A csalások elkövetői egyre változatosabb és egyre nehezebben felismerhető módszereket találnak ki. Az SMS-ben megkísérelt csalások egy részének üzenete látszólag az OTP Bank nevében érkezik, és az abban szereplő link általában egy olyan hamis weboldalra vezet, amely hasonlít az OTP Bank internetbanki belépőfelületére. Ha ezen a weboldalon az ügyfél megadja bejelentkezési adatait, akkor azok azonnal a csalókhoz kerülnek, akik így hozzáférhetnek akár az áldozat bankszámlájához is.
Az OTP Bank biztosítja a biztonságos online bankolást, rendszerei működése során kialakítja a biztonságos környezetet és azt folyamatosan monitorozza a szolgáltatás és az ügyfelek tranzakcióinak biztonsága érdekében. A csalók az ügyfelek jóhiszeműségét, óvatlanságát használják ki. Gyakran önmaguk utalnak a csalók által megjelölt biztonsági számlára vagy adják meg a kártyaadataikat, illetve kattintanak hamis weboldalra navigáló linkre vagy töltenek le káros applikációkat, ezzel kiadva a tranzakció végrehajtásához szükséges banki adataikat az azokkal visszaélőknek.
Az OTP Bank folyamatosan vizsgálja az új elkövetési formákat, a bank monitoring rendszert üzemeltet, amely során a gyanús tranzakciókat kiszűri, és intézkedik az ügyfelek pénzeszközeinek megóvásáról.
Ezúton is felhívják a figyelmet arra, hogy az OTP Bank ismert belépési oldalait használják, ügyeljenek a webcímekre és ne adják meg adataikat a hirdetésekből megnyíló oldalakon. A bank nem kér PIN-kódot, bankkártya adatokat, nem kéri, hogy töltsenek le vagy telepítsenek ismeretlen forrású programokat saját eszközeikre (laptop, számítógép). Kérik, hogy ne működjenek együtt a csalókkal ilyen kérések esetén és ne hagyják, hogy az eszközökhöz rajtuk kívül távolról más is hozzáférjen, banki tevékenységre hivatkozva.