A média sem működik kiegyensúlyozottan a nők és a férfiak foglalkoztatottságának kérdésében. Alapvetően a digitális médiát figyelték meg a kutatók, Magyarországon a 24.hu, a Telex, a 444, az Index és a Magyar Nemzet került górcső alá, és arra jutottak, hogy amíg a vizsgált országok közül a másik háromban a nők által írt cikkek aránya közel van a paritáshoz (Szlovákia 51, Csehország 43, Lengyelország 41 százalék), addig Magyarországon csak 25 százalék volt.
A McKinsey elemzés rámutat arra, ha egy vállalat vezetése sokszínű és női vezetők is vannak benne, jobban teljesítenek és nyereségesebbek a kevésbé sokszínű vállalatoknál. A 2019-es elemzésük bemutatja, hogy azok a vállalatoknak, ahol a vezetői csapatban több nő volt, 25 százalékkal nagyobb a valószínűsége az átlagon felüli nyereségességnek. A kutatásban részt vevő amerikai és angol cégek adataiból azt is megállapították, hogy azoknak a cégeknek, amelyek felsővezetésében 30 százaléknál több nő van, 48 százalékkal nagyobb esélye van a jobb pénzügyi teljesítményre, mint azoknak, ahol ez arány 10 százalék vagy az alatti.
Több kutatás eredményei is azt mutatják, hogy a nők által vezetett országok, illetve az Egyesült Amerikai Államokban egyes államok jobban kezelték a covid-járványt, és ez bizonyos mértékig az általuk elfogadott proaktív, és összehangolt politikai válaszokkal magyarázható.
„Ezek a kutatások alátámasztják, hogy pénzügyileg sikeresebb lesz a céged, társadalmilag az országod, ha nők is irányítják. A női vezetőket is alkalmazó cégekről bebizonyosodott, hogy több pénzt keresnek, jobb döntéseket hoznak, sikeresebbek, tehát ha csak ezt tekintjük, akkor hatalmas anyagi veszteséget jelent családi, céges és országos szinten is, ha nem vonjuk be a nőket a vezetésbe.” – mondta el Heal Edina az Egyenlítő Alapítvány vezetője. – „A tények ellenére még mindig sok berögződött előítélet mozgatja az embereket és a cégvezetőket is. Az üvegplafon jelenléte tény, de ennek leküzdése nagyon összetett kérdés.”