Van, akinek nem jut egészséges élelmiszer

Az élelmiszer-nagyáruházak bőséges választékukkal lehetővé teszik az egészségesebb táplálkozást, ha a vásárlók ezt a lehetőséget igénybe veszik. Egy új egészségföldrajzi tanulmány azt bizonyította, hogy "ételsivatag" még kanadai városban is létezik, egy másik pedig azt, hogy az ilyen áruházakban okosan vásárlók étkezésének minősége javul.

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az utóbbi években a tudományos szakirodalom gyakran használja az "ételsivatag" kifejezést. Ez azt az életteret jelenti, ahol a nehéz anyagi körülmények között élő lakosság a rossz ellátási viszonyok miatt szinte képtelen egészséges élelmiszert beszerezni. (A magyarok egynegyede pedig rossz minőségű vizet iszik...)

Ilyen "sivatagok" főleg rossz gazdasági helyzetű térségekben fordulnak elő, de egy most megjelent vizsgálat eredményei azt mutatják, hogy olyan, gazdagnak vehető országban is léteznek, mint Kanada. Két kutató egy középméretű város, az Ontarióban fekvő London területén vizsgálta 1961 és 2005 között az élelmiszeráruházak megjelenését, fejlődését, a lakosság elhelyezkedésével, a társadalmi változásokkal és a közlekedés alakulásával összevetve.

A két szakember, K. Larsen és J. Gilliland először áttekintette azokat az adatokat, amelyek megmutatták, hogy az utóbbi évtizedekben az élelmiszerkereskedelem változásai az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban hogyan hoztak létre "ételsivatagokat".

A tanulmány igazolta, hogy a kanadai Londonban éppen a belváros bizonyos részei "sivatagosodtak el", és további vizsgálatoknak kell kiderítenie, hogy ez a társadalmi probléma milyen módon és mértékben befolyásolja az ott élők egészséges táplálkozását, a gyerekek fejlődését.

Sophie Tessier és munkatársai Tuniszban vizsgálták 724 háztartás étkezését, életmódját. Adataik szerint ezeknek 60 százaléka használta az élelmiszer-nagyáruházak kínálta vásárlási lehetőségeket. Megvizsgálták a lakások elhelyezkedését, méretét, a családok nagyságát és jövedelmi viszonyait, sőt még azt is, hogy mennyire volt könnyű a boltokat megközelíteni.

Méréseik szerint ez a vásárlási mód még nem változtatta meg alapvetően a fejlődő észak-afrikai nagyváros lakóinak táplálkozási szokásait, de az élelmiszer-nagyáruházakba rendszeresen járó családok étkezése a hagyományosan vásárló családokéhoz képest értékelhetően egészségesebbé vált.

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo