Ddos cikkek
Egyre több a botnet-támadás
A Kaspersky Lab jelentése szerint jelentősen megnövekedett a régi és új botnetek aktivitása, visszatértek a hosszan tartó, akár több napos DDoS támadások. Összességében megállapítható, hogy a DDoS támadások népszerűsége és gyakorisága nőtt.
Nemcsak célzottan, véletlenül is érheti a céget kibertámadás
A DDoS (Distributed Denial of Service – elosztott szolgáltatásmegtagadással járó) támadást elszenvedett vállalkozások 27 százaléka úgy gondolja, hogy nem célzott támadás áldozata, hanem csupán ártatlan szemlélője volt az eseményeknek – derül ki a Kaspersky Lab kutatásából, amely több mint 5000 mikro-, kis- és középvállalkozások, valamint nagyvállalatok részvételével készült összesen 29 országban. A szakértők szerint ez arra utal, hogy valamennyi vállalkozást érintik a kibertámadások, még azokat is, akik erre nem is számítanak.
Nagy fegyverarzenáljuk van az új trójai vírusoknak
Mobil világunkban mind azt szeretnénk, hogy azonnal elérjük, akivel kapcsolatba szeretnénk lépni, valamint, hogy naprakészek legyünk bárhol és bármikor. Most már teljesen hétköznapi dolog, hogy szeretteinkkel a közösségi média felületein tartjuk a kapcsolatot, hogy folyamatosan tudjuk az aktuális híreket, vagy, hogy ellenőrizzük az étterem kritikáit, ahova meghívásunk van. Ha valamilyen oknál fogva nem tudunk online lenni, az rendkívül frusztráló és zavaró tud lenni.
Karácsonykor is lesben állnak a kiberbűnözők!
A Kaspersky Lab IT Security Economics jelentése szerint a vállalatok 77%-a szenvedett el informatikai támadást az elmúlt 12 hónap alatt. A DDoS és a POS rendszerek elleni támadások növekvő száma – különösen a karácsonyi időszakban, amikor nő a vásárlók száma is – tovább súlyosbítja a helyzetet és csak még vonzóbb célponttá teszi a kiberbűnözők számára.
Nem minden kibertámadás az, aminek elsőre látszik
A szolgáltatásmegtagadással járó támadások (Denial of Service – DoS), más néven túlterheléses támadások, valamint az elosztott szolgáltatásmegtagadással járó támadások (Distributed Denial of Service – DDoS) egyre gyakrabban fordulnak elő. Idén a szervezetek egyharmadát (33%) érte ilyen támadás, szemben a tavalyi év 17%-val – derül ki a Kaspersky Lab kutatásából. A bűnözők nemcsak azért használják ezt a módot a támadásra, hogy egy szolgáltatást meggátoljanak, hanem azért is, hogy értékes és jövedelmező vállalati adatokhoz hozzáférhessenek. Ez a gyors fejlődés a DDoS támadások piacán azt jelenti, hogy potenciálisan minden vállalat célpont lehet – függetlenül azok méretétől.
Célpontban a világ legnagyobb hírügynökségei és a Skype szerverei
Az idei év második negyedéve bizonyította, hogy a tartós DDoS támadások visszatértek az üzleti életben. A vizsgált időszak leghosszabb támadása összesen 277 órán át tartott (több mint 11 nap), ami 131%-os növekedést jelent az első negyedévhez képest. A Kaspersky Lab szakértői által összeállított legújabb DDoS jelentés szerint ez a támadás vezeti egyelőre a rekordot idén.
Itt az ideje komolyan venni az online banki kibertámadásokat
A Kaspersky Lab legújabb jelentése a kiberfenyegetésekről rávilágít a pénzügyi szektort megbénító online banki szolgáltatásokat érintő incidensekre, amely szerint átlagosan kb. 4,8 milliárd Ft-os (1.754.000$) veszteséggel kell szembesülniük a bankoknak. Ez az összeg majdnem a duplája egy malware okozta szolgáltatás-kiesés kárainak, amelynek átlagos kárértéke kb. 2,3 milliárd Ft (825.000$).
292 órán át tartott a leghosszabb támadás
A korábbinál több országban észleltek DDoS támadást tavaly év végén, és a támadás idejének rekordja is megdőlt. A leghosszabb támadás 292 órán keresztül tartott, ami 12,2 nap.