Pláza cikkek
Koronavírus: ezek a budapesti plázák biztonságosak
Az elmúlt napokban két budapesti bevásárlóközpont, a Mammut és az Arena Mall is újra elnyerte a Safe Asset Group svéd szakmai szervezet biztonságos kereskedelmi létesítményeknek odaítélt Covid-megfelelőségi Tanúsítványát.
Értékálló befektetés a bevásárlópark és a felújított pláza
Rohamtempóban alakul át a hazai kiskereskedelem.
Mennyi pénzt költenek a magyarok a plázákban?
Egyre tudatosabbak a bevásárlóközpontok látogatói: a könnyen megközelíthető, környezetbarát, külső zöldterületekkel is rendelkező komplexumokat választják a legszívesebben – derül ki a Westend és a Marketing Resolution A bevásárlóközpontok szerepe a 21. században című reprezentatív kutatásából.
Újraélednek a bevásárlóutcák
A magyarországi kiskereskedelmi forgalom továbbra is egészségesen növekszik, az alig egy évig tartó vasárnapi boltzár feloldása is hajtotta a lendületet 2016 első félévében. Sorra nyílnak az új üzletek a korábban kiürült bevásárlóutcákban, de közben a plázáknak is jól megy a szekér.
A vasárnapi vásárlók harmada teljesen eltűnt
A plázákat érintette legsúlyosabban a vasárnapi zárva tartás. Vagy be kellett zárniuk, vagy csak a mozi miatt tartanak nyitva – félházzal. Aki nyitva tart, az a mozi mellett csak a vendéglátósok miatt teszi, a vasárnapi vásárlók harmada pedig eltűnt a házakból – derül ki a Népszabadság körkérdéséből.
Tombol a plázaboom, de nálunk semmi sem épül
Példátlan mértékű, 32 millió négyzetméternyi bevásárlóközpont-terület áll jelenleg a világon építés alatt, ami 15 százalékos bővülést jelent a 2012-es évhez képest – derül ki a CBRE legfrissebb kutatásából. Magyarországon ma semmi sem épül.
Jön az outlet mánia?
2013-ban valódi outletes vásárlási mánia fog kitörni – mondja a csalhatatlan jóslatairól híres amerikai gazdasági- és kiskereskedelmi elemző, Chris Boring. A trend a gazdasági recesszió elhúzódásával Magyarországon is megjelenhet, érdemes ezért áttekinteni, hogy honnan hová tart a hazai outlet vásárlási kultúra.
Háromból egy látogató csupán nézelődik a plázákban
Az elmúlt években országosan mért 19 bevásárlóközpont adatait rögzítő GfK benchmark adatbázis és a GfK Bevásárlóközpontok tanulmány szerint a bevásárlóközpontok kedvelt vásárlási helyszínek. A központok látogatóinak ugyan nagyobb arányát adják a nők, mint a férfiak, ám jelentősek a különbségek az egyes házak között. Átlagosan 64 percnyi időt tölt egy látogató egy-egy plázában.
Soha nem épült még ennyi pláza mint most
A globális bevásárlóközpont-fejlesztések rohamtempóban folytatódnak. A bővülő középosztály és a kereskedők terjeszkedése példa nélkül álló építkezésekhez és új központok nyitásához vezet, főleg a feltörekvő piacokon. - derül ki a CBRE globális ingatlan-tanácsadó legfrissebb kutatási adataiból.
Van élet a plázák után?
Az elmúlt ötven évben Amerikában a bevásárlóközpontok közösségi helyekből a régi vásárlói szokások emlékhelyeivé változtak át. Úgy tűnik, mégsem a bevásárlóközpontoké a jövő?