Gasztrotrendek idénre

Az adag helyett a minőség kerül a középpontba, továbbra is hódítanak az ázsiai ízek és egyre népszerűbb a játékos konyha. De a hagyományok sem merülnek feledésbe.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:Baldaszti Csoport

Izgalmasnak ígérkezik a 2013-as év a magyar gasztronómiában. Széll Tamás kiváló szereplése a Bocuse d’Or versenyen megadja a kellő alaphangot az évhez, és tovább fokozza a nagyközönség nyitottságát a kulináris élményekre. Erre szükség is van: a tavalyi év második felében Budapesten mintegy kéttucatnyi olyan vendéglátóipari egység nyílt, amely hellyel-közzel ugyanazt a célcsoportot, a casual fine dining szegmenst veszi célba – mondják a Baldaszti Csoport szakemberei.

Ez, bár egészséges versenyhelyzetet eredményez, bizonyosan több régi és új hely bezárásához is vezet majd 2013-14. folyamán. A piaci konszolidáció igazi nyertesei végeredményben a fogyasztók lesznek, akinek minden vendéglátóipari hely igyekszik majd a kedvében járni. Különösképp igaz ez annak fényében, hogy a fogyasztók is egyre tájékozottabbak, a Facebookon, vagy éppen a Tripadvisoron pedig azonnal híre megy a jó élménynek és a balfogásnak egyaránt.

Az igényes vendégek köre mind Budapesten, mind vidéken egyre bővül. Tagjai 2013-ban egyre inkább a minőségi ételeket és ízeket-élményeket várják el az éttermektől, tehát nem a  túlméretezett, gyengébb minőségű, de legalább nagy adag fogja meg őket, hanem a tányér komplexitása, kifinomultsága, netán játékossága lesz számukra meggyőző. Tovább hódítanak az ázsiai ízek, az esemény-jellegű együttműködések vagy pop-up megjelenések.(A pop-up jelenségről a kereskedelemben itt olvashat részletesen.)

Az egyre nyitottabbá váló éttermi közönség miatt szükséges, hogy az éttermek tovább merjenek lépdelni az egyedi ízek és alapanyagok felé. Az olyan különlegességek, mint a mangalicafarok vagy a konfitált malacfül új, izgalmas és játékos értelmezésben jelenik majd meg egyre több séf tányérján. Így kapnak majd egyre többször teret az olyan párosítások, mint például a Huszár Krisztián séf által összeálmodott mangalicafarok, kagyló és cékla.

A hagyományok újszerű felelevenítése továbbra is közkedvelt téma marad 2013-ban, és érdekesség, hogy ugyanez a borokra is igaz: egyre több borász nyúl vissza a tradicionális nagy ízekhez. A remélt gazdasági erősödés pedig teret ad majd a nagyvárosi estékben a klasszikus munka utáni lazításnak – így elsősorban Budapest bárjaiban és erre alkalmas éttermeiben egyre több, kifejezetten a rövid látogatásra érkező koraesti vendégeket facilitáló ajánlat várja majd a lazítani vágyókat.

Itt olvashat egy új, divatos vendéglátási formáról, a lakásétteremről!

Nem lesz ugyanakkor könnyű a helyzete a szektorban vállalkozóknak. A már amúgy is telített piacra folyamatosan érkező új szereplőknek nem csak a saját helyükért kell megküzdeniük, hanem a csökkenő vásárlóerővel, az európa-szinten kiemelkedően magas forgalmi adóval és a céges éttermi költések megadóztatásával is.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo