Van még hová fejlődni: így ismerkednek a magyarok a bankolás jövőjével

A PSD2 szabályozásról a banki ügyfelek negyede hallott, ennél többen, minden harmadik banki ügyfél hajlandó is lenne megosztani banki adatait kézzelfogható kedvezmények érdekében, harmadik szolgáltatóval.

Főleg a számlához kapcsolódó kedvezményekért osztanák meg adataikat a banki ügyfelek

A hazai banki ügyfelek jellemzően konkrét banki termékekhez kapcsolódó előnyökért és kedvezményekért lennének hajlandóak megosztani banki adataikat más szolgáltatókkal. Leginkább számlavezetési díjkedvezményért (43%), kedvező megtakarítási lehetőségek esetén (24%), vagy esetleg kedvezőbb személyi hitel (18%) vagy hitelkártya ajánlatok (16%) motiválnák őket az adatmegosztásra. A biztosítások vagy a valós tranzakciós szokásokon alapuló tanácsadás csak az ügyfelek tizedét ösztönözné, és több banknál vezetett bankszámla együttes ügyintézése is csak az ügyfelek százalékát vonzaná. Ez utóbbi összefügg azzal a ténnyel is, hogy a banki ügyfelek jelentős része csak egy bankkal áll kapcsolatban. A bankoló lakosság harmada egyik felsorolt kedvezményt sem találta vonzónak, ami a bizonytalanságra vagy a lehetőség elutasítására utal.

A bankok továbbra is előnyt élveznek a pénzügyi adatok megosztásánál

A banki tranzakciós adatok megosztása iránt nyitott ügyfelek leginkább a pénzügyi szférán belül gondolkodnak, az érintett ügyfelek fele egy másik bankkal osztaná meg saját adatait. A legtöbben tehát nem „vinnék” át adataikat a bankrendszeren kívül: pénzügyi tanácsadó vagy bróker cégekkel az affinis ügyfelek 29 százaléka, online fizetési szolgáltatókkal (pl. PayPal) 26%, pénzügyi termék összehasonlító oldalakkal 21%, pénzügyi tanácsadó holnapokkal 14% osztaná meg bankolási szokásait. A pénzügyi szférán kívüli szolgáltatók még kevésbé népszerűek a tranzakciós adatok megosztásával kapcsolatban, erre utal, hogy nemzetközi technológiai cégekkel (mint pl. Google vagy Apple) a nyílt bankolás iránt fogékony ügyfelek közül is csak 7%, telekommunikációs cégekkel csak 10% osztaná meg adatait.

„A banki ügyfelek kisebb részéhez jutott el a PSD2-es szabályozás és ennek lehetősége 2019 végéig, bár egy enyhe növekedést látunk az ismertség terén a második féléves adatok alapján. Mindez összefügg azzal is, hogy nem láttunk intenzív kommunikációt a lakosság felé a szereplők részéről, és még nem jelentek meg igazán átütő megoldások és ajánlatok a lakossági piacon. Komolyabb piaci potenciálra utal az a tény, hogy a lehetőség megismerését követően már a banki ügyfelek harmada nyitott banki adatainak megosztására, noha csak minden negyedik ügyfél hallott eddig az elméleti lehetőségről. Emellett az ügyfelek leginkább a banki körön belül tudják elképzelni a tranzakciós adatok átadását, amelyben bizonyára a pénzügyekkel kapcsolatos ismeretek alacsony szintje, valamint az általános bizalmatlanság is szerepet játszik. Mindez a bankok számára kedvező előny és kedvező alapállás, de mindez gyorsan meg is változhat a kínálat függvényében” – értékelte az eredményeket Schauermann Péter a Scale Research ügyfélkapcsolati igazgatója.

Véleményvezér

Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján

Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján 

Szépen gazdagodnak a NER vitézek.
Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek

Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek 

A lengyelek hírét sem hallották az ukrán maffiának.
Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja

Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja 

Okosabbak maradtak volna, ha csendben maradnak.
Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos

Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos 

Kísértetvasútállomás Csisztapusztán.
Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket

Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket 

Immár sehol nincsenek biztonságban az orosz katonák és hadi eszközök.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo