Van még hová fejlődni: így ismerkednek a magyarok a bankolás jövőjével

A PSD2 szabályozásról a banki ügyfelek negyede hallott, ennél többen, minden harmadik banki ügyfél hajlandó is lenne megosztani banki adatait kézzelfogható kedvezmények érdekében, harmadik szolgáltatóval.

2019 szeptemberében Magyarországon is életbe lépett a PSD2 szabályozás azon eleme, amely megnyitja az utat a nyílt bankolás előtt, azaz a banki adatvagyont megoszthatóvá teszi – az ügyfél kérésére - harmadik feles szolgáltatókkal, fintech cégekkel is.

Bár a pénzügyi szektor régóta készül és „beszél” az új szabályozás várható hatásáról, több fintech megoldás is már megjelent a hazai piacon, kérdés, hogy a lakossági oldalon, azaz a banki ügyfelek körében mennyien ismerik az új szabályozást és mekkora a nyitottság a banki adatok megosztására, azaz a keresleti oldal mennyire készült fel az új szabályozás adta lehetőségekre.

A Scale Research Bankindex kutatása 2019-ben több hullámban is vizsgálta a szabályozás ismertségét, és azt találták, hogy az igénybevétel iránti nyitottság magasabb, mint a szabályozás tényleges ismertsége, utóbbi valamennyire növekedett is a 2019-es év végére.

Banki ügyfelek negyede ismeri a PSD2-es szabályozást

Éves átlagban a banki ügyfelek 24 százaléka ismeri a szabályozást 2019-ben, ennyien hallottak arról, hogy kérésükre köteles megosztani bankjuk tranzakciós adatait harmadik szereplővel. Optimizmusra ad okot, hogy a szabályozás ismertsége a banki ügyfelek körében a 2019-es év II. félévére már 27 százalékra növekedett az első féléves 21 százalékról, úgy tűnik, hogy a sajtóhírek egyre több ügyfélhez jutottak el. A szabályozás némileg nagyobb publicitást ért el a férfiak körében (közöttük 28% mondta ismerősnek a szabályokat a hölgyek körében mért 21%-hoz képest). Ezen kívül a banki szempontból legaktívabb ügyfélkör, a 30 és 49 év közötti korosztály körében is átlag feletti (28%) az új szabályok ismerete.

A banki adatok megosztására többen nyitottak, mint amennyien ismerték a szabályozást

A banki ügyfelek 33 százaléka lenne hajlandó megosztani banki tranzakciós adatait egy harmadik szolgáltatóval, valamilyen testre szabott szolgáltatásért vagy kedvezményért cserébe. Általánosan igaz, hogy az ügyfelek nagyobb arányban nyitottak a nyílt bankolás igénybevételére, mint ahányan korábban hallottak a szabályozásról (24%). Emellett nagyobb affinitást látunk a nyílt bankolás iránt a férfiak körében (39% venné igénybe), a 30-49 évesek körében (36%), illetve a szabályozást már korábban ismerők között (44%).

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo