Az internet a politikusok új szócsöve

2008. október 15. szerda - 07:22 / MTI
  •    

Az új módszerek fordíthatják a politika és a közéleti részvétel felé az elbizonytalanodott, elfásult polgárokat - hangoztatta két amerikai médiaszakember is kedden az Internet Hungary konferencián Tihanyban.

“A hitelvesztés miatt generációkat veszítünk el a politika számára” – mondta Lance Bennet, a University of Washington oktatója. Noha az érzelmekre alapozó televíziós hirdetések sokkal személyesebb kapcsolatba kerülnek a nézőkkel, a most zajló amerikai elnökválasztási kampány tapasztalatai szerint a YouTube videóportál jelentős konkurenciát jelenthet a tévéknek.

Nyárig Barack Obama reklámfilmjeit 10-18 millióan nézték meg az interneten, míg riválisa John McCain anyagait pár százezren; a fordulatot (és a 9-10 millió letöltést) az a – független klipként bemutatott – filmecske hozta, amelyben egy lábát Irakban elvesztő obsitos veszi védelmébe az ottani amerikai beavatkozást.

Tracey Russo, a Demokrata Párt online stratégája szerint Obama azzal alapozta meg eredményeit, hogy mindenkinél korábban épített a világhálós jelenlétre, “az internetet tette a középpontba”. Nem csupán hirdetései jelentek meg a neten, de hír-sms éppúgy elérhető volt honlapján, mint a csengőhang vagy a szerepléseiről készült anyag, sőt kalapozott itt kampánypénzeket is, mégpedig szép eredménnyel – jegyezte meg.

Ezek után nem csoda, ha 454 millió dolláros kampánykerete majdnem kétszerese ellenfeléének, s miközben a két és félmillió ember által összeadott összeg 90 százaléka 200 dollárnál kisebb tételekben érkezett; riválisának eközben csak 850 ezer amerikai pénztárcáját sikerült megnyitnia.

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor