Majdnem minden magyar fiatalnak van okostelefonja

A fiatalok átlagosan 4800 forintért mobiloznak havonta, és 59 százalékuk  saját maga fizeti a számláját – áll a K&H ifjúsági indexében. A 19-29 éves fiatalok körében 94 százalékos az érintőképernyős okostelefonok aránya, részben ezért lehet a jövőben éppen ez a korosztály a mobilfizetéseknél várható növekedés motorja.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ma már szinte minden fiatalnak van okostelefonja vagy hagyományos mobiltelefonja, de meglehetősen nagy szórást mutatnak a 19-29 évesek mobilkiadásai - áll a K&H ifjúsági indexében, amely többek között a fiatalok mobilozási szokásait térképezte fel.

A 19-29 évesek fejenként átlagosan 4800 forintos mobilszámlát hoznak össze havonta, de a korosztály idősebb tagjainál - a 25-29 éveseknél - már 5200 forintra rúgott átlagos az összeg. A fiatalok 18 százaléka letudja ezt a tételt havonta kevesebb, mint 2 ezer forintból, 23 százalékuk pedig 2-3 ezer forintot fordít erre. Mindezek mellett viszonylag jelentős, 13 százalékos a 10 ezer forint feletti összegért mobilozók aránya is.

Mobilfizetés-forradalom jöhet

Az okostelefon halálra ítélt technológia, ez jön utána
Minden széles körben elterjedt és divatos infokommunikációs eszközről azt gondoltuk a fénykorában, hogy örökké fog tartani. De techguruk már rebesgetik, hogy az okostelefon napjai is meg vannak számolva. Hajmeresztő dolgok jönnek utána.
A fiatalok többsége - 59 százaléka - egyedül fizeti mobilszámláját, a diákok körében ugyanakkor alacsonyabb, 41 százalékos ez az arány. Az országon belül vannak eltérések: míg a Budapestet is magában foglaló központi régióban csak a fiatalok 47 százaléka állja saját magának a mobilköltségeket, vidéken több mint 64 százalékuk. A fiatalok 41 százalékánál részben vagy teljesen valaki más fizeti a számlát: itt az esetek 70 százalékában ezek a szülők, 26 százaléknak pedig a házastárs, partner.

A kutatásból az is kiderül, hogy a mobiltelefon mellett a fiatalok 54 százalékának saját laptopja vagy notebookja is van, 39 százaléknak LCD- vagy plazmatévéje, 32 százalékuknak pedig asztali számítógépe. Az elektronikai eszközök közül az okosóra és az e-könyv-olvasó kevésbé népszerű: sajátja mindössze a fiatalok 13 és 6 százalékának van.

A kutatás szerint majdnem minden fiatalnak - 94 százalékuknak - van érintőképernyős okostelefonja. A K&H szerint a jövőben a fiatalok egyre nagyobb része használja majd a mobiltárcás fizetési megoldást. A pénzintézet tavaly vezette be a mobiltárcát, amelynek lényege, hogy a bankkártya fizikai jelenléte nélkül, úgynevezett NFC funkcióval ellátott okostelefonnal is biztonságosan és gyorsan lehet vásárolni a kártyás terminálokkal ellátott üzletekben. A K&H adatai szerint idén március végéig 152 530 alkalommal fizettek mobiltárcával.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo