Ddos cikkek


Egyre több a botnet-támadás

Egyre több a botnet-támadás 

A Kaspersky Lab jelentése szerint jelentősen megnövekedett a régi és új botnetek aktivitása, visszatértek a hosszan tartó, akár több napos DDoS támadások. Összességében megállapítható, hogy a DDoS támadások népszerűsége és gyakorisága nőtt.
Nemcsak célzottan, véletlenül is érheti a céget kibertámadás

Nemcsak célzottan, véletlenül is érheti a céget kibertámadás 

A DDoS (Distributed Denial of Service – elosztott szolgáltatásmegtagadással járó) támadást elszenvedett vállalkozások 27 százaléka úgy gondolja, hogy nem célzott támadás áldozata, hanem csupán ártatlan szemlélője volt az eseményeknek – derül ki a Kaspersky Lab kutatásából, amely több mint 5000 mikro-, kis- és középvállalkozások, valamint nagyvállalatok részvételével készült összesen 29 országban. A szakértők szerint ez arra utal, hogy valamennyi vállalkozást érintik a kibertámadások, még azokat is, akik erre nem is számítanak. 
Nagy fegyverarzenáljuk van az új trójai vírusoknak

Nagy fegyverarzenáljuk van az új trójai vírusoknak 

Mobil világunkban mind azt szeretnénk, hogy azonnal elérjük, akivel kapcsolatba szeretnénk lépni, valamint, hogy naprakészek legyünk bárhol és bármikor. Most már teljesen hétköznapi dolog, hogy szeretteinkkel a közösségi média felületein tartjuk a kapcsolatot, hogy folyamatosan tudjuk az aktuális híreket, vagy, hogy ellenőrizzük az étterem kritikáit, ahova meghívásunk van. Ha valamilyen oknál fogva nem tudunk online lenni, az rendkívül frusztráló és zavaró tud lenni.
Karácsonykor is lesben állnak a kiberbűnözők!

Karácsonykor is lesben állnak a kiberbűnözők! 

A Kaspersky Lab IT Security Economics jelentése szerint a vállalatok 77%-a szenvedett el informatikai támadást az elmúlt 12 hónap alatt. A DDoS és a POS rendszerek elleni támadások növekvő száma – különösen a karácsonyi időszakban, amikor nő a vásárlók száma is – tovább súlyosbítja a helyzetet és csak még vonzóbb célponttá teszi a kiberbűnözők számára.
Nem minden kibertámadás az, aminek elsőre látszik

Nem minden kibertámadás az, aminek elsőre látszik 

A szolgáltatásmegtagadással járó támadások (Denial of Service – DoS), más néven túlterheléses támadások, valamint az elosztott szolgáltatásmegtagadással járó támadások (Distributed Denial of Service – DDoS) egyre gyakrabban fordulnak elő. Idén a szervezetek egyharmadát (33%) érte ilyen támadás, szemben a tavalyi év 17%-val – derül ki a Kaspersky Lab kutatásából. A bűnözők nemcsak azért használják ezt a módot a támadásra, hogy egy szolgáltatást meggátoljanak, hanem azért is, hogy értékes és jövedelmező vállalati adatokhoz hozzáférhessenek. Ez a gyors fejlődés a DDoS támadások piacán azt jelenti, hogy potenciálisan minden vállalat célpont lehet – függetlenül azok méretétől.
Célpontban a világ legnagyobb hírügynökségei és a Skype szerverei

Célpontban a világ legnagyobb hírügynökségei és a Skype szerverei 

Az idei év második negyedéve bizonyította, hogy a tartós DDoS támadások visszatértek az üzleti életben. A vizsgált időszak leghosszabb támadása összesen 277 órán át tartott (több mint 11 nap), ami 131%-os növekedést jelent az első negyedévhez képest. A Kaspersky Lab szakértői által összeállított legújabb DDoS jelentés szerint ez a támadás vezeti egyelőre a rekordot idén.
Itt az ideje komolyan venni az online banki kibertámadásokat

Itt az ideje komolyan venni az online banki kibertámadásokat 

A Kaspersky Lab legújabb jelentése a kiberfenyegetésekről rávilágít a pénzügyi szektort megbénító online banki szolgáltatásokat érintő incidensekre, amely szerint átlagosan kb. 4,8 milliárd Ft-os (1.754.000$) veszteséggel kell szembesülniük a bankoknak. Ez az összeg majdnem a duplája egy malware okozta szolgáltatás-kiesés kárainak, amelynek átlagos kárértéke kb. 2,3 milliárd Ft (825.000$).
292 órán át tartott a leghosszabb támadás

292 órán át tartott a leghosszabb támadás 

A korábbinál több országban észleltek DDoS támadást tavaly év végén, és a támadás idejének rekordja is megdőlt. A leghosszabb támadás 292 órán keresztül tartott, ami 12,2 nap.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Akár 80 ezer forint pluszt is lehet keresni a Gránit Banknál rendszeres megtakarítás esetén

Akár 80 ezer forint pluszt is lehet keresni a Gránit Banknál rendszeres megtakarítás esetén 

A szelfivel számlát nyitó ügyfelek 40 ezer forintján felül további 40 ezer forinttal gazdagodhatnak a Gránit Banknál.
A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport

A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport 

Közzétette éves jelentését a BioTechUSA-cégcsoport.

Költségkímélés

Hízott a bankok fetekelistája

Hízott a bankok fetekelistája 

Hosszú évek óta tartó rövidülés után márciusban nőni kezdett a KHR-ben nyilvántartott lakossági mulasztások száma.

Pénzszerzés

Vigyázat, zseniális szélhámos tűnt fel a lakossági szolgáltatás piacon, százezreket bukhat

Vigyázat, zseniális szélhámos tűnt fel a lakossági szolgáltatás piacon, százezreket bukhat 

Nagyon érdemes megnézni milyen szolgáltatót hívunk, ha elromlik valami az otthonunkban.

Adózás

Retteghetnek a simlis cégek, belendül a NAV húsvét előtt

Retteghetnek a simlis cégek, belendül a NAV húsvét előtt  

Az adóellenőrök országszerte ellenőrzik a húsvéti ünnepkörhöz kapcsolódó termékek árusítóit az üzletekben, piacokon, kitelepüléseken és az online térben.

Jogi kisokos

Vége a munkahelyi titkolózásnak: nemsokára megtudhatja, mennyit keresnek kollégái

Vége a munkahelyi titkolózásnak: nemsokára megtudhatja, mennyit keresnek kollégái 

A cégeknek nyilvánossá kell tenniük az új pozícióikhoz tartozó fizetési információikat, a meglévő munkavállalóknak is nyilvánosnak kell majd lenniük.

Klímablog

Mi lesz a fosszilis energiahordozókkal?

Mi lesz a fosszilis energiahordozókkal? 

Gyorsuló ütemben növekednek a beruházások az energiaátmeneti eszközökbe – így látja a területen befektetők csaknem háromnegyede.

Gazdaság

Virágzik az aktív turizmus

Virágzik az aktív turizmus  

Folytatódott a turizmus bővülése. A belföldi aktív turizmus szerepe erősödik az idegenforgalmi ágazaton belül.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo