Messze van otthonról az álommunka? Komoly lehetőségekről mondanak le a magyarok

A Profession.hu friss felmérésének válaszadóinak 69,4 százalékával előfordult már, hogy csak azért nem jelentkeztek egy állásra, mert hosszú időt vett volna igénybe az ingázás a munkahely és az otthonuk között.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kutatásában részt vevők számára kulcskérdés mennyit kell utazniuk a munkahelyük és az otthonuk között.

Úgy tűnik, a munkahely elhelyezkedése a munkakeresők számára nagyobb jelentőséggel bír, mint például az, hogy pontosan milyen munkát kell majd végezni, mennyiért, milyen csapatban. A megkérdezettek 27 százaléka ugyanis a lokációt tartja a legfontosabbnak egy új munkahellyel kapcsolatban, majd a második legfontosabb a munkakör (23 százalék), és csak ezt követi a fizetés (20 százalék). A csapat és a hosszú távú karrierlehetőség pedig ezek után a szempontok után kullognak csak a fontossági sorrendben.

Utálunk ingázni

Ez azért lehet így, mert a munkavállalók nem szeretnek ingázni: a válaszadók 90 százaléka maximum egy órát szán irányonként utazásra – de ennek fele a 30 perc alatti utazási időket preferálja. A válaszadók többsége céges autóval (23,6 százalék) jár dolgozni, őket követik a saját autóval munkába járók (22,5 százalék), 20,1 százalékuk pedig tömegközlekedést vagy közösségi közlekedést használ. 9 százalékuk céges busszal, közel ennyien gyalog, 7,3 százalékuk pedig kerékpárral jár dolgozni. Közel 9 százalékuk pedig otthonról dolgozik, így az ingázás kérdése nem érinti.

depositphotos.com

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo