A Balatonra, vagy luxusútra megy a magyar

A síszezon után a nyári utazási szezon is jelentős változásokat hozhat aszerint a felmérés szerint, melyet a 20 legnagyobb utazási iroda megkérdezésével készített el a Biztositas.hu internetes oldal. Az utasbiztosítások terén piacvezető portál szerint, az internetes vásárlások erősödése mellett arra lehet számítani, hogy idén nyáron csökken a külföldi nyaralások átlagos tartama, ugyanakkor jelentősen nő majd a szabadságukat belföldön eltöltő honfitársaink száma.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Jóllehet a szociális válság még csak ezután kezdődik, a magyarok óvatosságát mutatja, hogy az elmúlt síszezonban már érezni lehetett kiutazásaikon a válság hatásait. A vezető utazási irodák tapasztalatai szerint - bár a magyarok utazási kedve nem csökkent számottevően - a téli szezonban a kiutazók rövidebbre fogták szabadságukat (a korábbi egy hetes kint tartózkodások helyett csak 3-4 napra utaztak), és előnyben részesítették a közelebbi (olcsóbb) síterepeket. Idén az utazók a hosszabb, költségesebb, repülőúttal egybekötött utazások helyett a rövidebb időtartamú, helyileg közelebb levő, esetleg autóval vagy autóbusszal megközelíthető úti célokat részesítették előnyben.

Az előző évekhez hasonlóan tovább nőtt az egyéni, jellemzően hétvégi kiutazások száma, amit a Biztositas.hu portál tapasztalata is alátámaszt, ahol az egyéni utakhoz vásárolt utasbiztosítások száma több mint 30%-kal emelkedett az előző év hasonló időszakához képest. Míg a hagyományos síterepnek számító Ausztria, közelsége miatt 15%-kal tudott nőni, addig a korábban szintén népszerű és szintén közeli Szlovákia közel 30%-ot vesztett népszerűségéből. Ebben főként az euro szomszédunknál történt bevezetése - és az ezzel együtt járó drágulás - játszott szerepet.

Nehéz helyzetben az utazási irodák

Az utazási irodák elmondása szerint problémát okozott, hogy a korábban velük utazó nagyobb csoportok, iskolák ma már profi módon, az internet segítségével, közvetlenül foglalják le szállásaikat, csökkentve ezzel az utazási irodák forgalmát. A cégek is sorra lemondták programjaikat, elmaradtak az ilyenkor szokásos foglalások, csapatépítő tréningek, jutalom utak. Ennek ellentételezésére az irodák igyekeznek kínálatukat helyi közös programokkal, síoktatással, síteszttel, gyermekfelügyelettel, koncert- és szervezett esti programokkal színesíteni. Nem segíti azonban az irodákat ebben, hogy a piacon való bennmaradásuk érdekében az egyes irodák minél alacsonyabb árakkal igyekeztek megszerezni új, és megtartani már meglevő ügyfeleket.

Érdekesség, hogy a luxus utak iránti érdeklődés több irodában is növekedett. Az "amit ma megeszem és megiszom, az már az enyém" gondolkodásmód - és a luxus utak esetében értelemszerűen vonzóbb mértékű kedvezmények - sokakat arra ösztönözhet, hogy a válság esetleges további elmélyülése előtt, még kiélvezze, amit lehet.  Az utazási irodák beszámolói alapján az egzotikus utazások célországai főként az Amerikai Egyesült Államok, az Egyesült Arab Emirátusokat, Indonézia/Bali és Jordánia.

A Balatonnak kedvezhet a válság

A külföldi utak foglaltsága - a luxus utak kivételével - arra enged következtetni, hogy a magyarok idén kivárnak, és külföldi nyaralásukat csak 2-3 héttel kiutazásuk előtt fogják véglegesíteni, ami persze komoly dilemma elé állítja az utazásszervezőket, akiket a gyenge forint is nehéz helyzetbe hoz. A külföldi "last minute" típusú utak mellett várhatóan felértékelődik majd a hazai nyaralások, programok, szállások értéke. A balatoni szállodák foglaltsága, már most jelentősen meghaladja az előző tavasz foglaltsági adatait: eddig négyszer annyi szállást foglaltak le magyar és külföldi vendégek a magyar tenger mellett, mint az előző év első negyedévében.

Mindezek kapcsán várhatóan tovább nő az internet kínálta szolgáltatások népszerűsége, az árösszehasonlító portálok látogatottsága, hiszen gyorsan, könnyen információt találni, ma már a világháló segítségével a legkönnyebb. A Biztositas.hu mindezek kapcsán az egyéni utazások és utasbiztosítások további növekedésére számít.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo