Van még hová fejlődni: így ismerkednek a magyarok a bankolás jövőjével

A PSD2 szabályozásról a banki ügyfelek negyede hallott, ennél többen, minden harmadik banki ügyfél hajlandó is lenne megosztani banki adatait kézzelfogható kedvezmények érdekében, harmadik szolgáltatóval.

Mi és ki ránthatja ki a gödörből a magyar gazdaságot?
Elkerülhetőek még a megszorítások?
Kik állják a 14. havi nyugdíj cechét?

Online Klasszis Klub élőben Petschnig Mária Zitával!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. november 26. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Főleg a számlához kapcsolódó kedvezményekért osztanák meg adataikat a banki ügyfelek

A hazai banki ügyfelek jellemzően konkrét banki termékekhez kapcsolódó előnyökért és kedvezményekért lennének hajlandóak megosztani banki adataikat más szolgáltatókkal. Leginkább számlavezetési díjkedvezményért (43%), kedvező megtakarítási lehetőségek esetén (24%), vagy esetleg kedvezőbb személyi hitel (18%) vagy hitelkártya ajánlatok (16%) motiválnák őket az adatmegosztásra. A biztosítások vagy a valós tranzakciós szokásokon alapuló tanácsadás csak az ügyfelek tizedét ösztönözné, és több banknál vezetett bankszámla együttes ügyintézése is csak az ügyfelek százalékát vonzaná. Ez utóbbi összefügg azzal a ténnyel is, hogy a banki ügyfelek jelentős része csak egy bankkal áll kapcsolatban. A bankoló lakosság harmada egyik felsorolt kedvezményt sem találta vonzónak, ami a bizonytalanságra vagy a lehetőség elutasítására utal.

A bankok továbbra is előnyt élveznek a pénzügyi adatok megosztásánál

A banki tranzakciós adatok megosztása iránt nyitott ügyfelek leginkább a pénzügyi szférán belül gondolkodnak, az érintett ügyfelek fele egy másik bankkal osztaná meg saját adatait. A legtöbben tehát nem „vinnék” át adataikat a bankrendszeren kívül: pénzügyi tanácsadó vagy bróker cégekkel az affinis ügyfelek 29 százaléka, online fizetési szolgáltatókkal (pl. PayPal) 26%, pénzügyi termék összehasonlító oldalakkal 21%, pénzügyi tanácsadó holnapokkal 14% osztaná meg bankolási szokásait. A pénzügyi szférán kívüli szolgáltatók még kevésbé népszerűek a tranzakciós adatok megosztásával kapcsolatban, erre utal, hogy nemzetközi technológiai cégekkel (mint pl. Google vagy Apple) a nyílt bankolás iránt fogékony ügyfelek közül is csak 7%, telekommunikációs cégekkel csak 10% osztaná meg adatait.

„A banki ügyfelek kisebb részéhez jutott el a PSD2-es szabályozás és ennek lehetősége 2019 végéig, bár egy enyhe növekedést látunk az ismertség terén a második féléves adatok alapján. Mindez összefügg azzal is, hogy nem láttunk intenzív kommunikációt a lakosság felé a szereplők részéről, és még nem jelentek meg igazán átütő megoldások és ajánlatok a lakossági piacon. Komolyabb piaci potenciálra utal az a tény, hogy a lehetőség megismerését követően már a banki ügyfelek harmada nyitott banki adatainak megosztására, noha csak minden negyedik ügyfél hallott eddig az elméleti lehetőségről. Emellett az ügyfelek leginkább a banki körön belül tudják elképzelni a tranzakciós adatok átadását, amelyben bizonyára a pénzügyekkel kapcsolatos ismeretek alacsony szintje, valamint az általános bizalmatlanság is szerepet játszik. Mindez a bankok számára kedvező előny és kedvező alapállás, de mindez gyorsan meg is változhat a kínálat függvényében” – értékelte az eredményeket Schauermann Péter a Scale Research ügyfélkapcsolati igazgatója.

Véleményvezér

Trump korbácsot ragad Putyin ellen

Trump korbácsot ragad Putyin ellen 

Putyinnak most már keményebben odavágnak.
A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán 

A bicskei rendőrök a szakmaiság csúcsán járnak.
A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo