Az önjáró autókról nemcsak fantáziálunk, hanem hamarosan be is parkolnak mindennapi életünkbe: a Mercedes a CES 2015-ön mutatta be F015 Luxury in Motion névre keresztelt prototípusát, a sanghaji CES Asia kiállításon pedig az Audi rukkolt elő R8 e-tron nevű automata csodájával. Az önvezérlésre képes technológiákat pár éven belül már szériaautókhoz is lehet rendelni. Az új generációs lézerszkennerrel, ultrahangos érzékelőkkel, radarral és videokamerákkal felszerelt önjáró autó tehát senkinek nem álom többé, ahogyan elektromos autókból is egyre több szaladgál az utakon. Ez azonban csak a jéghegy csúcsa!
A GM szakértői szerint pár éven belül kulcsszakmává válik majd a 3D nyomtató mérnök minden piaci szereplőnél, és ez az autóiparra is jellemző lesz. A szakértők szerint 2025-re az autók nemcsak maguktól és szinte kizárólag elektromos meghajtással működnek majd, hanem mesterséges intelligenciájuk segítségével együtt is élnek az őket körülvevő világgal. Az okos autók kommunikálni fognak társaikkal, tanulnak tőlük, és alkalmazkodnak is hozzájuk.
Új környezetmegóvó technológiákat, valamint többféle baleset megelőző alkalmazást is bemutattak a CES 2016-on Las Vegasban. De nem csak az autósokra figyelnek oda korunk mérnökei. A gyalogosfigyelő szenzorok például a másodperc tört része alatt reagálnak, és speciális vészfék-technológiával vigyáznak az úton áthaladókra. A kiállításon debütált egy többkamerás érzékelő rendszer, amely valós idejű környezeti információk alapján tartja a megfelelő sávban járművünket, így csökkentve a sávelhagyásból származó karambolok előfordulását. Megjelent egy akadályokat nagy sebességnél is magától kikerülő automatika. Bemutattak egy vezetés közbeni chatelést korlátozó technikát, amelynek a lényege, hogy fizikai és hangjelzéssel tudatja a sofőrrel, ha sebességváltáson kívül engedi el a kormányt, ezzel segítve elő a biztonságos úttartást.