Annak ellenére, hogy az utóbbi években egyre több marketing információs anyag elérhető a kis-, és közepes vállalkozások számára is, lépten-nyomon még mindig sok olyan marketing tevékenység figyelhető meg, aminek nem sok gyakorlati haszna van.
Placebo marketing = hatástalan marketing
Egy valamit magára is adó cégvezető vagy vállalkozó jól tudja, hogy azok az idők már elmúltak, amikor a jó termék vagy szolgáltatás eladta magát. Most más idők járnak: marketingezni kell, hogy ne csak az alkalmazottak tudják, hogy a cég létezik, hanem a célközönség is. Kommunikálni kell, rendszeresen életjelet kell adni magunkról. Igen ám, de egyáltalán nem mindegy, hogy ez a marketingkommunikáció milyen.
Sokan még mindig abban a tévhitben ringatják magukat, hogy egy névjegykártya méretű hirdetésből, helyi rádió reklámból, vagy egy unalmas weblapból áll a marketing tevékenység. Aki erre költ, és kipipálja a marketingjét, az úgy jár, mint aki placebo pirulát vesz be. Elmondhatja magáról, hogy tesz azért, hogy jobb legyen, sőt, még pénzt is költ rá, de a vége az, hogy maximum kedélyállapota javul és lelkiismerete megnyugtatását eredményezi, átütő sikert biztosan nem.
Mimikri reklám = a feltűnés mentes marketing
Hogyan számoljuk fel a hatástalan és a sablonos marketinget?
A sikeres marketing lényege, hogy tudatosan és rendszeresen végezzük a marketing tevékenységet. Ezen kívül fontos, hogy a konkurensektől meg tudjuk különböztetni magunkat, hogy a leendő vevő első pillantásra lássa, hogy miért érdemes a mi cégünket választania.
3 sürgős teendő a hatékony marketingért:
- Célszerű időnként felülvizsgálni a vállalkozás marketingjét, hogy lássuk melyik reklámeszköz vált be, melyik volt kidobott pénz.
- Megéri nyitottnak lenni új marketingeszközök felé, hiszen az internettel együtt az üzleti élet és a célcsoport is folyamatosan változhat.
- A legfontosabb marketing anyagokat (cégismertető, honlap, online hirdetések, kampányok, stb.) érdemes rendszeresen frissíteni és karbantartani, hogy ne az idejétmúlt szövegezés vagy az elavult dizájn alapján ítéljék meg a céget az új érdeklődök.
marketing szakértő