Kreatív ipar cikkek
A gazdaságilag erős országok versenyelőnyének legfontosabb eleme a kreatívipar, amiben lemaradtunk
A kreatívipar a fejlett gazdaságok jövőjének egyik kulcs növekedési területe.
Több százezer vállalkozót szúr hátba a KATA megváltoztatása
Az új kata-törvény miatt 150 ezer kreatívipari vállalkozó marad szeptember 1-től az iparági sajátosságoknak megfelelő adózási forma nélkül - hangsúlyozza a Music Hungary Szövetség (MHSZ) és a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) közös közleményében.
Újabb ágazatot támogat a kormány - 15 milliárd forint a keret
Tizenöt milliárd forintos fejlesztési forráshoz jut a hazai ruha- és kreatív ipar - jelentette be Varga Mihály pénzügyminiszter.
A post-it tarolt a divathéten
A londoni divathéten mutatta be a Post-it által inspirált kollekcióját az angol Fyodor Golan divatmárka. Ki gondolta volna, hogy az irodai lét alapkellékeiként ismert kis színes lapoknak keresnivalójuk lenne a divatban?
37 milliárd kreatív kkv-knak
Kulturális és a kreatív ágazatokban tevékenykedő kis- és középvállalkozások támogatására jelentős összegű garancia biztosítását kezdeményezte az Európai Bizottság és az Európai Beruházási Alap (EBA). Az erre a célra rendelkezésre álló garanciakeret jelenleg 121 millió euró (mintegy 37,5 milliárd forint).
A kreatív cégek sem vetik meg a kockázati tőkét
Egyre több olyan kreatívipari vállalkozó van Magyarországon, aki a kockázati tőkét komoly alternatívaként látja cége növekedésének finanszírozásához. Néhány kritikus döntésre azonban már a folyamat elején fel kell készülniük: ilyen az üzleti terv esetleges újraértékelése, a menedzsment változtatásának képessége, vagy a nemzetközi piacokra való kilépés személyi előfeltételeinek kezelése.
Hogyan lesz nyerő csapat egy kreatív cégben?
A kezdő kreatívipari cégek esetében a lépcsőzetes építkezés tovább tart, mint az IT startupok esetében, így viszonylag több időt kell szánni a cég szakmai profiljának létrehozására, a csapat kialakítására vagy a termékek értékesítésének megtervezésére.
Dizájncégből is lehet startup
A kreatívipari vállalkozásokban kevesebben látják a nagy növekedési potenciált, pedig számos magyar példa is bizonyítja, hogy dizájncégből is lehet igazi startup. De mit keres benne a befektető?
Többet hozhat a dizájn mint a technológia
Egy dizájn projekt akár jobb pénzügyi mutatókkal is rendelkezhet, mint egy technológiai innováció - ezt már a kockázati tőke befektetők is látják. Egy iparág sikere kulturális elfogadottság, tőke és üzleti kompetenciák kérdése - de első lépés a magas minőségű termék.
Vonzza a pénzt a kreatív ipar, de miért?
Bár a kreatív szektort kevésbé sorolják a tőkebefektetők fő célpontjai közé, több kutatás is azt támasztja alá, hogy évek óta, a gazdasági válság ellenére is folyamatosan bővülő, a szó szoros értelmében vett önálló iparágról van szó. Erre a tényre pedig már a kockázatitőke-piac is egyre inkább épít. De miért is kezd egyre népszerűbbé válni a szektor az üzleti világ szemében?