Szeretjük ingyen meggondolni magunkat

2015. május 19. kedd - 19:24 / piacesprofit.hu
  •    

Elsősorban az online vásárlás kényelme miatt választják a magyarok a webshopokat, egyre többen és egyre gyakrabban. Hét százalékponttal nőtt a havi rendszerességgel online módon vásárlók aránya 2014 májusa óta, és az interneten alkalmanként vásárlók száma is emelkedett.

Kép: Mastercard

A MasterCard lakossági kutatása szerint a rendszeresen internetezők 83 százaléka vásárolt a virtuális térben legalább egyszer az elmúlt évben, vagyis csaknem négymillió honfitársunk vett valamit online (ebben a szomszédokat is verjük). Az internetes vásárlást legtöbben a kényelem miatt választották (70%), de a házhozszállítási lehetőség (54%) és a korlátlan nyitva tartás (48%) is fontos a webáruházak ügyfeleinek. A megkérdezettek szívesebben vásárolnak online, ha a nem megfelelő terméket ingyen visszaküldhetik (58%), a terméket a fizetés előtt megtekinthetik (43%), érvényesíthetik a pénz-visszafizetési garanciát (43%), és igénybe vehetik az ingyenes kiszállítás lehetőségét (41%).

(És még bőven van hová növekedni, mert a magyarok harmada sosem internetezik.)

A legtöbb webshopban a vásárlók dönthetnek a fizetés és a kiszállítás módjáról is. Az elektronikus fizetési módok terjedését jelzi, hogy az online bankkártyás fizetés nyolc százalékponttal nőtt az elmúlt évben, míg a készpénzes személyes átvétel hat százalékponttal csökkent. A kiszállítási módok közül a futárszolgálat igénybevételét választották a legtöbben (79%), melyet a postai kézbesítés követ (52%).

Hódítanak az okoseszközök

Nem csak a fizetési módokban, hanem az internetes vásárláshoz használt eszközökben is felfedezhető a technológiai fejlődés hozta változás: a legszembetűnőbb, hogy rohamosan emelkedik a mobilon véghezvitt vásárlások száma. Bár a leggyakrabban használt eszköz továbbra is az asztali számítógép (64%) és a laptop (53%), az okostelefonos vásárlás aránya mára 10%-ról 17%-ra emelkedett, a tableten történő pedig 4%-ról 7%-ra. (Ezért is nagy hiba kihagyni a mobilra optimalizálást.) A kutatás eredményei alapján elmondható, hogy leginkább könyvet, újságot, magazint vennének online a magyarok (34%), melyet a játék, ajándék (28%), a számítástechnikai eszközök (27%), a ruházat, cipő, táska (27%) követ.

A futároknál elérhető bankkártyás fizetési lehetőséget általában azok preferálják, akik a megvásárolt termékért az átvétel után szeretnek fizetni. Mind a lakossági felmérés válaszadói, mind a megkérdezett webshopok nyitottságot mutattak a fizetési mód iránt. A megkérdezett magánszemélyek 35%-a mindenképpen igénybe venné ezt a szolgáltatást, és a webáruházak jelentős többsége, 86%-a is jó ötletnek tartja és élne az utánvétes bankkártyás fizetési lehetőséggel. A bankkártyás fizetés azért is népszerű, mert általa elkerülhető, hogy egy nagyobb értékű vásárlás esetén a vevőnek és a futárnak is nagy mennyiségű készpénzt kelljen magánál tartania. A vevő szempontjából plasztikkal fizetni azért is kedvezőbb, mert nem kell a készpénzfelvétel költségét is állnia abban az esetben, ha a havi 150 ezer forintig terjedő ingyenesen felvehető összeg nem elegendő arra, hogy az online vásárlásoknak a kifizetését is fedezze a többi felmerülő költség mellett.

Nem a fúrót kell eladni, hanem a lyukat a falban
Lezárult már az a kor, amikor a marketingkampány kimerült egy újsághirdetésben a helyi lapban. Ma már, aki láthatatlan az le is marad, márpedig a fogyasztók egyre kevésbé veszik észre a hagyományos üzeneteket. A megváltozott viszonyokra adott egyik válasz a tartalommarketing, ami az egyik legősibb marketingeszközt fogalmazza újra a digitális kor elvárásainak megfelelően. Csakhogy sokan nem vagyunk tisztában azzal, hogy mi is ez és főként hogyan lehet jól csinálni.

Feliratkozom a(z) Info & tech téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor