Gasztrotrendek idénre

Az adag helyett a minőség kerül a középpontba, továbbra is hódítanak az ázsiai ízek és egyre népszerűbb a játékos konyha. De a hagyományok sem merülnek feledésbe.

Kép:Baldaszti Csoport

Izgalmasnak ígérkezik a 2013-as év a magyar gasztronómiában. Széll Tamás kiváló szereplése a Bocuse d’Or versenyen megadja a kellő alaphangot az évhez, és tovább fokozza a nagyközönség nyitottságát a kulináris élményekre. Erre szükség is van: a tavalyi év második felében Budapesten mintegy kéttucatnyi olyan vendéglátóipari egység nyílt, amely hellyel-közzel ugyanazt a célcsoportot, a casual fine dining szegmenst veszi célba – mondják a Baldaszti Csoport szakemberei.

Ez, bár egészséges versenyhelyzetet eredményez, bizonyosan több régi és új hely bezárásához is vezet majd 2013-14. folyamán. A piaci konszolidáció igazi nyertesei végeredményben a fogyasztók lesznek, akinek minden vendéglátóipari hely igyekszik majd a kedvében járni. Különösképp igaz ez annak fényében, hogy a fogyasztók is egyre tájékozottabbak, a Facebookon, vagy éppen a Tripadvisoron pedig azonnal híre megy a jó élménynek és a balfogásnak egyaránt.

Az igényes vendégek köre mind Budapesten, mind vidéken egyre bővül. Tagjai 2013-ban egyre inkább a minőségi ételeket és ízeket-élményeket várják el az éttermektől, tehát nem a  túlméretezett, gyengébb minőségű, de legalább nagy adag fogja meg őket, hanem a tányér komplexitása, kifinomultsága, netán játékossága lesz számukra meggyőző. Tovább hódítanak az ázsiai ízek, az esemény-jellegű együttműködések vagy pop-up megjelenések.(A pop-up jelenségről a kereskedelemben itt olvashat részletesen.)

Az egyre nyitottabbá váló éttermi közönség miatt szükséges, hogy az éttermek tovább merjenek lépdelni az egyedi ízek és alapanyagok felé. Az olyan különlegességek, mint a mangalicafarok vagy a konfitált malacfül új, izgalmas és játékos értelmezésben jelenik majd meg egyre több séf tányérján. Így kapnak majd egyre többször teret az olyan párosítások, mint például a Huszár Krisztián séf által összeálmodott mangalicafarok, kagyló és cékla.

A hagyományok újszerű felelevenítése továbbra is közkedvelt téma marad 2013-ban, és érdekesség, hogy ugyanez a borokra is igaz: egyre több borász nyúl vissza a tradicionális nagy ízekhez. A remélt gazdasági erősödés pedig teret ad majd a nagyvárosi estékben a klasszikus munka utáni lazításnak – így elsősorban Budapest bárjaiban és erre alkalmas éttermeiben egyre több, kifejezetten a rövid látogatásra érkező koraesti vendégeket facilitáló ajánlat várja majd a lazítani vágyókat.

Itt olvashat egy új, divatos vendéglátási formáról, a lakásétteremről!

Nem lesz ugyanakkor könnyű a helyzete a szektorban vállalkozóknak. A már amúgy is telített piacra folyamatosan érkező új szereplőknek nem csak a saját helyükért kell megküzdeniük, hanem a csökkenő vásárlóerővel, az európa-szinten kiemelkedően magas forgalmi adóval és a céges éttermi költések megadóztatásával is.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo