Az ország fele építkezik, vagy felújít

Magyarországon a lakosság 48 százaléka tervez, illetve végez az idén építkezést vagy felújítást, a legtöbben a munkálatok drágulásától, illetve elhúzódásától tartanak - mondta az újHÁZ Centrum vezérigazgatója az építőanyag-kereskedelmi hálózat tavaszi Trendriportját ismertető sajtótájékoztatón.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Rázsóné Szórády Csilla közölte, a május elején készített reprezentatív felmérésbe 1142 embert vontak be.

A kutatásból kiderült: a termék- vagy a szakemberhiány, valamint az áremelkedések miatt az építkezők és a felújítók 32 százalékának plusz anyagi erőforrást kellett bevonni, 28 százalék pedig elhalasztotta a munkálatokat. Csupán a válaszadók 27 százaléka jelezte, minden a terv szerint halad.

Folyamatos a drágulás (Fotó: depositphotos.com)

A munkálatokhoz a válaszadók 17 százaléka otthonfelújítási támogatást, 11 százaléka családi otthonteremtési kedvezményt (csok), 9 százalék Babaváró hitelt vett igénybe. Ugyanakkor 67 százalék nem él az állami támogatások, hitelek lehetőségével.

Rázsóné Szórády Csilla elmondta, hogy miközben a világ gyorsabb felépülést várt a koronavírus-járvány hatásaiból, globális szinten megjelent az infláció. A helyzetet, főleg az alapanyag ellátásban tovább nehezítette az orosz-ukrán háború, ami elsősorban az energia szektorra nyomta rá a bélyegét. Magyarországra mindezek mellett az uniós források bizonytalan helyzete is hatással van - tette hozzá.

Ugyanakkor kiemelte, a problémák ellenére szép teljesítmény, hogy az építőipar a magyar GDP 11 százalékát adja.

Ezzel együtt az építőipar továbbra is munkaerőhiánnyal küzd, az ellátási láncok pedig problémásak, mert a háborús helyzetben mindenki a saját országának ellátására törekszik. A folyamatos alapanyaghiány és a gyártókapacitások szűkössége pedig oda vezetett, hogy az építőanyagok piacán (például acél és fa) hetente változnak az árak, és az alapanyagoknál, szállítási és munkadíjaknál árcsökkenés egyelőre nem várható - sorolta az ágazat problémáit.

Az újHÁZ Centrum forgalomnövekedése idén az év első négy hónapjában 39 százalékos volt. Az építőanyag-kereskedelmi hálózat belföldi értékesítésből származó árbevétele január és április között elérte 36,697 milliárd forintot, míg 2021-ben ez az érték 26,306 milliárd forint volt.

Az eredmények elsősorban az építőanyag-árak emelkedésének köszönhetőek. Példaként említették, hogy az elmúlt egy évben a tetőfedés, illetve a szigetelés termékkategóriában 20, illetve 40 százalékos volt az áremelkedés, a vasanyagoknál pedig 60 százalékos.

Rázsóné Szórády Csilla elmondta, a piac 12 százalékát fedi le az újHÁZ Centrum, amely építőanyag-kereskedelmi hálózatával az ország 80 pontján van jelen. (MTI)

Véleményvezér

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.
Kitört a háború Magyar Péter és Gulyás Gergely között

Kitört a háború Magyar Péter és Gulyás Gergely között 

A közélet újabb mélypontjához értünk, persze keresztény szellemben.
Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem?

Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem? 

A pedofília terjedése új kérdéseket vet fel.
Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában 

Csehországban nemrégiben orosz ügynökök próbálták meg hatástalanítani vasúti jelzőrendszereket.
Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben

Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben 

Ismétlés a tudás anyja, vagy csak köznevetséget okozott a feledékenység.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo