Kreatívipar cikkek
Közel a határidő, ha mentorálásra vágyik
A Design Terminál, kreatívipar fejlesztéséért felelős ügynökség harmadik alkalommal hirdette meg vállalkozásfejlesztő mentorprogramját. A jelentkezési határidő november 11-éig tart. A program részleteiről Csala Krisztát kérdeztük, a Design Terminál konzultációs és mentorprogram vezetőjét.
Mitől kell félni a kreatíviparban?
Ma már több hazai kreatívipari befektetés is van a piacon, így már kaphatunk egy bizonyos képet arról, hogy milyen kihívásokkal találkozhatnak azon vállalkozások, amelyek kockázati tőkére támaszkodva szeretnének előrébb jutni a piacon.
Dizájncégből is lehet startup
A kreatívipari vállalkozásokban kevesebben látják a nagy növekedési potenciált, pedig számos magyar példa is bizonyítja, hogy dizájncégből is lehet igazi startup. De mit keres benne a befektető?
Többet hozhat a dizájn mint a technológia
Egy dizájn projekt akár jobb pénzügyi mutatókkal is rendelkezhet, mint egy technológiai innováció - ezt már a kockázati tőke befektetők is látják. Egy iparág sikere kulturális elfogadottság, tőke és üzleti kompetenciák kérdése - de első lépés a magas minőségű termék.
Újra mentorprogramot hirdet a Design Terminál
A Design Terminál ismét várja azoknak a kreatívipari vállalkozásoknak a jelentkezését, akik üzletfejlesztési, márkaépítési és szabadalmi jogi területen is felkészülten szeretnének a nemzetközi piacra lépni. A féléves mentorprogramra 2015. március 1-ig lehet jelentkezni.
Vonzza a pénzt a kreatív ipar, de miért?
Bár a kreatív szektort kevésbé sorolják a tőkebefektetők fő célpontjai közé, több kutatás is azt támasztja alá, hogy évek óta, a gazdasági válság ellenére is folyamatosan bővülő, a szó szoros értelmében vett önálló iparágról van szó. Erre a tényre pedig már a kockázatitőke-piac is egyre inkább épít. De miért is kezd egyre népszerűbbé válni a szektor az üzleti világ szemében?
Fejlesztési támogatás kreatívipari vállalkozásoknak
Mentorprogramot indít kreatívipari vállalkozások számára a Design Terminál. A program célja, hogy a magyar kreatívipar képviselői szabadalmi jogi, üzletfejlesztési és márkaépítési területen is felkészülten lépjenek a nemzetközi piacra.