Végre kilábal a válságból a rendezvénypiac

A magyar rendezvénypiac kilábalni látszik a válságból, legalábbis az elmúlt évre vonatkozó becslések szerint a rendezvények számát tekintve már meghaladtuk a 2008-as időszakot. Idén a Magyar Turizmus Zrt. tervei szerint ehhez néhány százalékos növekedéssel a nemzetközi konferenciák is hozzájárulhatnak. További jó hír, hogy a hazai vállalatok is többet költenek, igaz, ez a szegmens jelentősen átalakult az elmúlt néhány év alatt.

Megroggyanhat a Fidesz a Novák-botránytól? Kitört a belharc a pártban?
Mi lesz az uniós pénzekkel és a magyar gazdasággal?

Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Lengyel Lászlóval -
vegyen részt és kérdezzen Ön is a Pénzügykutató Zrt. vezetőjétől!

2024. február 28. 15:30

A részvétel ingyenes,
regisztráljon itt!

Végre megtelnek a konferenciaközpontok - KÉP: SXC

Országunk, bár kedvelt célpont a hivatásturisztikai piacon, azonban az előbbre jutáshoz  megfelelő kapacitással bíró rendezvényhelyszín(ek)re lenne szükség – állítják a szakemberek. Jelenleg viszont sem a főváros, sem a vidék nem bővelkedik ilyen helyszínekben. A Magyar Turizmus Zrt. (MT) idei évre szóló marketinganyaga meg is jegyzi, amíg nem épül egy nemzetközi színvonalú, nagy kapacitású konferencia-központ, addig jelentős változások nem eszközölhetőek a nagy kongresszusok számának növekedésében. Így hazánk továbbra is elsősorban a 3–400 fős események terén tud érdemben versenyezni a nagy európai városokkal, miközben a nemzetközi szervezők keresik az új desztinációkat a régi megszokott helyszínek mellett és helyett.

A hivatásturizmus (MICE) ugyanakkor igen fontos a turisztikai bevételek szempontjából, hiszen az ilyen vendégek a többszörösét költik annak, mint egy átlag turista. Az persze komoly kérdés, hogy a Malév csődje mennyiben befolyásolja a lehetőségeket, hiszen a kieső járatok mellett ez a réteg az, aki nem feltétlenül preferálja a fapados légi összeköttetést. Az MT mindenesetre optimista, mert szakmai előkészítés alatt áll a fővárosban egy, a jelenleginél nagyobb, több ezer fő egyidejű befogadására alkalmas, többfunkciós konferencia-központ megvalósítása. Ezzel ugyan még egy ideig nem lehet számolni, de a szervezet égisze alatt működő Magyar Kongresszusi Igazgatóság 2013-ban még így is a nemzetközi konferenciák számának 2-5 százalékos növelését, valamint a vidéki konferencia-helyszínek hatékonyabb bevonását tervezi.

Piac & Profit Klub – az Üzleti Kapcsolatok Klubja
Tavaly indult és egyre népszerűbb kiadónk egyik legfrissebb projektje a klub. Itt a személyes találkozásokra épülő bizalmi kapcsolatot cégünk részvétele is erősítheti. Az ötlet partnereinktől származik, a kis- és középvállalatok részvételére szerveződött eddigi, mintegy 250 Piac & Profit konferencián ugyanis egyre erőteljesebben fogalmazódott meg a kkv-k igénye a személyes bemutatkozásra, az üzleti partnerszerzés bensőségesebb, bizalomra épülő lehetőségeire. Ennek terepét teremtette meg a nemrégiben új helyszínre költözött Piac & Profit Klub. A tagsági díjakról, a csatlakozás lehetőségéről és a találkozók menetéről itt olvashat.
A több száz fős nemzetközi konferenciák mellett a rendezvénypiac meghatározó részét azonban még mindig az egynapos vállalati megrendelések adják. Az pedig jó hír, hogy a kincstári optimizmus mellett a piaci szereplők is úgy vélik, hogy a válságot követően magára találni látszik ez a szegmens. A vállalatok felmérték, hogy a rendezvények, a személyes élményfórum nélkül nehezebb az értékesítés, a kapcsolattartás a partnerekkel, az üzenet hatékony eljuttatásához a megfelelő forma, ötlet, hely, kommunikáció a kulcs – mondta Bakró Nagy Hédi, a Magyarországi Rendezvényszervezők és -szolgáltatók Szövetségének (MaReSz) elnökségi tagja.
2013-ban is Pénz, de honnan?
Újraindul a Piac&Profit Konferenciaközpont ingyenes konferenciasorozata a mikro- kis- és középvállalkozások számára rendezett Pénz, de honnan? Ahogyan eddig, úgy az idén is elsősorban a fejlesztési és befektetési forrásokat, lehetőségeket, feltételeket térképeztük fel. Ezeket régiókra bontva ismerhetik meg a résztvevők. Az idei év első felében Budapesten és hat vidéki helyszínen (Pécs, Salgótarján, Szeged, Nyíregyháza, Székesfehérvár, Szombathely) várjuk a vállalkozások és az önkormányzatok képviselőit.

