Ddos cikkek


Egyre több a botnet-támadás

Egyre több a botnet-támadás 

A Kaspersky Lab jelentése szerint jelentősen megnövekedett a régi és új botnetek aktivitása, visszatértek a hosszan tartó, akár több napos DDoS támadások. Összességében megállapítható, hogy a DDoS támadások népszerűsége és gyakorisága nőtt.
Nemcsak célzottan, véletlenül is érheti a céget kibertámadás

Nemcsak célzottan, véletlenül is érheti a céget kibertámadás 

A DDoS (Distributed Denial of Service – elosztott szolgáltatásmegtagadással járó) támadást elszenvedett vállalkozások 27 százaléka úgy gondolja, hogy nem célzott támadás áldozata, hanem csupán ártatlan szemlélője volt az eseményeknek – derül ki a Kaspersky Lab kutatásából, amely több mint 5000 mikro-, kis- és középvállalkozások, valamint nagyvállalatok részvételével készült összesen 29 országban. A szakértők szerint ez arra utal, hogy valamennyi vállalkozást érintik a kibertámadások, még azokat is, akik erre nem is számítanak. 
Nagy fegyverarzenáljuk van az új trójai vírusoknak

Nagy fegyverarzenáljuk van az új trójai vírusoknak 

Mobil világunkban mind azt szeretnénk, hogy azonnal elérjük, akivel kapcsolatba szeretnénk lépni, valamint, hogy naprakészek legyünk bárhol és bármikor. Most már teljesen hétköznapi dolog, hogy szeretteinkkel a közösségi média felületein tartjuk a kapcsolatot, hogy folyamatosan tudjuk az aktuális híreket, vagy, hogy ellenőrizzük az étterem kritikáit, ahova meghívásunk van. Ha valamilyen oknál fogva nem tudunk online lenni, az rendkívül frusztráló és zavaró tud lenni.
Karácsonykor is lesben állnak a kiberbűnözők!

Karácsonykor is lesben állnak a kiberbűnözők! 

A Kaspersky Lab IT Security Economics jelentése szerint a vállalatok 77%-a szenvedett el informatikai támadást az elmúlt 12 hónap alatt. A DDoS és a POS rendszerek elleni támadások növekvő száma – különösen a karácsonyi időszakban, amikor nő a vásárlók száma is – tovább súlyosbítja a helyzetet és csak még vonzóbb célponttá teszi a kiberbűnözők számára.
Nem minden kibertámadás az, aminek elsőre látszik

Nem minden kibertámadás az, aminek elsőre látszik 

A szolgáltatásmegtagadással járó támadások (Denial of Service – DoS), más néven túlterheléses támadások, valamint az elosztott szolgáltatásmegtagadással járó támadások (Distributed Denial of Service – DDoS) egyre gyakrabban fordulnak elő. Idén a szervezetek egyharmadát (33%) érte ilyen támadás, szemben a tavalyi év 17%-val – derül ki a Kaspersky Lab kutatásából. A bűnözők nemcsak azért használják ezt a módot a támadásra, hogy egy szolgáltatást meggátoljanak, hanem azért is, hogy értékes és jövedelmező vállalati adatokhoz hozzáférhessenek. Ez a gyors fejlődés a DDoS támadások piacán azt jelenti, hogy potenciálisan minden vállalat célpont lehet – függetlenül azok méretétől.
Célpontban a világ legnagyobb hírügynökségei és a Skype szerverei

Célpontban a világ legnagyobb hírügynökségei és a Skype szerverei 

Az idei év második negyedéve bizonyította, hogy a tartós DDoS támadások visszatértek az üzleti életben. A vizsgált időszak leghosszabb támadása összesen 277 órán át tartott (több mint 11 nap), ami 131%-os növekedést jelent az első negyedévhez képest. A Kaspersky Lab szakértői által összeállított legújabb DDoS jelentés szerint ez a támadás vezeti egyelőre a rekordot idén.
Itt az ideje komolyan venni az online banki kibertámadásokat

Itt az ideje komolyan venni az online banki kibertámadásokat 

A Kaspersky Lab legújabb jelentése a kiberfenyegetésekről rávilágít a pénzügyi szektort megbénító online banki szolgáltatásokat érintő incidensekre, amely szerint átlagosan kb. 4,8 milliárd Ft-os (1.754.000$) veszteséggel kell szembesülniük a bankoknak. Ez az összeg majdnem a duplája egy malware okozta szolgáltatás-kiesés kárainak, amelynek átlagos kárértéke kb. 2,3 milliárd Ft (825.000$).
292 órán át tartott a leghosszabb támadás

292 órán át tartott a leghosszabb támadás 

A korábbinál több országban észleltek DDoS támadást tavaly év végén, és a támadás idejének rekordja is megdőlt. A leghosszabb támadás 292 órán keresztül tartott, ami 12,2 nap.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Már kezdjük érteni, miért érdemes az alumni közösséget építeni

Már kezdjük érteni, miért érdemes az alumni közösséget építeni 

A tény, hogy a legtöbb hazai gazdasági szakember a Budapesti Gazdasági Egyetemen vagy annak egyik jogelődintézményben végzett.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Bizonytalanok a lízingpiac kilátásai

Bizonytalanok a lízingpiac kilátásai  

2023-ban növekedett a megkötött lízingszerződések száma az előző évhez képest, és a kihelyezett pénzösszeg is emelkedett.

Adózás

Szűkült az adóparadicsomok listája

Szűkült az adóparadicsomok listája  

Az Európai Unió illetékes tanácsa felülvizsgálta és frissítette az adózási szempontból nem együttműködő országok és területek uniós jegyzékét.

Jogi kisokos

Sok vezetőt nehéz helyzetbe hozhat az új bevándorlási törvény

Sok vezetőt nehéz helyzetbe hozhat az új bevándorlási törvény 

Magas pozícióban lévő külföldi kollégák papíron igazolt végzettség hiányában az új bevándorlási törvény alapján egy megítélés alá esnek a vendégmunkásokkal.

Cégblog

100 milliós bírságot szórt ki az MNB

100 milliós bírságot szórt ki az MNB  

Az MNB 100 millió forint piacfelügyeleti bírságot szabott ki a Kulcs-Soft Nyrt. alapítójára.

Klímablog

Zöld hitelhez juthatnak magyar cégek

Zöld hitelhez juthatnak magyar cégek  

Az Európai Beruházási Bank és a Deutsche Leasing kedvező hitellel segíti a kkv-k zöld átátállását.

Gazdaság

Bizonytalanok a lízingpiac kilátásai

Bizonytalanok a lízingpiac kilátásai  

2023-ban növekedett a megkötött lízingszerződések száma az előző évhez képest, és a kihelyezett pénzösszeg is emelkedett.

Társadalom

Rengetegen akarnak Európába jönni

Rengetegen akarnak Európába jönni  

Novemberben 108 950 nem uniós állampolgár nyújtott be első alkalommal nemzetközi védelem iránti kérelmet.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo