A Debreceni állomásról, ahonnan, illetve ahová mintegy 55 szerelvénynek kellett volna indulnia, valamint érkeznie vasárnap délig, mindössze 6-7 vonat közlekedett - mondta a regionális szakszervezeti vezető. Ebben benne vannak azok az úgynevezett Bz vonatok, amelyek egy kocsiból állnak és negyven személyt szállíthatnak. Ilyen motorkocsi ment például Debrecenből Püspökladányba és vissza, valamint Nyíregyházára. Budapestről is indult egy szerelvény a szabolcs-szatmár-beregi megyeszékhelyre Debrecenen át, de mivel a Nyírségben nagy a sztrájk-támogatottsága - tette hozzá Barna István - nemigen fut be a végállomásra.
A Moszkva-Kijev-Budapest között közlekedő Tisza-expressz vonatot viszont nem érintette a munkabeszüntetés, a szerelvényt ugyanis egy fővizsgáló - ahogy a szakszervezeti tisztségviselő fogalmazott - "elvitte" a magyar fővárosig. Klupta István, a VDSZSZ nyíregyházi ügyvezetője arról tájékoztatott, hogy Szabolcsban a jegy- és kocsivizsgálók szinte száz százalékosan csatlakoztak a sztrájkhoz, s csaknem megbénították a megyében a vonatforgalmat. Közölte, egy-egy Bz motorkocsi tud csak elindul a nyírségi nagyváros állomásáról, ahol vasárnap délben a pályaudvar utastájékoztatóján egyetlen egy vonat várható indulását sem tudták előre kiírni, teljesen üres volt a képernyő.
A felek valamivel 10 óra után ültek le, a találkozón a két szakszervezet vezetője, Csorba Attila, a Légiforgalmi Egyesült Szakszervezet (LESZ) és Kovács Zoltán, a Repülőtéri Dolgozók és Szolgáltatók Szakszervezete (RDSZSZ) sztrájkbizottságának elnöke, valamint a BA vezérigazgatója, Jost Lammers is részt vesz.
Az ugyancsak sztrájkot hirdetett Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) Szolidaritás elnöke, Gaskó István közben azt is bejelentette: délután konzultálnak a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) képviselőivel arról, hogyan lehetne összekapcsolni a reptéri és a vasúti akciót a nyomásgyakorlás erősítése érdekében.