektorral rendelkező uniós országokban a gazdaság növekedése is magasabb” – mondja Marcin Glogowski, a PayPal közép- és kelet-európai ügyvezető igazgatója. A KKV-k szerepe a magyar gazdaságban is jelentős, ugyanis a pénzügyi szektort leszámítva ezek a vállalkozások állítják elő a hozzáadott érték 54%-át és adják a foglalkoztatottság 69%-át – teszi hozzá a cégvezető.

A mikrovállalkozások hajtják a makrogazdaságot

Az internet lehetővé teszi, hogy minden KKV elérhesse a világ hozzávetőleg 4,1 milliárd fogyasztóját, ami jelentős növekedési potenciált jelent, hiszen a statisztikák szerint az EU-ban a határon túli kereskedelmet folytató kis- és középvállalkozások kétszer olyan gyorsan nőnek, mint azok, amelyek kizárólag belföldi piacra értékesítenek.

„A konnektivitás korában a technológiai eszközök megtöbbszörözik a vállalkozások kezében lévő lehetőségeket, és már a világ bármely pontján elérhetik leendő ügyfeleiket” – mondja Marcin Glogowski.

 

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor