Szonda ipsos cikkek


Kiderítik, hogyan reklámozzák magukat a kiscégek

Kiderítik, hogyan reklámozzák magukat a kiscégek 

A Szonda Ipsos és a Marketing Commando együttműködést kezdett, hogy felmérjék a hazai kis és közepes méretű vállalkozások marketing tevékenységét. Az Ipsos Üzleti Klubjának online vállalati paneljén 500 fős reprezentatív  mintán végzett kutatás célja, hogy a hiteles képet adjon a  kis- és közepes vállalatok marketing aktivitásáról és szokásairól.
A magyarok kövérek és korán halnak

A magyarok kövérek és korán halnak 

A magyarok java része sosem hallotta a testtömeg-index kifejezést. Ez önmagában nem lenne olyan nagy probléma, de az már igen, hogy a túlsúly jellemző ránk, és sok betegség rizikófaktora. Az egészségmagatartás a legnehezebben változtatható a viselkedésen belül. Az elhízás a mai kor közegészségügye számára kulcskérdés. A Szonda Ipsos egészség-szegmentáció kutatása alapján elmondható, hogy Magyarországon az átlagos testtömeg-index 25,9.
Saját erőből győznénk le a válságot

Saját erőből győznénk le a válságot 

Különböző szintű anyagi tartalékok mellett, kellő energiával és motivációval rendelkezünk, hogy a gazdasági helyzetünk fenyegetettsége miatt érzett szorongásunkkal megküzdjünk - derül ki a Szonda Ipsos egy kis mintás - száz fős - villámkutatásából, melyben arra keresték a választ, hogy az emberek vajon mennyire érzik fenyegetve gazdasági helyzetüket, vagyonukat, megszerzett javaikat. A fogyasztói magatartás területén tudatosabb viselkedés, s a banki szolgáltatások felé irányuló igények átrendeződése is várható. Egyfajta averzió mutatkozik a hitelekkel szemben, míg a megtakarítások vonzóvá váltak a megkérdezettek egy részének.
Orbán továbbra is az élen

Orbán továbbra is az élen 

A legnépszerűbb politikusok sorrendje júliusban nem változott: a Szonda Ipsos közvélemény-kutatása szerint továbbra is Sólyom László és Orbán Viktor a két legkedveltebb politikus, a harmadik pedig Szili Katalin - olvasható a Népszabadság hétfői számában.
Szinte csak a nyugdíjasokban bízhat az MSZP

Szinte csak a nyugdíjasokban bízhat az MSZP 

A Fidesz támogatottsága a kutatás szerint szinte minden társadalmi rétegben 38 és 42 százalék között van. Az egyetlen kivétel az idősek csoportja: itt 28 százaléknyi a fideszes, és majdnem ennyi (25 százalék) szocialista szimpatizáns is van - írta a Népszabadság online kiadása a Szonda Ipsos legújabb kutatását ismertetve.
A magyarok alig fele dönthet maga a szabadságáról

A magyarok alig fele dönthet maga a szabadságáról 

A munkavállalók 46 százaléka többnyire maga dönti el, mikor megy pihenni, 28 százaléknyian pedig a főnökükkel együtt határoznak ebben. A dolgozók 26 százaléka nem válogathat, nekik rendszerint a munkáltatójuk jelöli ki a szabadságos napokat - derül ki a Szonda Ipsos legújabb felméréséből.
Kivégzi a kormány a cafeteria rendszert?

Kivégzi a kormány a cafeteria rendszert? 

A természetbeni juttatások tervezett megadóztatása a munkavállalók szempontjából a juttatások összegének lényeges csökkentését jelentené; a kormány által tervezett 32 százalékos adókulcs esetén is a munkaadók csak bő négytizede tartaná fenn a természetbeni juttatásokat, egy 10 százékos adó esetében azonban már tízből hét cég tartaná meg ezeket - így foglalható össze a Szonda Ipsos 2009. május 26-a és 28-a között a legalább 50 főt foglalkoztató magyarországi vállalkozások körében végzett telefonos kutatásának eredményei.
Más wifi-jére lépni nagyobb bűn, mint táppénzt csalni

Más wifi-jére lépni nagyobb bűn, mint táppénzt csalni 

Súlyos vétségnek tekinti a felnőtt magyar lakosság a számítógépekről, a számítógépes hálózatokról, illetve magáról a világhálóról történő lopást - derül ki a Business Superbrand-díjas Szonda Ipsos 2009. május havi felméréséből. Miközben a számítógépes visszaéléseknek ezt a módját komolyan elítélik a válaszadók, addig a szoftverek, operációs rendszerek illegális használatáról, valamint a zenék és filmek jogtalan letöltéséről nem nyilatkoztak különösebben negatívan.
Válság magyar módra: mondja meg valaki, mi történik!

Válság magyar módra: mondja meg valaki, mi történik! 

A globális pénzügyi és gazdasági válság még mindig olyan, mint egy minden éjjel visszatérő rossz álom; igyekszünk elfelejteni, vagy minél kevesebbet gondolni rá - a Szonda Ipsos kvalitatív kutatásának április közepén lezajlott fókuszcsoport-résztvevői legalábbis ezt a stratégiát követik.
"Nincs internet? Akkor miben reménykedik?"

"Nincs internet? Akkor miben reménykedik?" 

A magyarországi cégek négyötöde szerint fontos, hogy a digitális közmű a következő néhány évben elérje a kistelepüléseket - derült ki a Szonda Ipsos kutatásából, amelynek eredményeit a tizedik Internethajón ismertette Pintér Róbert, a cég online stratégiai igazgatója. A 661 vállalatvezető és vállalati döntéshozó online megkérdezésével 2009. április végén folyó kutatás szerint az internet ma már ugyanúgy közműnek számít, mint az áram-, a gáz-, a telefon- vagy az ivóvíz-szolgáltatás. A kutatásban részt vett cégek egytizede számára pedig az internet megléte kritikus fontosságú, ha nem működik a világháló, akkor a nem tudják biztosítani a saját működésüket, leáll a termelés.

Könnyed Fidesz siker a láthatáron 

Az MSZP megsínylette a kormányváltást címmel ismerteti a Népszabadság csütörtöki száma a Szonda Ipsos legutóbbi felmérését, amely szerint tovább nőtt a különbség az MSZP és a Fidesz támogatottsága között.

"A Fidesz sem csinálná másképp" 

A lakosság hattizede szerint a Fidesz is a megszorítások bevezetésére kényszerülne, ha kormányra kerülne - derül ki a Szonda Ipsos felméréséből. A lakosság túlnyomó többsége, 97 százaléka hallott arról, hogy Bajnai Gordont jelöli az MSZP a miniszterelnöki székbe.

A minőség továbbra is fontosabb, mint az ár 

A felnőtt lakosság 44%-a márkahűnek vallja magát, 45%-a néha vált, míg 11%-a gyakran cseréli egyik márkát a másikra. Azoknál, akik mindig ugyanazt a márkát vásárolják, 88%-ban a jól bevált, megfelelő hatékonyságú termék a magyarázat - derül ki a Business Superbrands-díjas Szonda Ipsos legfrissebb felméréséből, amelyben az internetezőkre reprezentatív mintán kérdezett OTC vásárlókat online panel segítségével.

Magyar vízió: állam- és bankcsőd 

Egyre többen vannak azok, akik szerint a válság már kézzelfogható valóság, sőt 2008 decemberéhez képest a válaszadók növekvő aránya (négytizede) véli úgy, hogy államcsőd következhet be, háromtizedük szerint várható nagy magyar bankok fizetésképtelenné válása - derül ki a Business Superbrands-díjas Szonda Ipsos idősoros válságkutatásából.

A jó kapcsolat, vagy a képzettség a fontosabb? 

Az emberek nagyobbik fele úgy gondolja, hogy a munkaerőpiacon történő érvényesülés lehetőségét a folyamatos képzés, az élethosszig tartó tanulás biztosítja. 41 % szerint inkább a jó kapcsolatok - állapítja meg az a telefonos közvélemény-kutatás, amelyet 2009 februárjában készített a Business Superbrands 2008 díjas Szonda Ipsos, az ország felnőtt népességét reprezentáló 1000 fő megkérdezésével.

Visszafogott volt az idei karácsonyi láz 

Az aktív fiatal férfiak költöttek legtöbbet karácsonykor. Néhányunknak egyáltalán nem fontos az ajándékozás. Mások, az e-kérdőívet kitöltők 24%-a, egész évben spórolnak az ünnepekre. Hitelt a válaszadók 4%-a vett fel az örömszerző meglepetések miatt: 60% személyi hitelt, 32 % áruhitelt és 8% mindkettőt - derül ki a Business Superbrands 2008 díjas Szonda Ipsos kutatásából.

Nehéz döntés: az ország, vagy a fizetésünk? 

Az MSZP-szimpatizánsok 61 százaléka szerint az ország jövője fontosabb, Fidesz-szimpatizánsok 54 százaléka szerint nem az ő dolguk segíteni a kilábalást - tartalmazza a Szonda Ipsosnak az MTV A szólás szabadsága című műsorának megrendelésére készített reprezentatív felmérése.

A Jobbik már a SZDSZ-t is beelőzte 

A Fidesz tábora bő másfélszerese a szocialistákénak, 31 illetve 19 százalékon állnak az összes választókorú lakosság körében; a Jobbik először érte el a két százalékos támogatottságot - állapította meg a Szonda Ipsos december közepén végzett kutatásában, amelyet a hétfői Népszabadság ismertet.

Orbán: "Köszönöm a karácsonyi ajándékot!" 

Orbán Viktor vezeti 45 ponttal a politikusok népszerűségi rangsorát és a dobogón még a vele azonos rokonszenvet élvező Szili Katalin és Sólyom László található. Dávid Ibolya további pontokat veszített, de még így is a mezőny felső harmadában található. - Néhány érdekesség a Szonda Ipsos által 2008 november második felében, a politikusok népszerűségéről készített közvélemény-kutatásából.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók?

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók? 

Noha a számuk az előző évihez képest csökkent, 2023-ban némileg erősödött a külföldi vásárlók súlya a hazai lakáspiacon.
Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen

Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen 

Miközben a kamatok világszerte egyre alacsonyabbak, és a forint is veszít értékéből, idén is rekordokat döntögettek a tőzsdeindexek és a nemesfémek.
Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó

Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó 

Az öngondoskodás egy újabb szintje.

Adózás

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának 

A kormány újraélesztené az Egyesült Államok által korábban felmondott kettős adóztatás tilalmáról szóló egyezményt.

Klímablog

Felpörgés előtt az elektromos autók piaca

Felpörgés előtt az elektromos autók piaca  

Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat.

Gazdaság

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók?

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók? 

Noha a számuk az előző évihez képest csökkent, 2023-ban némileg erősödött a külföldi vásárlók súlya a hazai lakáspiacon.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo