Felelős vállalatok cikkek
Összefognak a designerek és a tudatos vásárlók
A megváltozott munkaképességű embereket, az őket foglalkoztató műhelyeket és a szociális érzékenységű tervezőket összekötő Design Randi egy év alatt megduplázta résztvevői számát.
Házikence: hobbiból üzlet
A házi szappanok készítése sokak számára érdekes hobbi, de a Házikence Tanoda ennél sokkal többet ad azoknak, akik náluk tanulnak: az önmagukért vállalt felelősség és egy sikeres üzlet lehetőségét.
Lehetőség gazdának és vásárlónak
A fenntartható fogyasztás elmélete és gyakorlata egy kézből – ezt kínálja a Szatyorbolt. Egyesületük révén a tudást, praktikákat és közösséget, üzletükkel pedig a konkrét beszerzés lehetőségét segítik.
Így fognak össze a vállalatok a fenntarthatóságért
Az Action 2020 Magyarország program első szakaszban az érintettek bevonásával kerültek azonosításra az elkövetkezendő bő fél évtized azon legsürgetőbb hazai környezeti és társadalmi kihívásai, amelyek esetében az üzleti szféra válaszainak potenciálisan komoly stabilizáló hatása lehet.
A klímaváltozás globális mértékű, de nemzeti szinten kell lépni
A klímaváltozás igazából globális szinten értelmezhető, ugyanakkor az arra adandó válaszok ma még – ha nemzetközi egyeztetések keretein belül is - jórészt nemzeti szintű intézkedésekben jelentkeznek.
Kihirdették a Társadalmi Befektetések Díj idei nyerteseit
2014. október 2-án adta át a Magyar Adományozói Fórum (MAF) a leginnovatívabb, a legsikeresebb partneri együttműködésen alapuló, és a legnagyobb hatást elérő támogatási programokat megvalósító hazai vállalatoknak a MAF Társadalmi Befektetések Díj elismeréseit. A díjátadóra a MAF „Amit mérünk javulni fog” konferenciáján került sor, amelynek fővédnöke Varga Mihály, Nemzetgazdasági Miniszter volt.
Taroltak a pénzintézetek a „CSR best practice” díjátadón
Hat vállalat részesült elismerésben az MPRSZ CSR best practice idei pályázatán, közülük négy pénzintézet. Az öttagú zsűri minden pályázatnál kiemelten figyelte, hogy az mennyire tükrözi a vállalat felelős gondolkodását, és épül be annak alaptevékenységébe. A jó gyakorlatok között több egészségmegőrző és gyermekekre összpontosító programot találunk. A pénzintézetek pályázatainak kiemelt fókuszterülete a felelős hitelezés, mely sok esetben a társadalmi felelősségvállalási program alappillére.
Felelősebb lesz az élelmiszeripar?
Az egészségesebb emberekért az élelmiszeripar nagyon sokat tehet saját eszközeivel. Az ÉFOSZ által elindított kezdeményezéshez csatlakozva az iparág vállalkozásai maguk dönthetnek úgy, hogy többet tesznek fogyasztóik egészségéért. Ez nem csak a nemzetgazdaságnak, de a versenyképességnek is jót tesz a szervezet szerint.
Tízszer ennyi építőanyag is elkelt volna
A gyermekintézmények és műemlékek beruházásait építőanyaggal és szolgáltatásokkal támogató Várépítő pályázat idei éve több szempontból rekord eredményeket hozott. A pályázat 15 éves történetében a legtöbb, 20 cég ajánlotta fel termékeit és szolgáltatásit.
6 üzleti modell, amely a fenntartható gondolkodás szülötte
A fenntarthatóság az üzleti életben sokszor még mindig valamiféle kiegészítésként, lehetséges „extraként” jelenik meg. Pedig akár üzleti modell is lehet.
Alábecsülik karbon lábnyomuk méretét a cégek
Az 500 legnagyobb vállalat 10%-a felelős a csoport összes kibocsátásának - 3,6 milliárd tonna CO2 – közel háromnegyedéért. Ezt mutatják a számok, pedig sokan még adatot sem voltak hajlandóak adni. A tanulmány szerint ugyanakkor jobban teljesítenek a piacon azok a cégek, amelyek a klímavédelemterén vezető szerepet töltenek be .
Egyre nagyobb teret nyer az önkéntesség
2013. október 3-án adta át a Magyar Adományozói Fórum (MAF) a leginnovatívabb, a legsikeresebb partneri együttműködésen alapuló, és a legnagyobb hatást elérő támogatási programokat megvalósító hazai vállalatoknak a MAF Társadalmi Befektetések Díj elismeréseit.
Megéri zöldebbnek lenni!
Világszerte és Magyarországon is egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a cégek a környezettudatosságra, az energiahatékonyságra. A közhiedelemmel ellentétben azonban egy hatékonysági beruházás nemcsak PR-fogás, hanem igazi megtakarítást is jelent a cégek költségeiben. Márpedig hazánkban a vállalkozásokat elsősorban ez a tényező motiválja, hogy meghozzák a szükséges döntést.
Nemcsak az irodák, a környezet is nyert
Összesen 15 vállalat és intézmény irodája kapcsolódott be a KÖVET Egyesület által szervezett 2013-as Zöld Iroda Versenybe, amelynek célja az volt, hogy a szervezetek a rendelkezésükre álló hat hónap alatt környezet- és emberbarát szempontok szerint alakítsák át irodájuk működését, növeljék a munkatársak környezettudatosságát, példát mutassanak partnereiknek, beszállítóiknak. A győzteseknek dr. Biczó Imre, a Nemzeti Környezetügyi Intézet főigazgatója június 5-én, a Zöld Iroda Napon adta át a jól megérdemelt elismeréseket immár hagyományosan a Kinnarps Házban.
Százmilliókat spóroltak a BAM résztvevői
Május 25-én ért véget a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium partnereként a Magyar Kerékpárosklub által meghirdetett Bringázz a munkába! kampány tavaszi fordulója, amelyre rekordszámú nevezés érkezett.