Madárinfluenza-pánik előtt

Rapszodikus képet mutat a húsipari termékek mennyiségi értékesítése 2004 és 2005 első féléve közötti időszakban. Bár összességében növekedés jellemzi a húskészítmények piacát, a fogyasztók által két legkedveltebb húsfajta piaci szereplése ellentétes képet mutat: amíg jelentősen nőtt a baromfialapú termékek fogyasztása addig a sertés készítményekből kevesebb fogyott.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Egyre több szó esik manapság a húsfogyasztásról. A GfK étkezési szokásokat kutató legutóbbi tanulmánya szerint a magyar lakosság többsége legjobban a szárnyas- és sertéshúst kedveli - a válaszadók közel mindegyike, 94 százaléka nyilatkozott úgy, hogy különösen kedveli a baromfihúsokat, és 81 százaléka hasonlóképpen beszélt a sertéshúsról. Ez a kedveltség abban is megmutatkozik, hogy e két húsfajta esetében számoltak be a megkérdezettek a leggyakoribb fogyasztásról. A sokszor drágábban beszerezhető marhahús kedveltsége szintén magas, a lakosság közel háromötöde rajong érte, ám lényegesen fogyasztja, mint a baromfi- és sertéshúst.

A hús és húskészítmények alapélelmiszereink közé tartoznak, hiszen felvágottak (párizsi, gépsonka) és szárazáruk (szalámi, kolbász) hagyományosan szinte naponta kerülnek terítékre - reggeli, vagy vacsora alkalmával. Az étkezési szokásokat felmérő tanulmány eredményei ezt a helyzetet hűen tükrözik: a megkérdezettek több mint négyötöde különösen kedveli, közel 65 százalékuk hetente többször is fogyasztja e húskészítményeket.

Virsli kontra májas

A GfK ConsumerScan első féléves adataiból kiderül, hogy a felvágottfélék többsége esetében a baromfihúsból készült termékek forgalma az idei első félévben 2004 első félévéhez képest sokkal nagyobb mértékben nőtt (19,3 százalék), mint a sertéshús-készítményeké (2,1 százalék). Az összes vizsgált kategória közül kizárólag a virslifélék esetében volt fordított tendencia megfigyelhető: míg baromfivirsliből mindössze mintegy 3 százalékkal adtak el idén többet, mint a tavalyi első hat hónapban, addig a sertéshúsból készült virslik mennyiségi forgalma több mint 15 százalékkal megugrott.

A legnagyobb diadalt a kenőmájasok piacán aratták a baromfitermékek, hiszen közel 70 százalékkal többet vásároltak a fogyasztók ebből a készítményből 2005. január és június között a tavalyi év azonos időszakához képest. A gépben főtt sonkák ("gépsonkák") piacának mintegy 7 százalékos bővülése pedig elsősorban a baromfihúsból készült sonkák 25 százalékos mennyiségi forgalom-növekedésének tudható be. Ennél is nagyobb a két húsfajta közötti szakadék a párizsik frontján: a baromfipárizsik megközelítőleg 16 százalékos forgalomnövekedésével a sertéspárizsik mintegy 8 százalékos visszaesése áll szemben. A baromfipárizsi-fogyasztás kiugróan nagymértékű növekedése minden bizonnyal annak is betudható, hogy a baromfipárizsik kilogrammonkénti átlagára csak 2,2 százalékkal növekedett az idei első félévben.

Ami a kilogrammonkénti átlagárak változását illeti, megállapítható, hogy a virslifélék ára nőtt a legnagyobb mértékben, összesen mintegy 10,6 százalékkal (10,3 százalékkal kerülnek többe a baromfi- és 11,1 százalékkal a sertésvirslik). A gépsonkák esetében szintén nagy az eltérés a baromfi és sertéshús alapanyagú termékek között, hiszen míg a szárnyassonkáért csak 2,2 százalékkal , addig a sertéshúsból készült sonkákért 11,2 százalékkal kellett többet fizetnie a vásárlóknak, mint egy évvel ezelőtt. Az "egyéb kolbászfélék" termékcsoportban mind a baromfitermékek, mind a sertéskészítmények esetében 3,8 százalékos áremelkedés volt megfigyelhető.

Véleményvezér

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo