Érdemes újrakezdeni a bevásárlóturizmust a magyaroknak Ausztriában

Hihetetlen fordulat következett be az osztrák és a magyar kereskedelmi piac között. Az első jelek már májusban mutatkoztak, amikor az osztrákok bevásárlóturizmusa gyakorlatilag véget ért.

Május óta a magyar infláció és a világ legkeményebb áfa rendszere egy olyan helyzetet eredményezett, hogy immár érdemes bemennünk az osztrák élelmiszer áruházakba, ha kinn járunk, mert akár olcsóbban juthatunk alaptermékekhez. Mi most burgonyát és húst hoztunk. A 24.hu már májusban arról írt, hogy a megszokott osztrák bevásárlóturizmus megszűnt, a sógorok nem jönnek Magyarországra árukat venni. Kivétel, ha amúgyis van dolguk nálunk, akkor vesznek még itt benzint, olajat és húst. A ruha, parfüm, háztartási gépek már akkor olcsóbbak voltak ott, mint Magyarországon. A következő lépcsőfok nyáron következett be, amikor például cukorért kezdtek el átjárni a magyarok, mert itthon sok üzlet korlátozta a megvehető mennyiséget, vagy éppen kifogyott a készlete. Az árkülönbség nem volt nagy a magyarországi árak 230-290 forint között mozogtak míg az osztrákok 303-360 forint között árulták az édességet. Most viszont már alapélelmiszereket is vásárolhatunk olcsóbban Ausztriában. Ezúttal elképesztően jó ízű fehér burgonyát lehet kapni 5 kg-os kiszerelésben, mindössze 280 forintos kiló áron.

Egy nagyon hasonló terméknek az ára az egyik legnagyobb magyar áruházban 500 forint kilónként.
Amit még vettünk az hús volt, igaz ezt féláron, akciósan kaptuk. Egy kiló gyönyörűen feldolgozott és pácolt sertésbordát így mindössze 2 ezer forintért vehettünk meg. Nem akarjuk megbántani a magyar tenyésztőket és henteseket, de a minőség egyszerűen fantasztikus volt. A szeleteken semmi mócsing és az ízesítés sem volt akármilyen.
A szakemberek már korábban is jelezték, hogy Ausztriában is nagy divat az akciózás, amire bizony alaptermékek esetében most már nagyon is érdemes odafigyelni. Ráadásul anélkül, hogy szeretnénk megbántani a magyar kereskedőket, sajnos azt kell mondanunk, hogy van minőségi különbség mind a kiszolgálásban, mind a termékek íze és feldolgozása tekintetében. Volt egyszer már magyar bevásárlóturizmus Ausztriában 1988 őszétől 1989 tavaszáig. Akkor elsősorban Gorenje hűtőgépeket hoztak a magyar családok. Ausztria keleti részén a magyar vásárlói boom az ottani kereskedők számára az évszázad üzletét jelentette. Igaz, Bécsben sok boltba kiírták, hogy magyar, ne lopj, mert bizony egy olyan réteg is megjelent a vásárlók között, amelynek tagjai nem nagyon tisztelték a törvényeket.
Győr, 1989. április 2. Mélyhűtőket szállítanak Dacia és Wartburg személyautók csomagtartóján, hazafelé tartva Ausztriából (Fotó: MTI/Matusz Károly)

Véleményvezér

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.
Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo