Jó időkben a várt jelöltek kényelmesek, a pozíciójuk fedezékébe vonulnak, és jól megfizetik őket. Emellett magabiztosak, nehezen elérhetőek és kevésbé hajlandóak továbblépésre. Ezzel szemben nehezebb időkben mindenki azt érzi, hogy cselekednie kell, így a toborzókat elárasztják az önéletrajzok. A legtöbbjük ugyanakkor nem irreleváns vagy túlságosan általános - pedig most különösen fontos lenne, hogy egy-egy jelentkező kitűnjön a tömegből.
Arról, hogy milyen toborzási lehetőségek vezethetnek jó eredményre, mostanában elég sok szakmai vita zajlik. Azok a munkakeresők, akik értenek a webhez, természetes és nyitott nyelven kommunikálnak, ami ugyanakkor közvetlen is, sokszor közvetlenebb, mint amit a toborzók megkívánnak tőlük. Napjainkban minden változik. Az embereknek szükségük van arra, hogy másokkal tartsanak kapcsolatot és együtt dolgozzanak. Az internet lehetőséget ad a szükséges beszélgetésekre és egyetlen egy cég vagy munkaerő-közvetítő sem tud ennek megálljt parancsolni. Ezért nincs más lehetőségük, minthogy ők is részt vegyenek ebben a párbeszédben, innovációt kell mutatniuk ezen a területen.
Tart az átalakulás
Két éven belül az ajánlás alapú toborzás fog dominálni a munkaerőpiacon. Ugyanebben az időszakban a közösségi média további fejlődésének lehetünk tanúi, és az internetes lehetőségeket egyre inkább ki fogják használni a közösségi funkciókkal gyakran élő felhasználók. Ezek az emberek nem csak szórakozásra használják majd a közösségi oldalakat, hanem munkakeresésre és karrierjük fejlesztése végett is. Ahhoz is hozzá fognak szokni, hogy a pénzszerzésre javaslatokat kapnak majd ily módon.
Az állásportálokat tehát arra is használhatják majd a toborzók, hogy minél minőségibb munkaerőt találjanak pozícióikra azáltal, hogy egy bizonyos munkakörre ajánlhatnak is felhasználókat. Egy bizonyos pozícióra ugyanis csak egy jelöltet lehet felvenni, de ez nem azt jelenti, hogy ne lenne arra több alkalmas személy is. Így a toborzást végzők ezeket a jelölteket aztán más cégeknek is ajánlhatják mint megfelelő munkaerőt. Ennek számtalan előnye van, a toborzók is több információhoz juthatnak a leendő munkatársakról, a regisztrált munkakeresők pedig több álláslehetőséggel találkozhatnak - a munkaadókhoz pedig ezáltal több releváns pályázat érkezhet.
Valószínűleg a speciális állásportálok némelyike is fog élni ezzel az eszközzel, hiszen ez több felhasználót, illetve hirdetőt vonzhat. Az ajánlás alakú toborzást bevető állássite-ok így az összes szereplőt kiszolgálhatják, főként, ha emellett a közösségi médiára és az innovációra is nagy hangsúlyt fektetnek.
Teljes cikk a HR Portálon.