Jó hír a pesti bringásoknak

Új közlekedési módot honosít meg a Budapesti Közlekedési Központ a fővárosban. Az Európában már sikeres közbringa-rendszerek mintájára 2013-tól Budapest számos pontján ülhetnek közkerékpárra a közlekedők, hiszen elindul a Budapest Bicikli, azaz a BuBi.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A rendszer kiépítéséhez szükséges 900 millió forint európai uniós támogatásról szóló szerződést Dr. Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára; Dr. György István, városüzemeltetési főpolgármester-helyettes és Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója írta alá az Autómentes Napon, a forgalom elől lezárt Alkotmány utcában.Hamarosan új közlekedési eszközzel bővülhet a budapesti környezetbarát közlekedési szolgáltatások kínálata. 2013-tól bárki elvehet a belvárosi önkiszolgáló gyűjtőállomásokról egy közbringát a városon belüli utazásokhoz. (Az állam is támogatja a kerékpáros közlekedést, szeptember 30-ig benyújtható a Kerékpárosbarát Település és Kerékpárosbarát Munkahely pályázat.)


A tervezett dokkolóállomások helye

A Budapest Bicikli, azaz a BuBi első ütemében 74 állomásról több mint 1000 kerékpárt kölcsönözhetünk majd. Budán 15, Pesten 58 és a Margitszigeten egy állomást telepít a Budapesti Közlekedési Központ, de a rendszer bővítésére is készülnek a tervek, hiszen jelentős sikerre számítunk.  A belvárosi zónában átlagosan 300-500 méterenként lesznek a gyűjtőállomások, a rendszer első ütemben a dél-budai egyetemváros, a bel-budai Víziváros, a Belváros, Terézváros, Erzsébetváros teljes területén, illetve Újlipótváros, Ferencváros, Józsefváros belsőbb területein épül ki, keleti határa a Dózsa György útnál, a Városliget vonalában lesz.

A speciális alkatrészekből összeszerelt közbringát regisztrált és alkalmi BuBi használók a nap 24 órájában, a hét minden napján, egész évben igénybe vehetik a közlekedési szabályok betartásával. A cél az, hogy a kerékpárok csak az utazás idejére legyenek használatban, és minél többen használják ugyanazt a bringát egy nap. A kerékpárok használata az első 30 percben ingyenes lesz. A BuBi kerékpárok használata a néhány perces utazásoktól egészen a több órás használatig terjedhet.

A BuBi célja kettős: olyan közlekedők számára biztosítja a városi kerékpározás kényelmét és gyorsaságát, akik nem tudják valamilyen okból saját biciklijüket használni - például azért, mert vonattal járnak be Budapestre, hegyen laknak, a nap valamely szakában kénytelenek más közlekedési módot használni (tömegközlekedni vagy autózni), esetleg nincs még saját biciklijük. A BuBi hatása azonban áttételes is lesz reményeink szerint: népszerűsíti majd a városi kerékpározást, ezzel növelve a legkörnyezetbarátabb közlekedési mód részarányát Budapesten. A fejlesztéssel egyidejűleg a Belváros kerékpárosbarát fejlesztésére is sor kerül, ennek keretében a BuBi hatásterületén az útvonalak és csomópontok forgalmi rendjét átfogóan felülvizsgáljuk és kerékpározhatóvá tesszük.

Véleményvezér

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo