Remek, hogy a verseny nem csak Budapest-centrikus, a fordulók online térben való megrendezése is jó gondolat, s örülünk, ha nemcsak fiúk, hanem lányok is minél többen vesznek részt benne. Hosszú távú kapcsolatban gondolkodunk, mert fontos itthon tartanunk a tehetségeket” – tette hozzá.
Pleschinger Gyula, az MKB Private Banking igazgatója szerint a 2008-2009-es válság óta alapvető, hogy a pénzügyi szektor elkötelezettséget tanúsítson a társadalmi felelősségvállalásban. „Az ESG-koncepció fontos iránymutatás, de nem könnyű megragadni a tartalmát. Itt azonban látjuk annak lehetőségét, hogy a fiatalok felé megoszthassuk a szaktudásunkat, ott, ahol mérhető hasznossága van. A csapatverseny formátum különösen szimpatikus nekünk, amelyben egy rendkívül éles eszű, s egyre tudatosabb generáció vesz részt”.
A NAV a kezdetektől fogva támogatja a versenyt, amely Lambertus József főosztályvezető szerint abszolút illeszkedik az adóstratégiai programjukba. „Lassan elérjük, hogy az adózás sem lesz szitokszó. Ezek a gyerekek is munkavállalók lesznek egyszer, akiknél fontos az adótudatosság kialakítása és megértése is” – hangsúlyozta a NAV szakembere.
Lambert Gábor, a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) kommunikációs vezetője úgy látja, a biztosítások területén még több kérdőjel van a fiatalokban.
„Külön értéke a versenynek, hogy el tudjuk érni azokat a fiatalokat, akik nem az elitgimnáziumokból jönnek” – tette hozzá.
Szabó Linda, a Fundamenta Lakáskassza Zrt. marketing- és kommunikációs igazgatója pedig úgy látja, hogy a pénzügyi tudatosság fogalma már az egészen kicsik életében is megjelenik, ahogy az energiahatékonyság és klímatudatosság is. Évről-évre elbűvöli őket, hogy minden csapat másban kreatív a verseny során.
Jelentkezés a versenyre, további tudnivalók és szabályzat: diakforum.hu.