Európában a kreatív- és kulturális iparágban dolgozik a harmadik legnagyobb számú alkalmazott az építőipar és a vendéglátóipar után, ráadásul a dolgozók mintegy 19 százaléka harminc év alatti. Amellett tehát, hogy rendkívül nagy számú dolgozót foglalkoztat a szektor, a fiatal munkaerő jelentős mértékben képviselteti itt magát. Ráadásul még a gazdasági válság idején is évente közel 1 százalékkal tudott növekedni az iparágban dolgozók száma – derül ki az EY decemberi felméréséből.
Emellett a kreatív- és kulturális ipar az európai gazdaság egyik legmeghatározóbb szereplője, ugyanis évi 535,9 milliárd eurós (164 ezer milliárd forint) forgalmával a kontinens GDP-jéhez 4,2 százalékkal járul hozzá. A szektor tehát jelentős mennyiségű összegeket képes mozgósítani, ami egy-egy ígéretes vállalkozás formájában a kockázatitőke-befektetők számára is rendkívül sok lehetőséget kínál.
(Mert egy jó ötlet önmagában még nem elég a sikerhez.)
A tőkebefektetők számára a széles ágazati kört felölelő kulturális ipar legvonzóbb ágát a vizuális művészetek (design, képzőművészet, fényképészet stb.) jelentik. Egyrészt a kreatív szektor legnagyobb arányú bevételét generálja, másrészt pedig a foglalkoztatottság is ebben az ágazatban az egyik legmagasabb – olvasható a Széchenyi Tőkealap blogjának legfrissebb bejegyzésében.
A tőkepiac számára azonban nem csak Európa jelent kedvező környezetet, a kreatív szektor Magyarországon is jelentős mértékben, 3,7 százalékkal járul hozzá az ország GDP-jéhez, és a foglalkoztatottak 4,4 százalékát adja, a Hétfa Kutatóintézet Design Terminál felkérésére készített felmérése alapján. Ráadásul az is elmondható, hogy a növekedés ötször gyorsabb a hazai kreatívipar teljesítményében, mint a magyar gazdaság egészében.
Ha a fent felsorolt érvek nem lennének elegendőek, érdemes megfigyelni, hogy milyen sok érdeklődő, kreatív fiatal látogat ki az évről évre megrendezett Design Hét tőkebefektető-kereső programjaira. A legfontosabb érvet azonban Tóth András, az USE Unused márka alapítója fogalmazta meg egy interjúban: „A divatipar mégiscsak a világ harmadik legjövedelmezőbb iparága a gyógyszer- és a fegyvergyártás után. Elvégre az utcán senki nem meztelen.”