Egyre bátrabban fizetünk mobillal

2016. május 07. szombat - 18:02 / piacesprofit.hu
  •    

A közlekedés, ételrendelés és párkeresés mellett a szabadidő-szervezési folyamatát is átalakították az okos eszközök. A magyar okostelefon tulajdonosok 95 százaléka használ rendszeresen mobiltelefonos alkalmazásokat. Legtöbbjük közösségi média, kommunikációs és navigációs kategóriában, majdnem minden ötödik pedig mobilfizetésre is.

mobiltelefonon vásárlás gombra kattintó kéz

Kép:FreeDigitalPhotos.net/bplanet

Az átlagos alkalmazás felhasználó 18 és 49 év közötti (74%), városban lakik (73%) középiskolai végzettsége van (49%) és 200 ezer forint alatt keres (72%). Információszerzésre egyértelműen az internetet választja, sok esetben a telefonja segítségével. Így tervezi a szabadidejét is: a megnézendő filmeket például az adott mozi honlapjáról (51%), vagy internetes műsorajánlókból (37%) választja ki. Jelenleg még csak 3 százalékuk veszi meg a jegyet telefonon, de 71 százalék kifejezetten nyitott erre a lehetőségre,  – derül ki a Simple országos felméréséből.

A megkérdezettek többsége alkalmazást használ a közösségi média tevékenységéhez (71%), a kommunikációra (69%) és a navigációhoz is (68%). Népszerűek a játékok (59%) és a zene (55%), illetve videó lejátszók (47%). 18 százalékuk használ valamilyen mobilfizetési alkalmazást, ezeket a gyorsaságuk és az egyszerűségük miatt választják és élvezik, hogy egy modern technológiai megoldás úttörői között lehetnek. Azok között, akik elutasítják a mobilfizetés lehetőségét a legtöbben az adataik biztonságát féltik és az online fizetési megoldásokban sem bíznak.

Alkalmazkodni kell az új digitális küzdőterekhez
A vállalatok jól teszik, ha felkészülnek a digitális világ kihívásaira, mert az átalakulás nem csak a technológiát érinti, hanem a fogyasztók elvárásait is felülírja. Megmutatjuk a 10 legfontosabb trendet, amelyre figyelni kell az elkövetkező években.

„2015-ben a teljes online kiskereskedelmi piac 270 millió forintot bonyolított és ez a szám évről-évre két számjegyű százalékkal bővül. Hasonlóan dinamikus növekedést várunk a mobilfizetések területén is. Ahhoz, hogy ebben a folyamatban egy fizetési alkalmazás sikeres legyen, úgy kell egyszerűnek, gyorsnak és megbízhatónak lennie, hogy közben a lehető legtöbb helyen el is fogadják azt” –mondta Kovács Antal, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese.

A Simple tapasztalatai szerint a felhasználók az e-Matrica (58%) funkciót használták a legtöbben, rendszeresen élnek a GPS alapú Parkolás szolgáltatással (39%) és 21 százalékuk váltott már jegyet az alkalmazásban. 14 százalékuk vásárolt már mobillal mozijegyet, ebben jelentős ugrást várnak a fejlesztők. A legtöbbet átlagosan sport, vagy kulturális helyszínre szóló jegyre költünk, közel 20 ezer forintot vásárlásonként. Ezt követik az e-matricák több mint 11 ezer forintal. Ételrendelésnél és taxizásnál 4 és 5 ezer forint körül alakultak az átlagköltések. Drágán parkolnak, nagyjából 2300 forintért és nagylelkűek, valószínűleg másnak is vesznek italt az automatákból, 800 forintért.dolgokhoz. Ezek az e-kereskedők minden bizonnyal támogatni fogják a legújabb fizetési módok bevezetését, amellyel ügyfeleik még kényelmesebben és biztonságosabban vásárolhatnak.

Újító hangulatban a magyar webshopok
Optimisták a magyar webáruházak a jövőt illetően, tízből nyolc online üzlet bővülésre számít 2016-ban – derült ki a MasterCard és a Shoprenter közös online kutatásából. A szektorra jellemző derűlátás sok esetben újítókedvvel is párosul. A felmérés keretében megkérdezett 260 magyar webshop-üzemeltető több mint 40%-a kifejezetten innovatív beállítottságú személyként gondol magára, és igyekszik az elsők között csatlakozni az új dolgokhoz. Ezek az e-kereskedők minden bizonnyal támogatni fogják a legújabb fizetési módok bevezetését, amellyel ügyfeleik még kényelmesebben és biztonságosabban vásárolhatnak.