A Brexit körüli hajcihő már kezd hasonlítani egy görög tragédiára, ahol a szereplők már csak az isteni beavatkozásban bízhatnak. Persze nem mindenki veti bizalmát az égiek segítségébe: több nagy konszern felkészült a no deal Brexitre, azaz az Egyesült Királyság megállapodás nélküli kiválására az Európai Unióból. Talán az elmúlt napokban senki sem kapott akkor nyilvánosságot, mint a közvetlenül 14 ezer, közvetetetten több mint százezer britnek munkát adó Airbus vezérigazgatója, aki, - nem is olyan burkoltan, – azzal fenyegette meg a brit kormányt, hogy az Airbus teljes gyártási tevékenységét elviszi a szigetországból. Tom Enders azonban már az egész Brexit-ügyben, - az üzleti világ többségéhez hasonlóan szilárdan kitart álláspontja mellett: az angolok gazdasági öngyilkosságot követnek el, a kiválás csak a populista politikusok érdekeit szolgálja.
Amíg Enders a Brexit-elleni cégvezetők egyik emblematikus figurája, addig James Dyson éppen a Brexit-melletti, - jóval kisebb – üzletemberi táboré. A multimilliárdos porszívógyártó-mogul már a népszavazás idején is a Brexit mellett kampányolt. Mindenekelőtt az uniós túlszabályozást kritizálta, és azzal érvelt, hogy a kiválás után egy London alacsony társasági adóval és lazább foglalkoztatotti szabályozással attraktívabb lehet a gazdaságnak. Ezeket a szavait egyébként legutóbb a BBC-nek adott interjújában is megerősítette, ahol még a megállapodás nélküli kiválást is kívánatosabbnak tartotta a maradásnál. Dyson társaságában előszeretettel fotózkodtak a Brexit-párti populista politikusok, rendszeresen hozták fel példaként őt és érveit a kilépés mellett.
A brit politikusok felháborodottan reagáltak Dyson bejelentésére. A kormánypárti képviselő, Sam Gyimah szerint Dyson elárulta azokat, akik hittek neki és a kilépésre voksoltak. A Munkáspárti Wes Streeting is erős szavakat használt, szerinte Dyson semmilyen felelősséget nem érez a munkások és a brit fogyasztók iránt, akiknek a sikerét köszönheti.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy Dyson már 2003-ban elvitte az összes gyártóhelyszínét Nagy-Britanniából. Jelenleg egy technológiai campus felépítésében vesz részt Hullavington közelében több mint 220 millió fontot fektetve be és ezt, illetve egyéb brit fejlesztéseket nem érint a költözés. Viszont Britannia biztosan lemarad az autógyártásban, a cég ugyanis éppen egy alacsony kategóriás, olcsó elektromos autó kifejlesztésén dolgozik, és ennek gyártása már biztos, hogy nem Nagy-Britanniában lesz.