A konferenciák minden esetben ingyenesek, de a részvétel regisztrációhoz kötött.

A részletes tematika és a regisztráció is elérhető a piacesprofit.hu weboldalon.

Legközelebbi rendezvényeink:

Közép-Magyarország Régió, Budapest (BKIK)              február 7. Részletek itt.

Dél-Dunántúl Régió, Pécs                                             február 28. Részletek itt.

Az üzletben most az lehet sikeres, aki valóban együtt tud gondolkodni a megrendelővel, már csak azért is, mert a vállalati rész sok esetben leterhelt más feladatokkal, így az ügynökségekre nagyobb felelősség hárul. Ez azt is jelenti, hogy egyre inkább elvárás a megrendelők részéről, hogy az egyes részfeladatok egy kézben fussanak össze – teszi hozza Kiss Zsolt, rendezvényinformatikai megoldásokat kínáló rentIT Kft. ügyvezetője. Ez már nem csak a kivitelezést, de az ötletelés szakaszát is jelenti.

Az anyagiakat tekintve a siker most nem feltétlenül az adott megbízásért járó magasabb bevételben realizálódik, sokkal inkább abban, hogy hosszú távú együttműködéseket lehet így megalapozni. A rendezvények száma Bakró Nagy Hédi szerint 2012-ben az előző évhez képest minimális növekedést mutat, de a preferenciák változtak. A szakmai irányultság erősödik, miközben a költség- és idő tekintetében a hatékonyság egyre fontosabb.

A sikeres rendezvény kulcsa az egyedi megoldásokban rejlik, ma már többet kell adni a sablonmegoldásoknál – állítja Kiss Zsolt. Ezt ráadásul jellemzően kevesebb pénzből, rövidebb határidővel kell megtenni. A vállalati rendezvények többségét jelenleg az értékesítést támogató rendezvények adják, de gyakoriak a csapatépítések és a munkatársaknak szóló családi események is. Az „élményfaktor” mindegyik esetben fontos, az utóbbiak esetében enélkül lényegében pénzkidobás és csupán kötelező éves elem a rendezvény, az eladásösztönzés tekintetében pedig enélkül csak egy tucatrendezvény a sok közül.

Egy tipikus szakmai rendezvény 2012-ben
A szakmai események jellemzően egynaposak, az erősebb, hatékonyabb értékesítés érdekében kisebb létszámú, az „ügyfélpiramisok” csúcsát, illetve középmezőnyét speciális, teljes mértékben a célcsoportra és az adott termékre, szolgáltatásra hegyezik ki, ahol valóban lesz ideje az értékesítőnek információt adni és kapcsolatot építeni – állítja Bakró Nagy Hédi, a Magyarországi Rendezvényszervezők és -szolgáltatók Szövetségének (MaReSz) elnökségi tagja. A statisztikák szerint 2008 és 2011 között több mint 12 százalékkal nőtt a hazánkban megrendezett nemzetközi konferenciák száma, a résztvevők tekintetében azonban nem sikerült bővülni, sőt kismértékben csökkent is a létszám. A több mint 600 ilyen eseményen 125 ezer vendég vett részt. A hazai rendezvények számát tekintve ugyan a Magyar Kongresszusi Igazgatóság adatai alapján 2011-ben sikerült meghaladni a válság előtti időszakot - és a tavalyi eredményekre még várni kell - de a szakértők szerint látványos növekedésre idén sem számíthatunk.

Véleményvezér

Orvos híján a polgármester költözött az uniós pénzből felújított szolgálati lakásba

Orvos híján a polgármester költözött az uniós pénzből felújított szolgálati lakásba 

Nem is tudni melyik a nagyobb baj, hogy nincs orvos, vagy, hogy illetéktelenül lakik a polgármester a szolgálati lakásban.
Kitört a botrány, átverte a kormány a méhészeket

Kitört a botrány, átverte a kormány a méhészeket 

Lóg az orruk az átvert méhészeknek.
A világ fejlettebb része nem az atomenergia felé tart

A világ fejlettebb része nem az atomenergia felé tart 

Megújulótermelésben a sor végén kullogunk.
Európa legszuperebb városait előzi Budapest az ingatlanok megfizethetősége alapján

Európa legszuperebb városait előzi Budapest az ingatlanok megfizethetősége alapján 

Családi segítség nélkül szinte lehetetlen Budapesten ingatlanhoz jutni egy fiatalnak.
Milliókat költ a kormánymédia Magyar Péter lejáratására

Milliókat költ a kormánymédia Magyar Péter lejáratására 

Még soha nem volt mélységű lejárató kampány indult Magyar Péter ellen.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo