"Bár gondolom mindenki számára nyilvánvaló, de a kutatás is megerősítette, hogy a barátokkal közös szabadidőtöltést érezzük leginkább szórakoztatónak, míg az inkább kötelességszerű rokonfogadások és rokonlátogatások a válaszadók egyharmadának már részben, vagy teljes egészében kötelességnek számítanak. A gyermekekkel eltöltött idő mindig szórakoztató, még ha néha feladattal is jár, ezzel szemben a vásárlás megítélése nem annyira egyértelmű: a válaszadók egy része számára kötelesség, míg sokaknak szórakozás is." - véli a szakember
A válság erősítheti a belföldi turizmust
A válság és a belföldi turizmus összefüggéseit firtató előadásban Kiss Kornélia a Magyar Turizmus Zrt. munkatársa elmondta, hogy ugyan a recesszió a magyar gazdaságban kiemelt szerepet játszó turizmust sem hagyja érintetlenül, de a belföldi úti célok várhatóan mégis profitálhatnak a helyzetből, hiszen a fogyasztók a közelebbi, biztonságosabb és kedvezőbb ár-érték arányt kínáló magyarországi úti célokat fogják előnyben részesíteni.
Simon Bernadett, a B&P BrandAktív ügyvezető igazgatója, előadásban a kevésbé használt, ám a mai gazdasági helyzetben talán még nagyobb nyomatékot érdemlő destinációs, azaz célállomás brandingről értekezett. A szakember a célcsoport megismerésének fontosságát hangsúlyozta, meglátása szerint az erősödő versenyben csak a márkává avanzsált települések nyerhetnek. A szakember a konferencián jelentette be, hogy a B&P BrandAktív tervezi egy, a destinációkat vonzerejük alapján rangsoroló márka index létrehozását. A listát egy szakértőkből álló bizottság állítja majd össze statisztikai adatokra, reprezentatív fogyasztói felmérésekre, és szakértői mélyinterjúkra alapozva.