Hamarosan csak ajánlólevéllel találunk állást?

Két éven belül az ajánlás alapú toborzás fog dominálni a munkaerőpiacon, különösen mivel a közösségi média előretörésével egyre jobban kihasználják az internetes lehetőségeket a felhasználók. Az emberek már nemcsak szórakozás miatt látogatják a közösségi site-okat, hanem munkakeresés és karrierjük fejlesztése céljából is. Mivel azonban a munkaadók is keresik azokat a lehetőségeket, amelyekkel a jelentkezőket közvetlenül el tudják érni, nehéz helyzetbe kerülhetnek a megújulásra képtelen állásportálok.

Jó időkben a várt jelöltek kényelmesek, a pozíciójuk fedezékébe vonulnak, és jól megfizetik őket. Emellett magabiztosak, nehezen elérhetőek és kevésbé hajlandóak továbblépésre. Ezzel szemben nehezebb időkben mindenki azt érzi, hogy cselekednie kell, így a toborzókat elárasztják az önéletrajzok. A legtöbbjük ugyanakkor nem irreleváns vagy túlságosan általános - pedig most különösen fontos lenne, hogy egy-egy jelentkező kitűnjön a tömegből.

Arról, hogy milyen toborzási lehetőségek vezethetnek jó eredményre, mostanában elég sok szakmai vita zajlik. Azok a munkakeresők, akik értenek a webhez, természetes és nyitott nyelven kommunikálnak, ami ugyanakkor közvetlen is, sokszor közvetlenebb, mint amit a toborzók megkívánnak tőlük. Napjainkban minden változik. Az embereknek szükségük van arra, hogy másokkal tartsanak kapcsolatot és együtt dolgozzanak. Az internet lehetőséget ad a szükséges beszélgetésekre és egyetlen egy cég vagy munkaerő-közvetítő sem tud ennek megálljt parancsolni. Ezért nincs más lehetőségük, minthogy ők is részt vegyenek ebben a párbeszédben, innovációt kell mutatniuk ezen a területen.

Tart az átalakulás

Két éven belül az ajánlás alapú toborzás fog dominálni a munkaerőpiacon. Ugyanebben az időszakban a közösségi média további fejlődésének lehetünk tanúi, és az internetes lehetőségeket egyre inkább ki fogják használni a közösségi funkciókkal gyakran élő felhasználók. Ezek az emberek nem csak szórakozásra használják majd a közösségi oldalakat, hanem munkakeresésre és karrierjük fejlesztése végett is. Ahhoz is hozzá fognak szokni, hogy a pénzszerzésre javaslatokat kapnak majd ily módon.

Az állásportálokat tehát arra is használhatják majd a toborzók, hogy minél minőségibb munkaerőt találjanak pozícióikra azáltal, hogy egy bizonyos munkakörre ajánlhatnak is felhasználókat. Egy bizonyos pozícióra ugyanis csak egy jelöltet lehet felvenni, de ez nem azt jelenti, hogy ne lenne arra több alkalmas személy is. Így a toborzást végzők ezeket a jelölteket aztán más cégeknek is ajánlhatják mint megfelelő munkaerőt. Ennek számtalan előnye van, a toborzók is több információhoz juthatnak a leendő munkatársakról, a regisztrált munkakeresők pedig több álláslehetőséggel találkozhatnak - a munkaadókhoz pedig ezáltal több releváns pályázat érkezhet.

Valószínűleg a speciális állásportálok némelyike is fog élni ezzel az eszközzel, hiszen ez több felhasználót, illetve hirdetőt vonzhat. Az ajánlás alakú toborzást bevető állássite-ok így az összes szereplőt kiszolgálhatják, főként, ha emellett a közösségi médiára és az innovációra is nagy hangsúlyt fektetnek.

Teljes cikk a HR Portálon.

Véleményvezér

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa 

A Fidesz politikusai nem tudják ott hagyni az állami zsíros bödönt.
Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát

Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát 

Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő ismét utolérte a Mészáros házaspárt.
Újabb eseményt szervez Karácsony Gergely

Újabb eseményt szervez Karácsony Gergely 

Nem nyugszik a főpolgármester.
Nincs neurológiai betegsége Orbán Viktornak

Nincs neurológiai betegsége Orbán Viktornak 

Nyelvi botlás lehetett csak.
Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo